ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocatura în țară | Dreptul Mediului: Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, scapă clientul, o societate de salubrizare, de sancțiunile Gărzii de Mediu. Amenzi în sumă de 25.000 €, înlocuite cu avertisment

31 Octombrie 2019   |   T. S.

Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, a invocat, în apărarea clientului, clauzele contractului pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare.

 
 
Garda Națională de Mediu (GNM) a constatat, anul trecut, că societatea Servicii Urbane Vişeu De Sus S.R.L. (S.U.V.S. SRL) nu a respectat autorizația de mediu, fiind încălcate prevederile referitoare la securitatea pentru mediu reglementate în O.U.G. nr. 195/2005 privind protecția mediului. Potrivit prevederilor legale cuprinse în H.G. nr. 1005/2012 privind organizarea Gărzii Naționale de Mediu, comisarii acesteia sunt funcționari publici numiți în funcții publice specifice care pot lua măsuri de sancționare, de suspendare/încetare a activității ca urmare a poluării și deteriorării mediului sau pentru nerespectarea condițiilor impuse prin actele de reglemenatre emise de autoritatea competentă pentru protecția mediului și a măsurilor stabilite în notele de constatare și în rapoartele de inspecție și control.


În urma verificărilor și a notelor de constatare întocmite, la data de 20 noiembrie 2018  Garda Națională de Mediu a dispus aplicarea sancțiunii contravenționale în cuantum de 50.000 lei, ca sancțiune contravențională principală, iar la data de 18 ianuarie 2019 GNM a aplicat o nouă sancțiune contravențională în cuantum de 50.000 lei pentru nerespectarea prevederilor referitoare eliminarea deșeurilor stocate.

Prin Decizia nr. 52/17-01-2019, GNM a dispus și suspendarea autorizației de mediu eliberată societății S.U.V.S. SRL, societate care colecta, sorta și transporta deșeurile municipale ale orașului. La art. 3 din dispoziția menționată anterior, era prvăzut că ”pe perioada suspendării autorizației de mediu, desfășurarea activității este interzisă.” Practic, din data de 17 ianuarie 2019 societatea care se ocupa de salubrizarea orașului nu a avut dreptul să își desfășoare activitatea.

Decizia de suspendare a fost atacată în contencios administrativ la Tribunalul Maramureș, constituindu-se dosarul nr. 510/100/2019. Prin Sentința civilă nr. 716/22 mai 2019 Tribunalul Maramureș a dispus suspendarea executării Deciziei nr. 52/17-01-2019, sentință civilă care a fost comunicată societății de salubrizare în cursul lunii iunie 2019.

Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, a invocat, în apărarea clientului, clauzele contractului pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare, fiind prezentată întârzierea în executarea contractului cauzată de situația proiectului ”Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în Maramureș”.

În conformitate cu prevederile Contractului încheiat în 2018 pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare în LOT 2, încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Menajere în Județul Maramureș (ADIGIDM MM), în numele și pe seama membrilor, respectiv unitățile administrativ-teritoriale membre ale zonei de colectare Lot 2 (Orașul Borșa, Orașul Vișeu de Sus, Comuna Moisei, Comuna Săcel și Comuna Vișeu de Jos), în calitate de concedent și societatea G.-S. SRL, în calitate de concesionar , gestiunea serviciului de salubrizare trebuia efectuată de către această societate.

Potrivit  prevederilor art. 3 din contract, acesta a fost încheiat pentru o perioadă de 5 ani, data intrării sale în vigoare fiind calculată de la semnarea acestuia de către ambele părți (20 martie 2018). Conform art. 12 din contract, perioada de mobilizare cuprinsă între data emiterii ordinului de începere și data începerii prestării serviciului, nu poate fi mai lungă de 180 de zile de la data semnării. Astfel, începând cu data de 20 septembrie 2018, gestiunea serviciului de salubrizare era în sarcina concesionarului G.-S. SRL, acesta având următoarele obligații: colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale și al deșeurilor similare provenind din activități comerciale, din industrie și instituții, colectarea și transportul deșeurilor voluminoase provenite de la populație, instituții publice și agenți economici și colectarea separată și gestionarea separată a deșeurilor periculoase provenite din deșeuri municipale și similare.

Prin încheierea acestui contract, ADIGIDM Maramureș a urmărit dezvoltarea unui sistem integrat de gestionare a deșeurilor la nivelul județului și realizarea unui echilibru din punct de vedere financiar, toate autoritățile administrativ-teritoriale membre ale asociației urmând să beneficieze de aceleași costuri, indiferent de distanțele rutiere existente față de stațiile de sortare din Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) Sîrbi.

Conform unui punct de vedere oficial al Consiliului Județean Maramureș din data de 17 martie 2017, contractul de lucrări pentru construirea depozitului ecologic de la Sârbi - Fărcașa a fost reziliat din motive de neexecutare, în condițiile în care lucrările trebuia finalizate până la sfârșitul lunii iulie 2017.

Ca urmare a acestor apărări, instanțele judecătorești au dispus înlocuirea sancțiunilor contravenționale în cuantum de 100.000 lei cu sancțiunea avertisment, reținând circumstanțe atenuante ale vinovăției societății, în condițiile în care nu conlucrează toate autoritățile și instituțiile statului.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10 / 11
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
De vorbă cu Monica Mihăilă, Head of Legal CEZ Romania, unul dintre cei mai experimentați consilieri juridici din domeniul energiei | ”Mi-am dorit crearea unui climat de încredere, în care fiecare membru al echipei să își poată exprima opinia și în acest fel mi-am creionat stilul de leadership. Trăim o perioadă plină de schimbări și comunitatea juriștilor va trebui să se adapteze”
NNDKP promovează 14 avocați în 2024 și consolidează șase arii de practică ale firmei
O singură casă de avocatură locală independentă concurează la titlul de ”Firma anului în România” în cadrul IFLR Europe Awards 2024 | Filip & Company, Wolf Theiss și Clifford Chance Badea, printre firmele aflate pe lista scurtă a premianților din acest an
Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
De vorbă cu Ana Busuioc, Legal & Corporate Affairs Director Edenred, omul care își ghidează planurile de viitor după conceptul: „Nu judeca fiecare zi după recolta pe care ai adunat-o, ci după semințele pe care le-ai plantat” | ”Sunt recunoscătoare să pot lucra într-o echipă de profesioniști împreună cu care am convingerea că pot genera stabilitate în dinamica accelerată și volatilă care ne amprentează astăzi viețile profesionale, dar și sociale”, spune azi avocatul
Filip & Company a asistat ROCA Industry în procesul de majorare a capitalului social cu o valoare de 71,7 milioane RON și de transfer al acţiunilor pe Piaţa Principală a BVB
VF Insolvență finalizează transferul de afacere în reorganizarea judiciară a UCM Reșița către Hidroelectrica
Gabriel Resources a pierdut arbitrajul cu statul român pentru proiectul aurifer Roșia Montană, cu pretenții de cca. 6,7 mld. usd | Arbitrul Horacio A. Grigera Naón a opinat separat, în favoarea reclamanților care l-au nominalizat. România a plătit avocaților săi tarife orare cuprinse între 137 și 139 euro ̸ oră, iar Gabriel Resources a cuantificat costuri de 56,5 mil. $ cu avocații săi americani și români. Reclamanții ar ataca decizia, dar au, oare, bani pentru o nouă acțiune?
Reff & Asociații și Deloitte România au obținut sesizarea CJUE de către Curtea de Apel București într-un litigiu care vizează impunerea TVA pentru operațiuni care nu implică livrarea de bunuri sau prestarea unor servicii
Doi avocați români, evidențiați drept Global Market Leaders de ghidul juridic internațional Chambers | Cosmina Maria Simion și Ana-Maria Baciu, pentru al treilea an consecutiv printre cei mai buni profesioniști la nivel global în domeniul Gaming and Gambling. ”Prin promovarea transparenței și a comportamentului etic, ne străduim să contribuim la o creșterea aliniată la reglementări a acestei industrii”, spun coordonatoarele firmei Simion & Baciu
Popovici Nițu Stoica & Asociații, alături de Simona Halep în decizia istorică a Curții de Arbitraj Sportiv. Partenerul Bogdan C. Stoica a condus echipa care a acordat consultanță cu privire la toate aspectele legate de caz
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...