ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mirela Călugăreanu (ANAF): Direcţia de management al riscului va fi populată cu cei mai buni specialişti

19 Februarie 2020   |   AGERPRES

Reorganizarea propusă conduce la eficientizarea activităţii instituţiei şi la reducerea costurilor, având ca efect reducerea funcţiilor de conducere cu 150 posturi, ceea ce reprezintă aproximativ 5,5%.

 
 
Direcţia de management al riscului, care va rezulta în urma reorganizării Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), va fi populată cu cei mai buni specialişti, a declarat, miercuri, preşedintele Agenţiei, Mirela Călugăreanu, la "Conferinţa Anuală de Taxe" organizată de PwC România.

"ANAF trebuie sa funcţioneze ca o companie în viitor. Pentru popularea cu cei mai buni specialişti a Direcţiei de analiză de risc sau de management al riscului, cum o numim prin acest HG, vom face o recrutare internă, pe baza CV-ului personalului. Am creat un colectiv, un grup, din care fac parte oamenii cu prestigiu profesional din ANAF şi cu care discutăm şi evaluăm fiecare persoană care doreşte să acceadă la conducerea acestei direcţii de management al riscurilor. Totodată, noi am început un proces puternic de pregătire profesională a angajaţilor noştri", a spus Mirela Călugăreanu.


Ea a precizat ca filosofia controlului fiscal, a inspecţiei fiscale, va depinde foarte mult de implementarea analizei de risc.

"Am propus înfiinţarea unei direcţii generale de management al riscurilor, care se va ocupa de analiza de risc şi nu numai. În Direcţia Generală de Mari Contribuabili există deja o astfel de clasificare pe tot ceea ce înseamnă portofoliu de mari contribuabili, dar noi vom avea la nivel naţional o asemenea scorizare şi clasificare a contribuabililor. Acesta va însemna tratamente diferenţiate pe care le vom aplica în relaţia cu contribuabilii", a afirmat Mirela Călugăreanu.

Reorganizarea Antifraudei va însemna atât "reducerea unor poziţii de conducere care nu făceau altceva decât să lungească procesul de decizie", cât şi schimbarea filosofiei.

Potrivit unui proiect de hotărâre postat pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice, măsurile propuse vin în aplicarea celor aprobate prin Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 24/2020 privind reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

"În condiţiile în care întreaga coordonare a activităţilor de control se impune a fi realizată dintr-un singur punct, astfel încât întregul proces de control (inspecţie fiscală şi antifraudă fiscală) să fie privit în ansamblu, nu se mai justifică existenţa a două posturi de vicepreşedinte care să coordoneze activităţile de control în mod separat", se spune în nota de fundamentare.

Conform documentului, Direcţia generală antifraudă fiscală - structura din cadrul aparatului propriu al Agenţiei va fi reorganizată prin diminuarea numărului de direcţii din cadrul aparatului propriu al aparatului central, a numărului de servicii atât de la nivel central cât şi teritorial, ceea ce conduce la reducerea numărului de posturi cu 45% faţă de numărul actual de posturi de conducere, dar şi la fluidizarea procesului decizional.

De asemenea, se menţionează înfiinţarea Direcţiei generale de management al riscului, în subordinea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ca urmare a preluării activităţii de analiză de risc de la structurile cu atribuţii în acest domeniu.

"Analiza de risc reprezintă funcţia cheie a planificării activităţii, ANAF intenţionând să perfecţioneze utilizarea acestui mecanism pentru eliminarea redundanţei unor activităţi, a suprapunerii acţiunilor de control, a abordărilor parţiale ale unor riscuri fiscale, dar şi pentru evitarea tratamentelor neunitare şi disproporţionate ale nivelului de risc. Noua structură va contribui în mod semnificativ la stimularea conformării fiscale voluntare a contribuabililor prin programe vizând riscurile critice identificate, la susţinerea procesului decizional al conducerii ANAF cu privire la priorităţile strategice ale instituţiei, asigurând de la nivel central optimizarea procesului de alocare a resurselor Agenţiei", se precizează în nota de fundamentare.

Printre altele, în document se menţionează că reorganizarea propusă conduce la eficientizarea activităţii instituţiei şi la reducerea costurilor, având ca efect reducerea funcţiilor de conducere cu 150 posturi, ceea ce reprezintă aproximativ 5,5%. În acest context, proiectul de act normativ propune reducerea cu 2.000 posturi vacante a numărului actual al posturilor alocat ANAF.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9818 / 10156
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...