ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Orban: Guvernul a ales ca măsură de sprijin pentru companii susţinerea financiară de la buget a şomajului tehnic

18 Martie 2020   |   AGERPRES

Premierul a precizat că, de asemenea, vor fi adoptate măsuri în ceea ce priveşte asigurarea capitalului de lucru.

 
 
Premierul Ludovic Orban a declarat că măsurile pe care Guvernul le va adopta în şedinţa de miercuri vizează, printre altele, susţinerea financiară de la buget ''a efortului de plată a ceea ce se numeşte şomaj tehnic".

Şeful Executivului a subliniat că Guvernul urmăreşte cu mare atenţie impactul economic produs de criza generată de coronavirus.

"Sunt domenii de activitate care au fost aproape paralizate, transportul rutier de persoane, în special transportul internaţional de persoane, toată industria HORECA (...) sunt într-o situaţie critică. De asemenea, am văzut că inclusiv în domenii economice în care ne aşteptam mai puţin există decizii care au fost luate, care generează un impact economic negativ. Astăzi, sigur, vom adopta un prim set de măsuri pentru a veni în sprijinul companiilor afectate şi al angajaţilor din aceste companii, dar va trebui să urmărim în continuare cu foarte mare atenţie tot ceea ce se întâmplă în economie, nu numai în economia românească, ci trebuie să urmărim cu mare atenţie evoluţiile economiilor de la nivel european şi din celelalte ţări cu care România are schimburi comerciale importante pentru a căuta să găsim soluţii pentru a reduce impactul negativ", a spus Ludovic Orban, miercuri, în cadrul şedinţei de Guvern desfăşurate în sistem de videoconferinţă.


El a precizat că măsurile gândite de Guvern privesc sprijinul în cazul şomajului tehnic.

"Am ales această formulă dintr-un motiv foarte important. Foarte multe companii care sunt afectate sunt companii care funcţionau foarte bine, care îşi desfăşurau activitatea în bune condiţii, cu profitabilitate, cu plata la timp a taxelor şi impozitelor, iar aceste companii afectate sunt afectate de o conjunctură pe care o considerăm de moment. Aceste companii, foarte multe dintre ele, odată ce trece vârful epidemiei şi lucrurile încep să revină la normal, vor avea capacitatea de a relua activitatea în bune condiţii şi vor avea nevoie de angajaţii pe care i-au format în timp şi care, practic, au făcut parte din echipa fiecărei companii. A nu-i susţine pe această perioadă care, repet, este o perioadă care va fi limitată în timp, înseamnă a condamna companiile să piardă aceşti angajaţi, că odată ce se rup, practic, contractele de muncă, odată ce angajaţii sunt trecuţi în şomaj, practic, posibilitatea de refacere a structurii de angajaţi în fiecare companie afectată va fi foarte mică", a explicat Orban.

Premierul a precizat că, de asemenea, vor fi adoptate măsuri în ceea ce priveşte asigurarea capitalului de lucru.

"Aceste măsuri vizează nu neapărat companiile care sunt afectate, ci vizează toate companiile, pentru că noi trebuie să fim cu atenţia, în egală măsură, asupra activităţilor economice care pot să continue în condiţii normale şi să asigurăm (...) capitalul de lucru, să asigurăm resursele financiare necesare pentru a putea să susţinem aceste companii. În mod clar, va trebui să injectăm bani în economie, va trebui să creştem investiţiile, să creştem alocările financiare pentru a susţine un program amplu de investiţii. Va trebui să luăm măsuri care să permită dezvoltarea companiilor în domenii în care există oportunităţi de dezvoltare pentru a putea să creeze, practic, răspuns potrivit la diversele cereri care există pe piaţa actuală. Ştiţi că domnul ministru al Economiei deja este implicat într-o comunicare foarte apropiată cu companii care să poată să dezvolte capacitatea de a produce materiale, substanţe, echipamente, care sunt necesare în criza actuală şi este păcat să nu folosim cererea de astăzi pentru a putea permite ca anumite companii româneşti să aibă capacitatea să producă cele necesare bunei funcţionări a sistemului de luptă împotriva coronavirusului", a spus Orban.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8226 / 8654
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...