ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Smart Fintech devine primul furnizor terţ din ţară autorizat pe ambele servicii Open Banking

20 Octombrie 2021   |   Agerpres

"Suntem foarte mândri că noi suntem cei care, practic, am pus România pe harta Open Banking şi că am reuşit să facem acest lucru atât de devreme, în nici doi ani de la transpunerea în legislaţia românească a directivei europene", afirmă Mihaela Georgescu, cofondator Smart Fintech.

 
 
Smart Fintech devine primul furnizor terţ (TPP) licenţiat în România pe ambele segmente de open banking, iar după ce în aprilie a devenit prima instituţie de plată autorizată din România sub directiva europeană PSD2, start-up-ul a primit luna aceasta autorizaţia din partea Băncii Naţionale a României şi ca furnizor de servicii de informare cu privire la conturi, conform unui comunicat al companiei.
 
"Suntem foarte mândri că noi suntem cei care, practic, am pus România pe harta Open Banking şi că am reuşit să facem acest lucru atât de devreme, în nici doi ani de la transpunerea în legislaţia românească a directivei europene", afirmă Mihaela Georgescu, cofondator Smart Fintech.
 
Odată cu această ultimă autorizare, Smart Fintech poate oferi partenerilor săi atât servicii integrate de plăţi, cât şi de agregare de informaţii de conturi în baza celor două licenţe obţinute în premieră în România.
 
Aşadar, fintech-ul intră în ultima fază pentru lansarea SmartAccounts, serviciul de furnizare de informaţii legate de conturi, la doar câteva luni după ce a obţinut licenţa BNR pentru SmartPay (serviciul de iniţiere de plăţi). Echipa pregăteşte lansarea oficială a noului produs open banking pentru finalul acestui an, în prezent concentrându-se să pună cât mai repede la dispoziţia partenerilor săi un mediu de testare. Aceştia vor putea, astfel, să accelereze la rândul lor dezvoltarea sau extinderea propriilor produse şi servicii pe baza integrării SmartAccounts.
 
Open Banking oferă un spaţiu larg pentru diversificare şi inovare, aducând schimbări majore pentru jucătorii implicaţi în ecosistemul financiar tradiţional. La nivel european, piaţa serviciilor de Open Banking ia tot mai mult amploare, iar oportunităţile de creştere pentru companiile care activează în această industrie, fie mari corporaţii bancare sau fintech-uri la început de drum, sunt semnificative.
 
Conceptele de open banking au prins deja teren şi pe celelalte continente, deşi acolo nu sunt momentan susţinute prin reglementări legislative.
 
"Deschidem larg uşa spre inovaţie pentru oricine este interesat de potenţialul acestui domeniu la început de drum, fie că e start-up, ori companie medie sau mare, ori chiar persoană fizică. Oricine are o idee legată de modalităţi noi sau diferite de administrare sau utilizare a resurselor financiare pentru a aduce plus valoare consumatorilor finali o poate valida şi pune în practică utilizând serviciile noastre SmartAccounts şi SmartPay, având certitudinea că funcţionează într-un cadru securizat şi bine reglementat şi fără grija licenţierii prealabile", completează Mihaela Georgescu.
 
Pentru anul 2021 compania şi-a propus iniţial doar să consolideze SmartPay în piaţa locală, astfel încât spre sfârşitul anului să apară primii clienţi şi primele tranzacţii procesate, având în vedere că procesul presupunea şi un efort susţinut de informare şi educare a pieţei. Feedback-ul primit din piaţă a fost peste aşteptări, iar echipa Smart Fintech a luat decizia de a investi mai devreme, în paralel, şi în direcţia celuilalt serviciu de open banking (AIS).
 
"Este foarte probabil ca sfârşitul de an să ne prindă cu ambele servicii live&kicking, cu un număr mult mai mare de clienţi decât estimam iniţial şi mii de tranzacţii procesate. Aceasta este frumuseţea începutului, deşi trebuie să faci paşi mici şi drumul e dificil şi nesigur, dacă te uiţi în jur şi te adaptezi rapid, rezultatele nu se lasă aşteptate", a completat Mihaela Georgescu.
 
Smart Fintech ţinteşte 50 de clienţi activi în 2022, cu jumătate de milion de tranzacţii.
 
"2022 va fi un an dinamic în domeniu, băncile îşi vor finaliza şi stabiliza implementările cerute de directiva europeană, iar integrările se vor face mult mai uşor. Principiile de open banking vor fi mai cunoscute publicului larg şi tot mai mulţi jucători vor conştientiza potenţialul noilor oportunităţi. Nu în ultimul rând, bariera de intrare pe piaţă va fi coborâtă cu cel puţin un fintech românesc autorizat care integrează băncile româneşti. Şi aici, ca în orice domeniu nou de altfel, este foarte important să fii printre primii", afirmă şi Ana Maria Georgescu, cofondator Smart Fintech.
 
În ceea ce priveşte produsul care va fi lansat pe piaţă până la sfârşitul acestui an, cei doi cofondatori afirmă că are un potenţial enorm de dezvoltare în piaţa serviciilor financiare în contexte multiple.
 
"De la verificarea soldului existent al utilizatorului ca o condiţie pentru acordarea unui împrumut sau pentru comenzi cu plata în rate, la gestionarea electronică a situaţiei financiare pentru persoanele juridice, cu plata salariilor într-un singur loc, credem ca aceste soluţii integrate - SmartAccounts şi SmartPay - pot aduce nenumărate beneficii, alături de mult spaţiu pentru inovare", a concluzionat Ana Maria Georgescu.
 
Fiind o companie preocupată de dezvoltarea ecosistemului Open Banking românesc, Smart Fintech îşi propune să se implice activ în educarea şi informarea mediului de afaceri. În acest sens, compania este prezentă la evenimentele de profil din această toamnă.
 
Smart Fintech este un start-up din România creat ca laborator de inovare în 2019, menit să ofere soluţii inovatoare de open banking, aflate la convergenţa dintre cele două lumi: financiară şi tehnologică. Este un start-up auto-susţinut, cofondat de Mihaela Georgescu, Ana Maria Georgescu, Alexandru Cociu şi Andrei Dumitru. Aceştia au lucrat împreună mai mulţi ani în diferite proiecte de tehnologie a informaţiei şi împărtăşesc entuziasmul pentru open banking şi potenţialul de inovare pe care acesta îl deschide. Ambiţia lor este să creeze în România servicii cu valoare adăugată bazate pe directiva PSD2 şi să contribuie la dezvoltarea pieţei româneşti, astfel încât nu numai TPP-urile din UE sau fintech-urile în parteneriat cu băncile să fie principalii actori.
 
PSD2 este directiva revizuită privind serviciile de plată instituită de Autoritatea Bancară Europeană, având ca scop creşterea concurenţei pan-europene şi includerea în sectorul financiar şi a altor jucători în afara băncilor. Este o reglementare axată pe consumator, care permite utilizatorilor de plăţi să controleze şi să acceseze mai uşor datele tranzacţionale ale conturilor proprii, oferind furnizorilor terţi (TPP) reglementaţi capacitatea de a iniţia plăţi şi de a accesa datele contului clienţilor. Pentru a face acest lucru, TPP-urile folosesc API-uri (interfeţe de programare a aplicaţiilor) dezvoltate şi expuse de toate băncile din zona UE. Deoarece datele accesate şi prelucrate sunt extrem de sensibile, activitatea şi serviciile TPP necesită autorizare / licenţă de la autoritatea de reglementare locală. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2894 / 7966
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...