ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Prescripţia pentru o eroare materială cauzată de stat la stabilirea pensiei a fost eliminată din lege

14 Iulie 2020   |   AGERPRES

Ministrul Muncii a apreciat că astfel de greşeli trebuie asumate de sistemul public de pensii.

 
 
Termenul de prescripţie în cazul unor erori materiale în procedura de stabilire a pensiei a fost anulat din legea pensiilor, pentru situaţiile în care vina aparţine statului, a transmis, marţi, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, pe Facebook.

Ministrul Muncii menţionează că a iniţiat această modificare a legislaţiei în urma cazului recent în care o pensionară din judeţul Alba a încasat timp de 16 ani o pensie mai mică decât cea calculată, în urma unei erori de procesare în sistemul informatic comisă de un angajat al Casei de Pensii Alba, la momentul calculării pensiei beneficiarei.

"Pentru că problema de fond ţinea de o modificare în Legea sistemului unitar de pensii publice, împreună cu preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice, D. Baciu, am redactat o modificare a Legii prin care termenul de prescripţie în cazul unor erori materiale a fost anulat, în situaţiile în care vina aparţine Statului. Modificarea asumată de parlamentarii Partidului Naţional Liberal, coordonaţi de liderul grupului nostru din Camera Deputaţilor, Florin Roman, a fost astăzi adoptată de Camera Deputaţilor. De îndată ce intră în vigoare, voi face dreptate doamnei A.B. până la capăt", a menţionat marţi Violeta Alexandru.


Ministrul Muncii a subliniat că exemplul erorii din Alba nu este unul generalizat la întregul sistem de pensii.

"Un control făcut anul acesta la Casa judeţeană de pensii Alba, o casă care se confruntă cu mari provocări, a scos la iveală faptul că timp de 16 ani, o persoană a încasat o pensie mai mica decât cea cuvenită. (...) Ceea ce s-a întâmplat în Judeţul Alba cu bătrâna care a încasat o altă pensie decât cea corect stabilită dar neînregistrată în sistem şi ca atare ne-pusă în plată în ultimii 16 ani, nu trebuie să se mai repete! Atenţie: a nu se înţelege că situaţia de la Alba este generalizată, a fost o greşeală neintenţionată (în cazul de faţă nu este vorba despre o pensie incorect stabilită ci de o eroare umană de procesare în sistemul informatic - regretăm enorm şi ne cerem scuze doamnei!)", a precizat Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii a apreciat că astfel de greşeli trebuie asumate de sistemul public de pensii.

"Se mai pot ivi şi erori; important mi se pare ca ele să fie asumate de sistemul public şi să existe răspundere atunci când se întâmplă. De preferat este să nu se întâmple erori, dar ele pot apărea atunci când lucrezi cu multe dosare. Cineva trebuie să supravegheze pe plan local astfel ca atunci când apar să fie imediat văzute şi remediate. (...) Pe cadrul legal existent la momentul la care am aflat, doamna a primit retroactiv drepturile de pensie în cuantum corect pe ultimii trei ani", a adăugat Violeta Alexandru.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9355 / 10226
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...