ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Călugăreanu: Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală i-a lipsit expertiza în domeniul IT

03 Martie 2021   |   Agerpres

Şeful ANAF a precizat, în context, că, o dată cu eliminarea restricţiilor cu privire la recrutarea de personal de specialitate, foarte curând instituţia va avea angajaţi calificaţi în domeniul IT.

 
 
O analiză realizată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a arătat că Agenţiei i-a lipsit expertiza în domeniul IT pentru a duce la bun sfârşit reforma din perspectiva digitalizării, a declarat, miercuri, preşedintele instituţiei, Mirela Călugăreanu, la o conferinţă de specialitate.
 
"Uitându-ne în trecut, apropo de procesul de digitalizare, am început în anul 2019 o analiză extrem de sinceră în interiorul Agenţiei, ce a lipsit ANAF ca să poată duce la bun sfârşit reforma din perspectiva digitalizării. Cel mai important lucru pe care l-am constat este faptul că a lipsit o pregătire a procesului de reformă din perspectiva digitalizării. Lucrurile nu sunt simple şi ştiţi la fel de bine ca şi mine că implementarea nu începe pur şi simplu. Ea trebuie pregătită. Trebuie să ai o foaie de parcurs clară, să ai obiectivele bine marcate, responsabilităţile dar şi beneficiile de asemenea clar definite. Şi nu în ultimul rând, să dezvolţi în interiorul organizaţiei, să extinzi acele locomotive ale reformei pentru că ele te vor ajuta să depăşeşti rezistenţa la schimbare pe care orice organizaţie, de altfel, o manifestă. Cu siguranţă că un număr restrâns de 70-80 de oameni este insuficient să dezvolte un proiect de astfel de anvergură şi să fie locomotivele acestei reforme. Dar cel mai mult a lipsit Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală expertiza în domeniul IT. Expertiza internă, mă refer de data asta. Ne-au lipsit specialiştii în zona IT şi mă refer la specialişti care să cunoască noile tehnologii şi care împreună cu direcţiile de business să poată implementa proiectele majore în domeniul digitalizării", a spus Călugăreanu, la dezbaterea online cu tema: 'Viitorul începe azi: De la supravieţuire la reconstrucţie. Noua politică fiscală, la ce ne aşteptăm?', organizată de PwC România.
 
Şeful ANAF a precizat, în context, că, o dată cu eliminarea restricţiilor cu privire la recrutarea de personal de specialitate, foarte curând instituţia va avea angajaţi calificaţi în domeniul IT.
 
Totodată, Mirela Călugăreanu consideră că este nevoie ca Agenţia să înceapă un proces de întinerire a personalului.
 
"Reformarea agenţiei prin digitalizare este calea esenţială, dar de asemenea, avem nevoie de o strategie, de un management corespunzător al resurselor umane. Şi am afirmat de curând că Agenţia are în prezent 22.000 de angajaţi. Are 2.600 de posturi vacante, dar anii care vin ne vor crea din această perspectivă o reală problemă pentru că în circa 3-5 ani peste 3.000 de angajaţi din Agenţie se vor pensiona, ceea ce ne conduce la concluzia că la un anumit moment vom ajunge la un gol de 6.000 de angajaţi. În mod evident, procesul de digitalizare ne va aduce în situaţia în care de aceste posturi vacante, menţionez şi subliniez, nu va mai fi nevoie la această dimensiune, dar totuşi, de oameni noi, de oameni tineri, de un proces de întinerire pe care trebuie să-l derulăm la nivelul Agenţiei este nevoie şi lucrul acesta trebuie să-l începem cât mai curând pentru că fiind în discuţie la un nivel ridicat de expertiză în domeniu fiscal cunoaşteţi şi dumneavoastră care este perioada medie în care îţi formezi un specialist în fiscalitate", a explicat Călugăreanu.
 
De asemenea, ea a spus că instituţia a încercat să valorifice toată expertiza şi consultanţa obţinute în proiectul realizat împreună cu Banca Mondială. Pornind de la acel proiect şi ţinând cont de nevoile actuale al Agenţiei s-a realizat strategia de digitalizare a ANAF pentru 2021 - 2024 care vizează atât partea de hard, cât şi partea de soft şi cuprinde 40 de proiecte. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6553 / 8674
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...