Interaction with state “consumes“ one day of leave for 7 in 10 Romanians, 1st visit not enough
19 Ianuarie 2022 Agerpres
According to the same study, 6 out of 10 Romanians believe that Romania is an excessively bureaucratized country.
Eight out of ten Romanians say that the problem they go with does not get resolved during the first visit to a public institution, given that 70% of tax payers are forced to take a day off in order to solve problems regarding interaction with the state, according to a recent study done by the Romanian Association for Smart City, with the support of Dell Technologies.
On the list of obstacles that the Romanian people have to deal with at the counter is the fact that they did not have all their documents (47.03%) and technical or human errors within the institution (46.85%).
According to the same study, 6 out of 10 Romanians believe that Romania is an excessively bureaucratized country.
Among the interactions they had with the state institutions in the past, 35.9% of respondents say that neither of these took place in the digital space, 21.89% declaring that only one interaction took place online and 16.93% had two interactions in which they were not required to go in person.
Furthermore, the majority of those questions are not giving a lot of chances to a full digitization of state administrative institutions in the near future. Thus, 27.87% consider that this will take place in 10 years, 22.68% in 5 years, while 20.63% believe that digitization will not happen at all.
"The conclusions are worrying, given that 88.66% of Romanians are used to interacting with state institutions for paying taxes and levies, and 67.01% for obtaining or renewing official documents," the authors of the study say.
Another survey carried out by the Romanian Association for Smart City consulted the opinion of state representatives regarding the degree of digitization in public institutions.
According to the research, the main identified need by respondents is transparency (in processes and their duration), highlighting the fact that "a record of the documents' circuit would be necessary", followed by data connection and communication between institutions. Also, 63% of respondents, done in 27 public institutions, declared that they take their information about the technological evolution directly from the workplace.
Furthermore, 85% of those questioned indicated that the priority of digitization should also be about accessibility and improvement of the infrastructure (quick access to resources), one of the most important solutions for simplifying Romanian bureaucracy being the use of Cloud solutions. Despite all this, from the total number of respondents, only 22% say that they use this type of storage solution, although 78% consider that it would significantly improve efficiency.
The Romanian Association for Smart City, along with Dell Technologies, have started a campaign for Romania's digitization - "Romania without counters" - whose objective is removing bureaucracy from the state institutions by implementing technological solutions adapted to the needs of the citizens.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1603 / 4601 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





