ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cristian Roşu (ASF): Prin decontare directă în mod obligatoriu nu facem decât să încercăm o responsabilizare suplimentară a pieţei

25 Ianuarie 2021   |   Agerpres

Faţă de ceea ce este în momentul de faţă în legislaţie decontarea directă aduce câteva noutăţi. Potrivit lui Cristian Roşu, ea nu este o noutate în sine pentru că şi sistemul de regres administrativ funcţionează cam pe acelaşi principiu. El a menţionat că sunt aduse câteva modificări esenţiale care fac ca această decontare directă să poată într-un final să-şi atingă scopul. Scopul este conştientizarea consumatorilor pentru alegerea unor servicii de calitate în detrimentul strict al preţului.

 
 
Prin introducerea decontării directe în mod obligatoriu se încearcă o responsabilizare suplimentară a pieţei, respectiv a consumatorului, a afirmat luni vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Cristian Roşu, la conferinţa "XPRIMM Time for Business - Provocarile Anului 2021".
 
"S-a tot vorbit în ultimele săptămâni în media despre nişte modificări ale legislaţiei prin care această decontare directă să devină obligatorie. La momentul de faţă decontarea directă este opţională. Ea există şi este opţională. Prin a introduce această decontare directă în mod obligatoriu nu facem decât să încercăm o responsabilizare suplimentară a pieţei şi nu atât a pieţei cât a consumatorului pentru ca acesta să poată să-şi aleagă în cunoştinţă de cauză şi nu numai după categoria preţ a serviciului şi a calităţii serviciilor care îi sunt puse la dispoziţie", a declarat Cristian Roşu.
 
Faţă de ceea ce este în momentul de faţă în legislaţie decontarea directă aduce câteva noutăţi. Potrivit lui Cristian Roşu, ea nu este o noutate în sine pentru că şi sistemul de regres administrativ funcţionează cam pe acelaşi principiu. El a menţionat că sunt aduse câteva modificări esenţiale care fac ca această decontare directă să poată într-un final să-şi atingă scopul. Scopul este conştientizarea consumatorilor pentru alegerea unor servicii de calitate în detrimentul strict al preţului.
 
"Decontarea directă aduce două lucruri noi, pe lângă obligativitatea ei, şi anume faptul că beneficiarul despăgubirii se va adresa în mod direct propriului asigurător care îi va întocmi tot dosarul de daună, îi va face tot procesul de la avizarea daunei până la lichidarea acesteia, iar pentru numai nejustificat valorile regreselor administrative există posibilitatea ca în termen de 10 zile de la momentul la care s-a lichidat dauna asigurătorul persoanei păgubite să emită cerea de despăgubire către asigurătorul emitent al poliţei de asigurare şi acesta are obligaţia ca în 10 zile de la această scrisoare să fie obligat să plătească despăgubirea. În situaţia în care acest lucru nu se va întâmpla scrisoarea de rambursare este titlu executoriu, iar asigurătorul persoanei păgubite va putea să execute prin sistemele judiciare asigurătorul emitent al poliţei", a declarat Cristian Roşu.
 
El a spus că s-a discutat în spaţiul public despre posibilitatea unei case de compensaţii şi a menţionat că la nivelul de structură al pieţei asigurărilor din acest moment în România nu va fi funcţională.
 
"În prima fază în care se va introduce, această decontare directă va funcţiona după acest principiu până în momentul în care piaţa va asigura un oarecare echilibru şi abia atunci vom vedea în ce măsură mai este oportun sau nu să venim cu anumite corecţii vizavi de acest mod de decontare", a precizat Cristian Roşu.
 
De asemenea, el a afirmat că nu trebuie să ne aşteptăm la nişte rezultate spectaculoase pe termen foarte scurt. Ea va începe să producă rezultate în cel puţin 6 luni de la momentul introducerii ei având în vedere modul de reînnoire a poliţelor de asigurare.
 
Întrebat dacă a fost făcut un studiu de piaţă înainte de a fi lansată decontarea directă, Cristian Roşu a spus că au fost făcute câteva simulări şi au avut loc discuţii în toamna anului trecut atât în mediul intern cât şi cu asigurătorii.
 
Totodată, el a declarat că ordonanţa de urgenţă este depusă la Ministerul de Finanţe. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6858 / 8654
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...