ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bode: Necesarul de investiţii în sectorul transporturilor este de 73 de miliarde de euro, în următorii zece ani

22 Iulie 2020   |   AGERPRES

El a prezentat, într-o conferinţă de presă, planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030, din cadrul Planului de relansare economică al Guvernului.

 
 
Necesarul de investiţii în infrastructura de transport a României se ridică la 73 de miliarde de lei în perioada 2020-2030, a afirmat, miercuri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

El a prezentat, într-o conferinţă de presă, planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030, din cadrul Planului de relansare economică al Guvernului.

"Strategia noastră este bazată pe doi piloni: investiţiile masive - avem un necesar de investiţii de 73 de miliarde de euro pentru perioada 2020-2030, şi pilonul doi: politici structurale, care vor susţine eficienţa investiţiilor", a spus ministrul.

Potrivit Ministerului Transporturilor, din totalul investiţiilor necesare, cea mai mare sumă este nevoie în sectorul rutier, respectiv 36,93 miliarde de euro (31,8 miliarde de euro reţeaua primară, 5,75 miliarde de euro reţeaua secundară, 0,1 miliarde de euro siguranţă rutieră).


Urmează domeniul feroviar, unde este nevoie de 19,16 miliarde de euro (14,39 miliarde de euro reţeaua primară, 4,02 miliarde de euro reţeaua secundară şi 0,75 miliarde de euro materialul rulant).

Infrastructura de metrou are nevoie de investiţii de 8,8 miliarde de euro (7,8 miliarde de euro în bucureşti şi 1 miliard de euro în Cluj).

Pentru sectorul naval necesarul este de 4,46 miliarde de euro (2,06 miliarde de euro porturi fluviale, 1,33 porturi maritime şi 1,07 miliarde de euro Dunăre şi canale navigabile), iar, pentru cel aerian, investiţiile necesare sunt de 3,05 miliarde de euro (2 miliarde de euro în reţeaua primară, 1 miliard de euro în reţeaua secundară şi 0,05 miliarde de euro în reţeaua terţiară).

"Infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica România. (...) Vom trece de la modelul economic bazat pe consum la cel bazat pe stimularea investiţiilor, care va garanta o creştere economică solidă, crearea de locuri de muncă şi un PIB mai mare pe cap de locuitor, adică un nivel de trai mai ridicat", a mai spus Bode.

El a arătat că sectorul transporturilor va primi 2% din PIB pe an, faţă de 0,6% în prezent.

"Acest lucru nu înseamnă că este garantată implementarea proiectelor. Trebuie să rezolvăm probleme structurale, care s-au adunat în timp, care vizează slaba capacitate de implementare. Este important ca toate proiectele să se realizeze la calitatea necesară", susţine ministrul.

Potrivit acestuia, se doreşte creşterea calităţii studiilor de fezabilitate şi tehnice, eficientizarea relaţiei cu instituţiile avizatoare, judecarea mai rapidă a contestaţiilor, cooperarea între instituţii şi monitorizarea profesionistă a implementării proiectelor.

"Voi manifesta toleranţă zero pentru orice încercare de a bloca sau sabota acest nou mod de lucru, bazat pe eficienţă, profesionalism, identificarea rapidă a soluţiilor. Cei care sunt tributari vechilor modele, bazate pe ineficienţă, lipsă de asumare şi neprofesionalism, ori să facă un efort de adaptare rapidă, ori să lase locul altora", a avertizat ministrul.

El a subliniat că nu va fi modificat masterplanul general de transporturi, ci doar este actualizată strategia lui de implementare.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 47 / 12804
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cine sunt campionii pieței locale, evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2020 | Cei mai buni profesioniști în copyright, brevete și mărci industriale: ZRVP și Simion & Baciu au cele mai multe recomandări, Mușat & Asociații și NNDKP, pe podium
Trofin & Asociații a intrat în doilea arbitraj ICSID și are, alături de LDPP, cele mai multe mandate la Tribunalul arbitral din Washington. Ce firme locale asigură apărarea statului român în cele 8 dosare și ce onorarii primesc firmele angajate de stat
Finanțele restartează procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de 2.200 lei
Avocații Leroy și Asociații spun că se observă o revenire ușoară la „normal” | Dacă lunile trecute clienții cereau suport legal pentru desfășurarea activității în condiții de siguranță, acum sunt solicitări de tipul day-to-day business și se reiau proiectele amânate în ultimele luni
Încă o victorie pentru avocații ZRVP. Investitorii din parcurile industriale rămân scutiți de impozitul pe imobile, a confirmat Înalta Curte de Casație și Justiție
LegiTeam: Senior Associate | Reff & Associates is looking for experienced lawyers (Dispute Resolution)
LegiTeam: Associate | Reff & Associates is looking for Lawyers (Dispute Resolution)
Specialiștii în insolvență de la Popescu & Asociații sunt implicați în proceduri judiciare în care masa credală cumulată depășește un miliard de euro. Octavian Popescu, Managing Partner: În toamnă se vor putea măsura cu adevărat efectele pandemiei. Mă aștept să crească semnificativ nivelul încărcăturii nu numai în România, dar și la nivel european
Musliu & Asociații a asistat Trust Motors în preluarea afacerilor Opel din România. Mandat complet pentru echipa coordonată de Diana Musliu, Managing Partner
INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare
Avocații PNSA obțin o soluție importantă pentru ARACO și mai multe companii de construcții, legată de ajustarea prețului în contracte de achiziție publică. O instrucțiune a președintelui ANAP, anulată
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP și Norton Rose Fulbright în arbitrajul ICC cu statul român și a câștigat peste 300 mil. lei. Pretenții mai mari, la orizont
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...