Digitalizarea licitațiilor publice organizate pentru bunurile mobile confiscate. Lansarea platformei de licitație online de către Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
13 Iulie 2020 Ligia-Cecilia Popescu (Partener si coordonator al ariilor de practică Litigii și Arbitraj și Achiziții Publice în cadrul biroului Wolf Theiss București) si Andreea Anton (Associate)
Această platformă inovatoare a fost dezvoltată pe baza modelelor europene (FR, BE, NL, IT) și a celor internaționale (SUA) pentru a facilita accesul potențialilor cumpărători la licitații, în conformitate cu toate standardele de distanțare socială și pentru a minimiza costurile și resursele publice, pe care le-ar presupune participarea fizică la licitații.
| |
|
Ligia-Cecilia Popescu (Partener si coordonator al ariilor de practică Litigii si Arbitraj si Achizitii Publice în cadrul biroului Wolf Theiss Bucuresti) si Andreea Anton (Associate) |
Contextul pandemic actual a determinat acordarea unei atenții speciale procesului de digitalizare. Mai mult, regulile de distanțare socială în vigoare de la jumătatea lunii martie au impus un transfer al operațiunilor în spațiul digital nu numai pentru sectorul privat, ci și pentru instituțiile publice.
Un exemplu ar fi Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate („Agenția”), care se ocupă de administrarea bunurilor confiscate în materie penală (în valoare de 974.080.994 RON), inclusiv de vânzarea bunurilor mobile care se devalorizează în timp.
În contextul digitalizării, Agenția a lansat pe 15.06.2020 platforma online de desfășurare a licitațiilor publice prin mijloace electronice, care poate fi accesată folosind următorul link https://anabi.just.ro/licitatiionline/. Sumele colectate sunt păstrate în conturile Agenției până la pronunțarea unei decizii finale în procesul penal.
Această platformă inovatoare a fost dezvoltată pe baza modelelor europene (FR, BE, NL, IT) și a celor internaționale (SUA) pentru a facilita accesul potențialilor cumpărători la licitații, în conformitate cu toate standardele de distanțare socială și pentru a minimiza costurile și resursele publice, pe care le-ar presupune participarea fizică la licitații.
Astfel de licitații publice nu reprezintă proceduri de achiziții publice, ci se desfășoară în conformitate cu normele generale privind organizarea licitațiilor în cadrul executărilor silite și în conformitate cu prevederile Legii nr. 318/2015 pentru înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate și pentru modificarea și completarea unor acte normative. Licitațiile parcurg etapele de mai jos:
• Înscrierea la licitație;
• Desfășurarea licitației;
• Activități post-licitație (plata prețului și predarea bunului adjudecat).
Pe scurt, persoanele interesate de vehicule (inclusiv mașini de lux), electronice, materiale de construcție, stocuri și oricare alte bunuri mobile scoase la vânzare trebuie să se înregistreze pe platforma online (prezentând date de identificare, plata garanției de participare și oferta inițială), urmând ca ulterior să le fie atribuit un cod și o parolă unică pentru acces.
Ulterior, ei pot participa la licitația online, putând face oferte succesive în pași de 5-15% din valoarea de pornire a licitației (prețul de evaluare pentru prima licitație, care va fi scăzut cu 25% pentru a doua, respectiv cu 50 % pentru a treia licitație). În cazul mai multor ofertanți, bunul este vândut ofertantului care oferă cel mai mare preț. Prețul se plătește în maximum cinci (5) zile lucrătoare de la data licitației finale.
Cele de mai sus confirmă comunicatul de presă al Ministerului Justiției, potrivit căruia lansarea unei astfel de platforme online garantează transparența în activitatea Agenției și asigură un acces simplificat la aceste licitații publice. Prin urmare, există șanse semnificative ca această idee inovatoare să fie implementată și alte proiecte similare pe viitor.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9369 / 10226 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





