ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şeful ADR: Interoperabilitatea este cea mai mare problemă a României la nivelul serviciilor publice electronice

10 Februarie 2020   |   AGERPRES

Acesta a adăugat că o prioritate a ADR este implementarea proiectului de cloud guvernamental.

 
 
Cea mai mare problemă pe care o are România la nivelul serviciilor publice electronice este interoperabilitatea, a afirmat, luni, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Sabin Sărmaş, într-o conferinţă de specialitate.

"De la ADR se doreşte să fie o instituţie mult mai agilă, focusată pe ceea ce numeşte transformare digitală, nu digitalizare. Ne propunem să fim o autoritate care să ajute transformarea digitală, atât a mediului privat, cât şi a mediului public. Focusul nostru va fi pe zona publică, pe marile proiecte pentru marii beneficiarii ai celor 36 de evenimente de viaţă. Interoperabilitatea este cea mai mare problemă pe care o are astăzi România la nivelul serviciilor publice electronice pe care le oferă. România, la nivel de digital, este un fel de ţară fără autostrăzi digitale. Îmi pare rău să spun că foarte multe dintre proiectele care sunt în curs de finanţare nu sunt pregătite pentru interoperabilitate", a declarat Sărmaş.


Acesta a adăugat că o altă prioritate a ADR este implementarea proiectului de cloud guvernamental.

"Pentru noi, proiectul de cloud guvernamental este o prioritate. Confirm faptul că vom lucra împreună cu STS să ducem acest proiect la bun sfârşit. Ideea de cloud guvernamental este una care se implementează la nivelul tuturor statelor europene. O a treia prioritate este reprezentată de identitatea electronică. Aici, e o poveste ceva mai complicată. Altă prioritate este reprezentată de reglementările din domeniul livrărilor de software de către companiile private către sectorul public. Astăzi, pe acest segment este un fel de haiducie. Nu există niciun fel de standard de calitate în ceea ce priveşte livrarea de software", a spus preşedintele ADR.

Conform Notei de fundamentare care însoţeşte Hotărârea de Guvern privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii pentru Digitalizarea României, entitatea se organizează şi funcţionează ca structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, având rolul de a realiza şi asigura implementarea strategiilor şi a politicilor publice în domeniul digitalizării.

Conducerea ADR este asigurată de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat în activitatea de conducere de un vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat, numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului. De asemenea, pentru buna funcţionare a compartimentelor şi activităţilor cu caracter funcţional, Autoritatea are un secretar general, iar numărul maxim de posturi este 35, exclusiv demnitarii şi posturile aferente Cabinetului preşedintelui.

Noua entitate vizează atingerea unor obiective, printre care: digitalizarea sectorului public, dezvoltarea şi asigurarea interoperabilităţii între autorităţile şi instituţiile publice, dezvoltarea sistemelor de autentificare informatică şi interconectarea sistemelor informatice publice, dezvoltarea serviciilor publice electronice, implementarea la nivel naţional de sisteme informatice care furnizează servicii de eGuvernare, operarea de sisteme informatice ce furnizează servicii de eGuvernare, asigurarea securităţii cibernetice pentru sectorul public, implementarea inteligenţei artificiale în sectorul public.

ADR va primi finanţare integral de la bugetul de stat, prin Secretariatul General al Guvernului. Încasările obţinute din tarifele practicate de Autoritate vor fi virate integral la bugetul de stat.

Transformarea digitală a administraţiei publice centrale şi locale, semnătura digitală şi e-Guvernarea sunt câteva dintre subiectele dezbătute, luni, în conferinţa "Digital Transformation Agenda of Romania", organizată la Bucureşti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 636 / 12799
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cine sunt campionii pieței locale, evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2020 | Cei mai buni profesioniști în copyright, brevete și mărci industriale: ZRVP și Simion & Baciu au cele mai multe recomandări, Mușat & Asociații și NNDKP, pe podium
Trofin & Asociații a intrat în doilea arbitraj ICSID și are, alături de LDPP, cele mai multe mandate la Tribunalul arbitral din Washington. Ce firme locale asigură apărarea statului român în cele 8 dosare și ce onorarii primesc firmele angajate de stat
Finanțele restartează procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de 2.200 lei
Avocații Leroy și Asociații spun că se observă o revenire ușoară la „normal” | Dacă lunile trecute clienții cereau suport legal pentru desfășurarea activității în condiții de siguranță, acum sunt solicitări de tipul day-to-day business și se reiau proiectele amânate în ultimele luni
Încă o victorie pentru avocații ZRVP. Investitorii din parcurile industriale rămân scutiți de impozitul pe imobile, a confirmat Înalta Curte de Casație și Justiție
LegiTeam: Senior Associate | Reff & Associates is looking for experienced lawyers (Dispute Resolution)
LegiTeam: Associate | Reff & Associates is looking for Lawyers (Dispute Resolution)
Specialiștii în insolvență de la Popescu & Asociații sunt implicați în proceduri judiciare în care masa credală cumulată depășește un miliard de euro. Octavian Popescu, Managing Partner: În toamnă se vor putea măsura cu adevărat efectele pandemiei. Mă aștept să crească semnificativ nivelul încărcăturii nu numai în România, dar și la nivel european
Musliu & Asociații a asistat Trust Motors în preluarea afacerilor Opel din România. Mandat complet pentru echipa coordonată de Diana Musliu, Managing Partner
INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare
Avocații PNSA obțin o soluție importantă pentru ARACO și mai multe companii de construcții, legată de ajustarea prețului în contracte de achiziție publică. O instrucțiune a președintelui ANAP, anulată
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP și Norton Rose Fulbright în arbitrajul ICC cu statul român și a câștigat peste 300 mil. lei. Pretenții mai mari, la orizont
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...