ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Restituirile de impozit pe clădiri pentru perioada stării de urgență au intrat pe ultima sută de metri

10 Septembrie 2020   |   Ana Petrescu, Senior Manager Taxe Directe, și Robert Ionescu, Consultant Senior Taxe Directe, Deloitte România

Din experiența practică se constată că principalii beneficiari ai facilității ar fi proprietarii de centre comerciale mari și proprietarii de hoteluri care au avut activitatea suspendată în perioada stării de urgență. Însă de această măsură pot beneficia și proprietarii de fabrici care dețin hale mari de producție și care au fost nevoiți să întrerupă temporar sau total activitatea în perioada 16 martie–14 mai 2020.

 
 
Proprietarii de clădiri incluse în circuitul economic pot beneficia de o reducere a impozitului pe proprietate în anumite condiții, în baza unui act normativ adoptat în contextul pandemiei de COVID-19 care, însă, a lăsat la latitudinea autorităților locale să decidă dacă acordă sau nu această facilitate, în ce cuantum și pentru ce perioadă. Termenul pentru depunerea cererii de accesare a facilității este 15 septembrie 2020. În ce măsură au răspuns autoritățile locale la această provocare și ce condiții trebuie îndeplinite pentru a obține reducerea de impozit?

Prin intermediul Ordonanței de Urgență nr. 69/2020, consiliile locale au primit dreptul să acorde o reducere la plata impozitului pe clădiri de până la 50% pentru perioada stării de urgență, dacă proprietarii sau chiriașii care utilizează clădirea respectivă și-au întrerupt activitatea total sau parțial din cauza restricțiilor impuse de autorități în contextul pandemiei de COVID-19. Proprietarii de clădiri închiriate trebuie să îndeplinească două condiții pentru a beneficia de această facilitate: să fi redus chiria clienților cu cel puțin 50% și minimum jumătate din suprafața totală a clădirii să nu fi fost utilizată.


Majoritatea orașelor mari și cinci sectoare din Municipiul București au aprobat implementarea acestor facilități sub o formă sau alta, condițiile fiind, în general, asemănătoare de la o autoritate locală la alta. Diferă totuși procentele de reducere acordate și perioadele pentru care este aplicabilă măsura. Astfel, în unele localități, reducerea de impozit s-a acordat doar pentru cele două luni în care s-a instituit starea de urgență, iar procentul a fost de 10% în anumite cazuri și de 50% în altele. În schimb, sunt și localități în care reducerea este mai semnificativă, fiind aplicabilă pentru tot anul și nu doar pentru cele două luni de stare de urgență, procentul variind și aici (17% în anumite cazuri și 25% în altele).

Cine poate beneficia de această facilitate și care este documentația necesară?

Din experiența practică se constată că principalii beneficiari ai facilității ar fi proprietarii de centre comerciale mari și proprietarii de hoteluri care au avut activitatea suspendată în perioada stării de urgență. Însă de această măsură pot beneficia și proprietarii de fabrici care dețin hale mari de producție și care au fost nevoiți să întrerupă temporar sau total activitatea în perioada 16 martie–14 mai 2020.

Pentru a beneficia de această facilitate, proprietarii trebuie să depună o cerere la autoritățile locale, însoțită de alte documente, menționate în deciziile consiliilor locale, până în data de 15 septembrie 2020. În general, documentele suplimentare solicitate de autoritățile locale se rezumă la certificatele pentru situație de urgență și, dacă este vorba de o clădire închiriată, la actele adiționale la contractele de închiriere, dar pot fi cerute și alte documente din care să reiasă că sunt îndeplinite condițiile de acordare a facilității, prevăzute în hotărârile autorităților locale.

Cei care au plătit deja integral impozitul datorat pentru perioada stării de urgență sau pentru întregul an vor putea solicita restituirea sumelor aferente reducerii după ce primesc acceptul autorității locale cu privire la acordarea facilității.

Între timp, s-a publicat și un proiect de ordonanță de urgență privind ajutorul de stat acordat chiriașilor, care prevede un sprijin de 50% din chiria datorată pentru perioada 22 martie–14 iunie 2020, în cazul în care sunt îndeplinite anumite condiții. Una dintre acestea este ca și centrul comercial să fi oferit chiriașului o reducere de minimum 50% din valoarea chiriei fixe. În cazul în care proiectul se va aproba în forma actuală, facilitatea se va adăuga celor existente deja în acest domeniu.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 8725 / 9754
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
    Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
    Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
    LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
    Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
    Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
    LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
    Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
    Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
    BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
    BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
    CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...