ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mirela Călugăreanu (ANAF): Direcţia de management al riscului va fi populată cu cei mai buni specialişti

19 Februarie 2020   |   AGERPRES

Reorganizarea propusă conduce la eficientizarea activităţii instituţiei şi la reducerea costurilor, având ca efect reducerea funcţiilor de conducere cu 150 posturi, ceea ce reprezintă aproximativ 5,5%.

 
 
Direcţia de management al riscului, care va rezulta în urma reorganizării Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), va fi populată cu cei mai buni specialişti, a declarat, miercuri, preşedintele Agenţiei, Mirela Călugăreanu, la "Conferinţa Anuală de Taxe" organizată de PwC România.

"ANAF trebuie sa funcţioneze ca o companie în viitor. Pentru popularea cu cei mai buni specialişti a Direcţiei de analiză de risc sau de management al riscului, cum o numim prin acest HG, vom face o recrutare internă, pe baza CV-ului personalului. Am creat un colectiv, un grup, din care fac parte oamenii cu prestigiu profesional din ANAF şi cu care discutăm şi evaluăm fiecare persoană care doreşte să acceadă la conducerea acestei direcţii de management al riscurilor. Totodată, noi am început un proces puternic de pregătire profesională a angajaţilor noştri", a spus Mirela Călugăreanu.


Ea a precizat ca filosofia controlului fiscal, a inspecţiei fiscale, va depinde foarte mult de implementarea analizei de risc.

"Am propus înfiinţarea unei direcţii generale de management al riscurilor, care se va ocupa de analiza de risc şi nu numai. În Direcţia Generală de Mari Contribuabili există deja o astfel de clasificare pe tot ceea ce înseamnă portofoliu de mari contribuabili, dar noi vom avea la nivel naţional o asemenea scorizare şi clasificare a contribuabililor. Acesta va însemna tratamente diferenţiate pe care le vom aplica în relaţia cu contribuabilii", a afirmat Mirela Călugăreanu.

Reorganizarea Antifraudei va însemna atât "reducerea unor poziţii de conducere care nu făceau altceva decât să lungească procesul de decizie", cât şi schimbarea filosofiei.

Potrivit unui proiect de hotărâre postat pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice, măsurile propuse vin în aplicarea celor aprobate prin Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 24/2020 privind reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

"În condiţiile în care întreaga coordonare a activităţilor de control se impune a fi realizată dintr-un singur punct, astfel încât întregul proces de control (inspecţie fiscală şi antifraudă fiscală) să fie privit în ansamblu, nu se mai justifică existenţa a două posturi de vicepreşedinte care să coordoneze activităţile de control în mod separat", se spune în nota de fundamentare.

Conform documentului, Direcţia generală antifraudă fiscală - structura din cadrul aparatului propriu al Agenţiei va fi reorganizată prin diminuarea numărului de direcţii din cadrul aparatului propriu al aparatului central, a numărului de servicii atât de la nivel central cât şi teritorial, ceea ce conduce la reducerea numărului de posturi cu 45% faţă de numărul actual de posturi de conducere, dar şi la fluidizarea procesului decizional.

De asemenea, se menţionează înfiinţarea Direcţiei generale de management al riscului, în subordinea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ca urmare a preluării activităţii de analiză de risc de la structurile cu atribuţii în acest domeniu.

"Analiza de risc reprezintă funcţia cheie a planificării activităţii, ANAF intenţionând să perfecţioneze utilizarea acestui mecanism pentru eliminarea redundanţei unor activităţi, a suprapunerii acţiunilor de control, a abordărilor parţiale ale unor riscuri fiscale, dar şi pentru evitarea tratamentelor neunitare şi disproporţionate ale nivelului de risc. Noua structură va contribui în mod semnificativ la stimularea conformării fiscale voluntare a contribuabililor prin programe vizând riscurile critice identificate, la susţinerea procesului decizional al conducerii ANAF cu privire la priorităţile strategice ale instituţiei, asigurând de la nivel central optimizarea procesului de alocare a resurselor Agenţiei", se precizează în nota de fundamentare.

Printre altele, în document se menţionează că reorganizarea propusă conduce la eficientizarea activităţii instituţiei şi la reducerea costurilor, având ca efect reducerea funcţiilor de conducere cu 150 posturi, ceea ce reprezintă aproximativ 5,5%. În acest context, proiectul de act normativ propune reducerea cu 2.000 posturi vacante a numărului actual al posturilor alocat ANAF.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 182 / 12373
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Încă o fuziune în avocatură. D&B David şi Baias preia echipa Pachiu și Asociații. Laurențiu Pachiu devine al optulea partener al firmei coordonate de Sorin David
Finanțele caută avocați și pun la bătaie un contract de cca un milion de lei | Asistența în baza dreptului englez, estimată la cca 265 ore|om
În urma unei hotărâri a Curții de Justiție a Uniunii Europene, RTPR contribuie la dezvoltarea jurisprudenței comunitare prin clarificarea drepturilor investitorilor pe piața de capital
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență (II) | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Cosmin Vasile (Managing Partner), Mădălina Afrăsinie (Judecător) și Andrei Dumitrescu (Partener), dezbat modul în care statul de drept și puterea judecătorească funcționează în această perioadă
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Azi, primul episod: Valerian Cioclei (Partner of Counsel) și Doru Cosmin Ursu (Managing Associate) reevalueză impactul și analizează consecințele Decretului prezidențial privind instaurarea Stării de Urgență și actelor normative subsecvente
Primul proces simulat din România, realizat exclusiv prin intermediul unei platforme online. La derularea acestuia au participat magistrați din cadrul Tribunalului Timiș, precum și membrii fondatori ai grupului Digital Lawyers
Statul a acceptat oferta îmbunătățită a firmelor de avocați care îi reprezintă interesele în arbitrajul ICSID cerut de ALPIQ. Buget de 3,7 mil. lei în 2020
Gilescu Văleanu & Partenerii devine parte a bnt attorneys in CEE. Doi avocați sunt promovați pe poziția de parteneri
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Practica de insolvență de la Mușat & Asociații a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultima perioadă. Mihai Popa, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Viața merge înainte | Avocații Reff & Asociații explică efectul aplicării prevederilor legislative nou introduse în domeniul achizițiilor publice. Firma este partener strategic pentru unele dintre cele mai importante autorități publice și operatori economici, în acest domeniu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...