HORNBACH, afaceri în creștere și profitabilitate crescută
11 Iulie 2019 BizLawyer
• Cifra de afaceri a concernului crește în primul trimestru 2019/20 cu 9,1%, ajungând la 1.338,4 mil. euro • Profitabilitate crescută: EBIT ajustat +22,8% la 96,9 mil. euro (prognoză confirmată)
| |
Grupul HORNBACH (concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a început anul financiar 2019/20 cu o creștere îmbucurătoare a cifrei de afaceri și a profitului. Cifra de afaceri a concernului a crescut în primul trimestru 2019/20 (1 martie-31 mai 2019) cu 9,1 %, ajungând la 1.338,4 mil. euro. În cel mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), cifra de afaceri a crescut cu 8,5%, ajungând la 1.260,7 mil. euro.
Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH a contribuit la succesul vânzărilor din primăvară ale Grupului HORNBACH cu un plus la cifra de afaceri de 19,5%, ajungând la 77,2 mil. euro. Creșterea cifrei de afaceri net accelerată față de anul precedent, raporturile dintre costuri îmbunătățite, precum și efectele pozitive ale conversiei prin noua contabilitate de leasing conform IFRS 16 au dus la o creștere clară a rezultatului operațional (EBIT). EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut supraproporțional față de creșterea cifrei de afaceri cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro. Rezultatul per acțiune al holdingului se afla, după 3 luni, la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro). Prognoza cifrei de afaceri și a profitabilității pentru întregul an a fost confirmată.
Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH a contribuit la succesul vânzărilor din primăvară ale Grupului HORNBACH cu un plus la cifra de afaceri de 19,5%, ajungând la 77,2 mil. euro. Creșterea cifrei de afaceri net accelerată față de anul precedent, raporturile dintre costuri îmbunătățite, precum și efectele pozitive ale conversiei prin noua contabilitate de leasing conform IFRS 16 au dus la o creștere clară a rezultatului operațional (EBIT). EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut supraproporțional față de creșterea cifrei de afaceri cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro. Rezultatul per acțiune al holdingului se afla, după 3 luni, la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro). Prognoza cifrei de afaceri și a profitabilității pentru întregul an a fost confirmată.
În cel mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), care la data de 31 mai 2019 opera în continuare 158 de magazine mixte de materiale de construcții și grădină, precum și magazine online în nouă țări europene, pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifrele de afaceri au crescut în primele 3 luni cu 7,8%.
Cifra de afaceri netă a magazinelor de materiale de construcții HORNBACH de pe piața internă a crescut în primul trimestru cu 6,8%, ajungând la 654,1 mil. euro (anul precedent 612,7 mil. euro). Pe o suprafață de vânzare comparabilă, cifra de afaceri în Germania a crescut cu 6,9% (anul precedent minus 0,2%). În schimb, în regiunile din restul Europei, în care sunt cuprinse activitățile comerciale ale celor opt țări din afara Germaniei, cifra de afaceri a crescut cu 10,4%, ajungând la 606,6 mil. euro (anul precedent 549,4 mil. euro). Cota din străinătate la cifra de afaceri a subgrupului HORNBACH Baumarkt AG s-a majorat de la 47,3% la 48,1%. Pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 8,7%.
„Creșterea cifrei de afaceri pe o suprafață de vânzare comparabilă în Germania este un factor foarte îmbucurător pentru noi. Cu un plus de aproape 7 procente în perioada martie-mai 2019, HORNBACH a obținut un rezultat mai bun cu aproximativ 3 puncte procentuale față de branșa DIY“, declară directorul financiar Roland Pelka, membru în Consiliul de Administrație. Însă și în afara Germaniei s-a reușit încă o dată atingerea unui nivel înalt al cifrei de afaceri pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar.
Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH, care, după preluarea a trei filiale noi în Baden-Württemberg, la data de 1 aprilie 2019, operează în prezent 31 de magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei, precum și două magazine în Franța, în apropierea graniței cu Germania, (Lothringen), a cunoscut o creștere a cifrei de afaceri cu 19,5%, ajungând la 77,2 mil. euro (anul precedent 64,6 mil. euro).
Rezultatul operațional ajustat crește în trim. I cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro
Potrivit lui Roland Pelka, dinamica ridicată a cifrei de afaceri și raporturile dintre costuri favorabile au condus în special la o majorare clară a rezultatului operațional (EBIT). În plus, prima utilizare a noii contabilități de leasing conform IFRS 16 a avut un efect pozitiv asupra rezultatului operațional.
EBIT ajustat al Grupului HORNBACH s-a îmbunătățit cu 18,0 mil. euro, respectiv cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro (anul precedent 78,9 mil. euro). Mai mult de patru cincimi din creșterea rezultatelor sunt din comerțul operativ, în timp ce efectul conversiei IFRS 16 a contribuit cu 3,2 mil. euro. Rezultatul per acțiune al holdingului a crescut cu 17,1%, ajungând la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro).
Pe plan de subgrup al HORNBACH Baumarkt AG, EBIT ajustat a crescut în primul trimestru 2019/20 cu 29,7%, ajungând la 84,1 mil. euro (anul precedent 64,9 mil. euro). Rezultatul per acțiune al magazinului a atins 1,63 euro (anul precedent 1,41 euro).
Consiliul de Administrație confirmă prognoza pentru anul financiar 2019/20
Prognoza cifrei de afaceri și a profitabilității Grupului HORNBACH pentru anul financiar 2019/20 este confirmată. Prin urmare, Consiliul de Administrație anticipează un plus la cifra de afaceri în domeniul procentual mediu cu o singură cifră, precum și o majorare a EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative cu peste 15% față de nivelul anului financiar 2018/19 (134,9 mil. euro). În subgrupul HORNBACH Baumarkt AG se anticipează o creștere a EBIT ajustat de peste 30% (an financiar 2018/19: 81,9 mil. euro).
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 39 / 66 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





