Digitalizarea licitațiilor publice organizate pentru bunurile mobile confiscate. Lansarea platformei de licitație online de către Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
13 Iulie 2020 Ligia-Cecilia Popescu (Partener si coordonator al ariilor de practică Litigii și Arbitraj și Achiziții Publice în cadrul biroului Wolf Theiss București) si Andreea Anton (Associate)
Această platformă inovatoare a fost dezvoltată pe baza modelelor europene (FR, BE, NL, IT) și a celor internaționale (SUA) pentru a facilita accesul potențialilor cumpărători la licitații, în conformitate cu toate standardele de distanțare socială și pentru a minimiza costurile și resursele publice, pe care le-ar presupune participarea fizică la licitații.
| |
|
Ligia-Cecilia Popescu (Partener si coordonator al ariilor de practică Litigii si Arbitraj si Achizitii Publice în cadrul biroului Wolf Theiss Bucuresti) si Andreea Anton (Associate) |
Contextul pandemic actual a determinat acordarea unei atenții speciale procesului de digitalizare. Mai mult, regulile de distanțare socială în vigoare de la jumătatea lunii martie au impus un transfer al operațiunilor în spațiul digital nu numai pentru sectorul privat, ci și pentru instituțiile publice.
Un exemplu ar fi Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate („Agenția”), care se ocupă de administrarea bunurilor confiscate în materie penală (în valoare de 974.080.994 RON), inclusiv de vânzarea bunurilor mobile care se devalorizează în timp.
În contextul digitalizării, Agenția a lansat pe 15.06.2020 platforma online de desfășurare a licitațiilor publice prin mijloace electronice, care poate fi accesată folosind următorul link https://anabi.just.ro/licitatiionline/. Sumele colectate sunt păstrate în conturile Agenției până la pronunțarea unei decizii finale în procesul penal.
Această platformă inovatoare a fost dezvoltată pe baza modelelor europene (FR, BE, NL, IT) și a celor internaționale (SUA) pentru a facilita accesul potențialilor cumpărători la licitații, în conformitate cu toate standardele de distanțare socială și pentru a minimiza costurile și resursele publice, pe care le-ar presupune participarea fizică la licitații.
Astfel de licitații publice nu reprezintă proceduri de achiziții publice, ci se desfășoară în conformitate cu normele generale privind organizarea licitațiilor în cadrul executărilor silite și în conformitate cu prevederile Legii nr. 318/2015 pentru înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate și pentru modificarea și completarea unor acte normative. Licitațiile parcurg etapele de mai jos:
• Înscrierea la licitație;
• Desfășurarea licitației;
• Activități post-licitație (plata prețului și predarea bunului adjudecat).
Pe scurt, persoanele interesate de vehicule (inclusiv mașini de lux), electronice, materiale de construcție, stocuri și oricare alte bunuri mobile scoase la vânzare trebuie să se înregistreze pe platforma online (prezentând date de identificare, plata garanției de participare și oferta inițială), urmând ca ulterior să le fie atribuit un cod și o parolă unică pentru acces.
Ulterior, ei pot participa la licitația online, putând face oferte succesive în pași de 5-15% din valoarea de pornire a licitației (prețul de evaluare pentru prima licitație, care va fi scăzut cu 25% pentru a doua, respectiv cu 50 % pentru a treia licitație). În cazul mai multor ofertanți, bunul este vândut ofertantului care oferă cel mai mare preț. Prețul se plătește în maximum cinci (5) zile lucrătoare de la data licitației finale.
Cele de mai sus confirmă comunicatul de presă al Ministerului Justiției, potrivit căruia lansarea unei astfel de platforme online garantează transparența în activitatea Agenției și asigură un acces simplificat la aceste licitații publice. Prin urmare, există șanse semnificative ca această idee inovatoare să fie implementată și alte proiecte similare pe viitor.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9406 / 10263 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





