ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şeful ADR: Interoperabilitatea este cea mai mare problemă a României la nivelul serviciilor publice electronice

10 Februarie 2020   |   AGERPRES

Acesta a adăugat că o prioritate a ADR este implementarea proiectului de cloud guvernamental.

 
 
Cea mai mare problemă pe care o are România la nivelul serviciilor publice electronice este interoperabilitatea, a afirmat, luni, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Sabin Sărmaş, într-o conferinţă de specialitate.

"De la ADR se doreşte să fie o instituţie mult mai agilă, focusată pe ceea ce numeşte transformare digitală, nu digitalizare. Ne propunem să fim o autoritate care să ajute transformarea digitală, atât a mediului privat, cât şi a mediului public. Focusul nostru va fi pe zona publică, pe marile proiecte pentru marii beneficiarii ai celor 36 de evenimente de viaţă. Interoperabilitatea este cea mai mare problemă pe care o are astăzi România la nivelul serviciilor publice electronice pe care le oferă. România, la nivel de digital, este un fel de ţară fără autostrăzi digitale. Îmi pare rău să spun că foarte multe dintre proiectele care sunt în curs de finanţare nu sunt pregătite pentru interoperabilitate", a declarat Sărmaş.


Acesta a adăugat că o altă prioritate a ADR este implementarea proiectului de cloud guvernamental.

"Pentru noi, proiectul de cloud guvernamental este o prioritate. Confirm faptul că vom lucra împreună cu STS să ducem acest proiect la bun sfârşit. Ideea de cloud guvernamental este una care se implementează la nivelul tuturor statelor europene. O a treia prioritate este reprezentată de identitatea electronică. Aici, e o poveste ceva mai complicată. Altă prioritate este reprezentată de reglementările din domeniul livrărilor de software de către companiile private către sectorul public. Astăzi, pe acest segment este un fel de haiducie. Nu există niciun fel de standard de calitate în ceea ce priveşte livrarea de software", a spus preşedintele ADR.

Conform Notei de fundamentare care însoţeşte Hotărârea de Guvern privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii pentru Digitalizarea României, entitatea se organizează şi funcţionează ca structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, având rolul de a realiza şi asigura implementarea strategiilor şi a politicilor publice în domeniul digitalizării.

Conducerea ADR este asigurată de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat în activitatea de conducere de un vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat, numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului. De asemenea, pentru buna funcţionare a compartimentelor şi activităţilor cu caracter funcţional, Autoritatea are un secretar general, iar numărul maxim de posturi este 35, exclusiv demnitarii şi posturile aferente Cabinetului preşedintelui.

Noua entitate vizează atingerea unor obiective, printre care: digitalizarea sectorului public, dezvoltarea şi asigurarea interoperabilităţii între autorităţile şi instituţiile publice, dezvoltarea sistemelor de autentificare informatică şi interconectarea sistemelor informatice publice, dezvoltarea serviciilor publice electronice, implementarea la nivel naţional de sisteme informatice care furnizează servicii de eGuvernare, operarea de sisteme informatice ce furnizează servicii de eGuvernare, asigurarea securităţii cibernetice pentru sectorul public, implementarea inteligenţei artificiale în sectorul public.

ADR va primi finanţare integral de la bugetul de stat, prin Secretariatul General al Guvernului. Încasările obţinute din tarifele practicate de Autoritate vor fi virate integral la bugetul de stat.

Transformarea digitală a administraţiei publice centrale şi locale, semnătura digitală şi e-Guvernarea sunt câteva dintre subiectele dezbătute, luni, în conferinţa "Digital Transformation Agenda of Romania", organizată la Bucureşti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 46 / 12209
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Mitel & Asociații sunt implicați în discuții care privesc tranzacții noi, estimate a se finaliza în T1-2020. Sorin Mitel (Managing Partner): Avocatura rămâne esențialmente o profesie și mai puțin o „afacere” în care prețurile să dicteze competitivitatea
Conferință internațională în domeniul arbitrajului la București: ”Innovation in Arbitration and M&A Disputes”
Voinescu Lawyers a încheiat o alianță cu Studio legale asociato Martinez & Novebaci din Milano. Casa de avocați a deschis și un birou la Paris
România a câștigat arbitrajul în care italienii de la FIN.CO.GE.RO cereau despăgubiri de 327 mil. €. Ce facturi a plătit statul pentru apărare în acest dosar și ce firme de avocați sărbătoresc victoria
RTPR Allen & Overy, avocații vânzătorilor Sano Vita. Cornel Soare, unul dintre fondatori și CEO al Sano Vita: Am apreciat profesionalismul echipei RTPR conduse de Alina Stăvaru pentru modul în care ne-a ghidat prin labirintul tuturor complexităților juridice
Ce punctaje au obținut firmele selectate de Ministerul Finanțelor pentru derularea Programului MTN | Pelinari și Pelinari, în asociere cu Cleary Gottlieb, s-a clasat pe prima poziție. Pe lista finaliștilor sunt și asocierile din care fac parte Filip & Company și Volciuc-Ionescu
Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications: Strategia departamentelor juridice va rămâne aceeași și în anul 2020: prevenire și inovație. Va fi un an dedicat mai mult consultanței juridice și mai puțin activității litigioase
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
Avocații Radu și Asociații SPRL obțin o nouă confirmare din partea Înaltei Curți de Casație și Justiție a momentului de la care curge termenul de prescripție în materie fiscală
Printre cele mai interesante proiecte ale avocaților de IP de la TZA a fost mandatul legat de anularea unui brevet de invenție acordat în domeniul metalurgiei, în care s-a obținut respingerea unei cereri de despăgubiri în valoare de peste 100 mil. usd. Echipa acordă asistenţă juridică în tranzacţii mari de tip „private equity” şi în alte preluări comerciale complexe
Asistența acordată UiPath, printre proiectele de o mare complexitate ale echipei de IP de la Filip & Company. Monica Stătescu (Counsel): Ne așteptăm ca zona IT să fie extrem de activă și anul acesta. Apar din ce în ce mai multe start-up-uri în domeniul dezvoltării de software, iar firmele cu renume investesc în dezvoltarea de noi tehnologii
Cum lucrează avocații de Concurență de la bpv Grigorescu Ștefanică. Cristina de Jonge, Avocat senior coordonator: În toate cazurile în care am atacat deciziile am reușit fie anularea sancțiunii, fie reducerea semnificativă, cu peste 45%, a amenzii acordate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...