ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UE finanțează IGSU cu 682 mil. E pentru implementrea măsurilor de combatere a răspândirii COVID-19

25 Martie 2020   |   AGERPRES

Documentul prin care este acordată cea mai mare finanţare primită până în prezent de IGSU a fost parafat, miercuri, de către ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, şi secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne (MAE), Raed Arafat.

 
 
Comisia Europeană (CE) a aprobat României suma de 682 milioane de euro pentru a fi alocată Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) pentru implementarea măsurilor de combatere a răspândirii COVID-19, informează Ministerul Fondurilor Europene (MFE) într-un comunicat.

Documentul prin care este acordată cea mai mare finanţare primită până în prezent de IGSU a fost parafat, miercuri, de către ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, şi secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne (MAE), Raed Arafat.

"Fondurile europene sunt alocate prioritar în această perioadă pe trei paliere: măsuri imediate pentru sănătate ce cumulează 350 de milioane de euro alocaţi achiziţionării de echipamente medicale şi teste COVID-19 de către unităţile spitaliceşti, cărora li se adaugă cei 682 de milioane deblocaţi astăzi pentru IGSU. Am reuşit, aşa cum am promis în şedinţa de guvern din data de 18 martie, să deblocăm şi să finalizăm acest proiect prioritar pentru sănătatea românilor. Al doilea palier ce se bazează pe finanţarea europeană este piaţa de muncă. 300 de milioane de euro au fost alocaţi persoanelor afectate de şomajul tehnic, adică aproximativ 620.000 de salarii de care beneficiază Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM). Al treilea palier are în vedere măsurile obligatorii pentru revigorarea economiei româneşti când cadrul social va permite peste câteva luni. Le mulţumesc colegilor din Minister care lucrează deja la aceste pachete de proiecte", a explicat ministrul Marcel Boloş.


La rândul său, Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, a subliniat că, prin proiectul "Viziune 2020", dotarea cu tehnică şi echipamente multirisc de ultimă generaţie va permite autorităţilor să ia parte le misiuni ce vor salva vieţile românilor, "dar şi, foarte important, îmbunătăţeşte managementul intervenţiei în cazul misiunilor de amploare".

Potrivit sursei citate, în mod concret, 44 de unităţi subordonate IGSU, şapte unităţi ce ţin de Inspectoratul General de Aviaţie din cadrul MAI (IGAv), precum şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov (SABIF) vor beneficia de echipamente ce cresc capacitatea de răspuns de la 13,50 de minute (în 2018) la 12,06 minute, datorită performanţelor tehnice superioare, dar şi eficientizării modului de gestionare a intervenţiilor.

Ministerul Fondurilor Europene precizează că, în cadrul proiectelor implementate până în prezent, IGSU a achiziţionat peste 1.100 ambulanţe de diferite tipuri, 36 de tabere mobile echipate complet (fiecare având capacitatea de a trata 200 persoane) şi 49 de linii tehnice de întreţinere a echipamentelor individuale de protecţie.

Proiectele au fost finanţate în cadrul Programului Operaţional Sectorial Mediu (POSM) şi Programului Operaţional Regional (POR) în perioada de programare 2007-2013, respectiv în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) în actuala perioadă de programare (2014-2020). Prin aceste proiecte au fost asigurate şi alte dotări necesare pentru situaţii de urgenţă, valoarea cumulată a acestora fiind de 233,55 milioane euro, arată datele MFE.

Proiectul "Viziune 2020" semnat, miercuri, este finanţat în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM). De asemenea, prin proiect se va finanţa achiziţia unei clădiri ce va fi adaptată necesităţilor pentru crearea Centrului Naţional de Răspuns la Dezastre (CNRD), pentru a se putea asigura un răspuns coordonat şi o gestionare operaţională la nivel naţional a situaţiilor de urgenţă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6023 / 7992
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...