ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocatura în țară | Dreptul Mediului: Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, scapă clientul, o societate de salubrizare, de sancțiunile Gărzii de Mediu. Amenzi în sumă de 25.000 €, înlocuite cu avertisment

31 Octombrie 2019   |   T. S.

Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, a invocat, în apărarea clientului, clauzele contractului pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare.

 
 
Garda Națională de Mediu (GNM) a constatat, anul trecut, că societatea Servicii Urbane Vişeu De Sus S.R.L. (S.U.V.S. SRL) nu a respectat autorizația de mediu, fiind încălcate prevederile referitoare la securitatea pentru mediu reglementate în O.U.G. nr. 195/2005 privind protecția mediului. Potrivit prevederilor legale cuprinse în H.G. nr. 1005/2012 privind organizarea Gărzii Naționale de Mediu, comisarii acesteia sunt funcționari publici numiți în funcții publice specifice care pot lua măsuri de sancționare, de suspendare/încetare a activității ca urmare a poluării și deteriorării mediului sau pentru nerespectarea condițiilor impuse prin actele de reglemenatre emise de autoritatea competentă pentru protecția mediului și a măsurilor stabilite în notele de constatare și în rapoartele de inspecție și control.


În urma verificărilor și a notelor de constatare întocmite, la data de 20 noiembrie 2018  Garda Națională de Mediu a dispus aplicarea sancțiunii contravenționale în cuantum de 50.000 lei, ca sancțiune contravențională principală, iar la data de 18 ianuarie 2019 GNM a aplicat o nouă sancțiune contravențională în cuantum de 50.000 lei pentru nerespectarea prevederilor referitoare eliminarea deșeurilor stocate.

Prin Decizia nr. 52/17-01-2019, GNM a dispus și suspendarea autorizației de mediu eliberată societății S.U.V.S. SRL, societate care colecta, sorta și transporta deșeurile municipale ale orașului. La art. 3 din dispoziția menționată anterior, era prvăzut că ”pe perioada suspendării autorizației de mediu, desfășurarea activității este interzisă.” Practic, din data de 17 ianuarie 2019 societatea care se ocupa de salubrizarea orașului nu a avut dreptul să își desfășoare activitatea.

Decizia de suspendare a fost atacată în contencios administrativ la Tribunalul Maramureș, constituindu-se dosarul nr. 510/100/2019. Prin Sentința civilă nr. 716/22 mai 2019 Tribunalul Maramureș a dispus suspendarea executării Deciziei nr. 52/17-01-2019, sentință civilă care a fost comunicată societății de salubrizare în cursul lunii iunie 2019.

Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, a invocat, în apărarea clientului, clauzele contractului pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare, fiind prezentată întârzierea în executarea contractului cauzată de situația proiectului ”Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în Maramureș”.

În conformitate cu prevederile Contractului încheiat în 2018 pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare în LOT 2, încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Menajere în Județul Maramureș (ADIGIDM MM), în numele și pe seama membrilor, respectiv unitățile administrativ-teritoriale membre ale zonei de colectare Lot 2 (Orașul Borșa, Orașul Vișeu de Sus, Comuna Moisei, Comuna Săcel și Comuna Vișeu de Jos), în calitate de concedent și societatea G.-S. SRL, în calitate de concesionar , gestiunea serviciului de salubrizare trebuia efectuată de către această societate.

Potrivit  prevederilor art. 3 din contract, acesta a fost încheiat pentru o perioadă de 5 ani, data intrării sale în vigoare fiind calculată de la semnarea acestuia de către ambele părți (20 martie 2018). Conform art. 12 din contract, perioada de mobilizare cuprinsă între data emiterii ordinului de începere și data începerii prestării serviciului, nu poate fi mai lungă de 180 de zile de la data semnării. Astfel, începând cu data de 20 septembrie 2018, gestiunea serviciului de salubrizare era în sarcina concesionarului G.-S. SRL, acesta având următoarele obligații: colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale și al deșeurilor similare provenind din activități comerciale, din industrie și instituții, colectarea și transportul deșeurilor voluminoase provenite de la populație, instituții publice și agenți economici și colectarea separată și gestionarea separată a deșeurilor periculoase provenite din deșeuri municipale și similare.

Prin încheierea acestui contract, ADIGIDM Maramureș a urmărit dezvoltarea unui sistem integrat de gestionare a deșeurilor la nivelul județului și realizarea unui echilibru din punct de vedere financiar, toate autoritățile administrativ-teritoriale membre ale asociației urmând să beneficieze de aceleași costuri, indiferent de distanțele rutiere existente față de stațiile de sortare din Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) Sîrbi.

Conform unui punct de vedere oficial al Consiliului Județean Maramureș din data de 17 martie 2017, contractul de lucrări pentru construirea depozitului ecologic de la Sârbi - Fărcașa a fost reziliat din motive de neexecutare, în condițiile în care lucrările trebuia finalizate până la sfârșitul lunii iulie 2017.

Ca urmare a acestor apărări, instanțele judecătorești au dispus înlocuirea sancțiunilor contravenționale în cuantum de 100.000 lei cu sancțiunea avertisment, reținând circumstanțe atenuante ale vinovăției societății, în condițiile în care nu conlucrează toate autoritățile și instituțiile statului.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2 / 8
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
În urma unei hotărâri a Curții de Justiție a Uniunii Europene, RTPR contribuie la dezvoltarea jurisprudenței comunitare prin clarificarea drepturilor investitorilor pe piața de capital
Reff & Asociații a asistat Forum Serdika în vânzarea parcului industrial Equest Logistic către CTP. Michael Uhler, Managing Director, East Balkan Properties: Expertiza întregii platforme Reff & Asociații a fost neprețuită
Finanțele caută avocați și pun la bătaie un contract de cca un milion de lei | Asistența în baza dreptului englez, estimată la cca 265 ore|om
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență (II) | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Cosmin Vasile (Managing Partner), Mădălina Afrăsinie (Judecător) și Andrei Dumitrescu (Partener), dezbat modul în care statul de drept și puterea judecătorească funcționează în această perioadă
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Azi, primul episod: Valerian Cioclei (Partner of Counsel) și Doru Cosmin Ursu (Managing Associate) reevalueză impactul și analizează consecințele Decretului prezidențial privind instaurarea Stării de Urgență și actelor normative subsecvente
Primul proces simulat din România, realizat exclusiv prin intermediul unei platforme online. La derularea acestuia au participat magistrați din cadrul Tribunalului Timiș, precum și membrii fondatori ai grupului Digital Lawyers
Statul a acceptat oferta îmbunătățită a firmelor de avocați care îi reprezintă interesele în arbitrajul ICSID cerut de ALPIQ. Buget de 3,7 mil. lei în 2020
Gilescu Văleanu & Partenerii devine parte a bnt attorneys in CEE. Doi avocați sunt promovați pe poziția de parteneri
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Practica de insolvență de la Mușat & Asociații a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultima perioadă. Mihai Popa, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Viața merge înainte | Avocații Reff & Asociații explică efectul aplicării prevederilor legislative nou introduse în domeniul achizițiilor publice. Firma este partener strategic pentru unele dintre cele mai importante autorități publice și operatori economici, în acest domeniu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...