ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şeful ADR: Interoperabilitatea este cea mai mare problemă a României la nivelul serviciilor publice electronice

10 Februarie 2020   |   AGERPRES

Acesta a adăugat că o prioritate a ADR este implementarea proiectului de cloud guvernamental.

 
 
Cea mai mare problemă pe care o are România la nivelul serviciilor publice electronice este interoperabilitatea, a afirmat, luni, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Sabin Sărmaş, într-o conferinţă de specialitate.

"De la ADR se doreşte să fie o instituţie mult mai agilă, focusată pe ceea ce numeşte transformare digitală, nu digitalizare. Ne propunem să fim o autoritate care să ajute transformarea digitală, atât a mediului privat, cât şi a mediului public. Focusul nostru va fi pe zona publică, pe marile proiecte pentru marii beneficiarii ai celor 36 de evenimente de viaţă. Interoperabilitatea este cea mai mare problemă pe care o are astăzi România la nivelul serviciilor publice electronice pe care le oferă. România, la nivel de digital, este un fel de ţară fără autostrăzi digitale. Îmi pare rău să spun că foarte multe dintre proiectele care sunt în curs de finanţare nu sunt pregătite pentru interoperabilitate", a declarat Sărmaş.


Acesta a adăugat că o altă prioritate a ADR este implementarea proiectului de cloud guvernamental.

"Pentru noi, proiectul de cloud guvernamental este o prioritate. Confirm faptul că vom lucra împreună cu STS să ducem acest proiect la bun sfârşit. Ideea de cloud guvernamental este una care se implementează la nivelul tuturor statelor europene. O a treia prioritate este reprezentată de identitatea electronică. Aici, e o poveste ceva mai complicată. Altă prioritate este reprezentată de reglementările din domeniul livrărilor de software de către companiile private către sectorul public. Astăzi, pe acest segment este un fel de haiducie. Nu există niciun fel de standard de calitate în ceea ce priveşte livrarea de software", a spus preşedintele ADR.

Conform Notei de fundamentare care însoţeşte Hotărârea de Guvern privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii pentru Digitalizarea României, entitatea se organizează şi funcţionează ca structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, având rolul de a realiza şi asigura implementarea strategiilor şi a politicilor publice în domeniul digitalizării.

Conducerea ADR este asigurată de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat în activitatea de conducere de un vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat, numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului. De asemenea, pentru buna funcţionare a compartimentelor şi activităţilor cu caracter funcţional, Autoritatea are un secretar general, iar numărul maxim de posturi este 35, exclusiv demnitarii şi posturile aferente Cabinetului preşedintelui.

Noua entitate vizează atingerea unor obiective, printre care: digitalizarea sectorului public, dezvoltarea şi asigurarea interoperabilităţii între autorităţile şi instituţiile publice, dezvoltarea sistemelor de autentificare informatică şi interconectarea sistemelor informatice publice, dezvoltarea serviciilor publice electronice, implementarea la nivel naţional de sisteme informatice care furnizează servicii de eGuvernare, operarea de sisteme informatice ce furnizează servicii de eGuvernare, asigurarea securităţii cibernetice pentru sectorul public, implementarea inteligenţei artificiale în sectorul public.

ADR va primi finanţare integral de la bugetul de stat, prin Secretariatul General al Guvernului. Încasările obţinute din tarifele practicate de Autoritate vor fi virate integral la bugetul de stat.

Transformarea digitală a administraţiei publice centrale şi locale, semnătura digitală şi e-Guvernarea sunt câteva dintre subiectele dezbătute, luni, în conferinţa "Digital Transformation Agenda of Romania", organizată la Bucureşti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8273 / 8583
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...