HORNBACH, afaceri în creștere și profitabilitate crescută
11 Iulie 2019 BizLawyer
• Cifra de afaceri a concernului crește în primul trimestru 2019/20 cu 9,1%, ajungând la 1.338,4 mil. euro • Profitabilitate crescută: EBIT ajustat +22,8% la 96,9 mil. euro (prognoză confirmată)
| |
Grupul HORNBACH (concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a început anul financiar 2019/20 cu o creștere îmbucurătoare a cifrei de afaceri și a profitului. Cifra de afaceri a concernului a crescut în primul trimestru 2019/20 (1 martie-31 mai 2019) cu 9,1 %, ajungând la 1.338,4 mil. euro. În cel mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), cifra de afaceri a crescut cu 8,5%, ajungând la 1.260,7 mil. euro.
Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH a contribuit la succesul vânzărilor din primăvară ale Grupului HORNBACH cu un plus la cifra de afaceri de 19,5%, ajungând la 77,2 mil. euro. Creșterea cifrei de afaceri net accelerată față de anul precedent, raporturile dintre costuri îmbunătățite, precum și efectele pozitive ale conversiei prin noua contabilitate de leasing conform IFRS 16 au dus la o creștere clară a rezultatului operațional (EBIT). EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut supraproporțional față de creșterea cifrei de afaceri cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro. Rezultatul per acțiune al holdingului se afla, după 3 luni, la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro). Prognoza cifrei de afaceri și a profitabilității pentru întregul an a fost confirmată.
Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH a contribuit la succesul vânzărilor din primăvară ale Grupului HORNBACH cu un plus la cifra de afaceri de 19,5%, ajungând la 77,2 mil. euro. Creșterea cifrei de afaceri net accelerată față de anul precedent, raporturile dintre costuri îmbunătățite, precum și efectele pozitive ale conversiei prin noua contabilitate de leasing conform IFRS 16 au dus la o creștere clară a rezultatului operațional (EBIT). EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut supraproporțional față de creșterea cifrei de afaceri cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro. Rezultatul per acțiune al holdingului se afla, după 3 luni, la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro). Prognoza cifrei de afaceri și a profitabilității pentru întregul an a fost confirmată.
În cel mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), care la data de 31 mai 2019 opera în continuare 158 de magazine mixte de materiale de construcții și grădină, precum și magazine online în nouă țări europene, pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifrele de afaceri au crescut în primele 3 luni cu 7,8%.
Cifra de afaceri netă a magazinelor de materiale de construcții HORNBACH de pe piața internă a crescut în primul trimestru cu 6,8%, ajungând la 654,1 mil. euro (anul precedent 612,7 mil. euro). Pe o suprafață de vânzare comparabilă, cifra de afaceri în Germania a crescut cu 6,9% (anul precedent minus 0,2%). În schimb, în regiunile din restul Europei, în care sunt cuprinse activitățile comerciale ale celor opt țări din afara Germaniei, cifra de afaceri a crescut cu 10,4%, ajungând la 606,6 mil. euro (anul precedent 549,4 mil. euro). Cota din străinătate la cifra de afaceri a subgrupului HORNBACH Baumarkt AG s-a majorat de la 47,3% la 48,1%. Pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 8,7%.
„Creșterea cifrei de afaceri pe o suprafață de vânzare comparabilă în Germania este un factor foarte îmbucurător pentru noi. Cu un plus de aproape 7 procente în perioada martie-mai 2019, HORNBACH a obținut un rezultat mai bun cu aproximativ 3 puncte procentuale față de branșa DIY“, declară directorul financiar Roland Pelka, membru în Consiliul de Administrație. Însă și în afara Germaniei s-a reușit încă o dată atingerea unui nivel înalt al cifrei de afaceri pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar.
Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH, care, după preluarea a trei filiale noi în Baden-Württemberg, la data de 1 aprilie 2019, operează în prezent 31 de magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei, precum și două magazine în Franța, în apropierea graniței cu Germania, (Lothringen), a cunoscut o creștere a cifrei de afaceri cu 19,5%, ajungând la 77,2 mil. euro (anul precedent 64,6 mil. euro).
Rezultatul operațional ajustat crește în trim. I cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro
Potrivit lui Roland Pelka, dinamica ridicată a cifrei de afaceri și raporturile dintre costuri favorabile au condus în special la o majorare clară a rezultatului operațional (EBIT). În plus, prima utilizare a noii contabilități de leasing conform IFRS 16 a avut un efect pozitiv asupra rezultatului operațional.
EBIT ajustat al Grupului HORNBACH s-a îmbunătățit cu 18,0 mil. euro, respectiv cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro (anul precedent 78,9 mil. euro). Mai mult de patru cincimi din creșterea rezultatelor sunt din comerțul operativ, în timp ce efectul conversiei IFRS 16 a contribuit cu 3,2 mil. euro. Rezultatul per acțiune al holdingului a crescut cu 17,1%, ajungând la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro).
Pe plan de subgrup al HORNBACH Baumarkt AG, EBIT ajustat a crescut în primul trimestru 2019/20 cu 29,7%, ajungând la 84,1 mil. euro (anul precedent 64,9 mil. euro). Rezultatul per acțiune al magazinului a atins 1,63 euro (anul precedent 1,41 euro).
Consiliul de Administrație confirmă prognoza pentru anul financiar 2019/20
Prognoza cifrei de afaceri și a profitabilității Grupului HORNBACH pentru anul financiar 2019/20 este confirmată. Prin urmare, Consiliul de Administrație anticipează un plus la cifra de afaceri în domeniul procentual mediu cu o singură cifră, precum și o majorare a EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative cu peste 15% față de nivelul anului financiar 2018/19 (134,9 mil. euro). În subgrupul HORNBACH Baumarkt AG se anticipează o creștere a EBIT ajustat de peste 30% (an financiar 2018/19: 81,9 mil. euro).
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 39 / 66 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





