ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană lansează un nou plan de acţiune privind uniunea vamală

28 Septembrie 2020   |   Agerpres

Măsurile anunţate vor consolida uniunea vamală ca piatră de temelie a pieţei unice. Ele confirmă, de asemenea, rolul ei major în protejarea veniturilor UE şi a securităţii, sănătăţii şi prosperităţii cetăţenilor şi întreprinderilor din UE.

 
 
Comisia Europeană a lansat luni un nou plan de acţiune privind uniunea vamală, care conţine o serie de măsuri menite să creeze condiţiile pentru ca vămile UE să fie mai funcţionale, mai inovatoare şi mai eficiente în următorii patru ani, informează un comunicat al Executivului comunitar.
 
Măsurile anunţate vor consolida uniunea vamală ca piatră de temelie a pieţei unice. Ele confirmă, de asemenea, rolul ei major în protejarea veniturilor UE şi a securităţii, sănătăţii şi prosperităţii cetăţenilor şi întreprinderilor din UE.
 
În directivele sale politice, preşedintele von der Leyen a anunţat că uniunea vamală trebuie să fie eficientizată, în special prin asigurarea unei abordări europene integrate a gestionării riscurilor vamale, care să sprijine efectuarea unor controale eficace de către statele membre ale UE. Planul de acţiune prezentat luni vizează tocmai îndeplinirea acestui deziderat.
 
Planul de acţiune anunţat include o serie de acţiuni în domenii precum gestionarea riscurilor, gestionarea comerţului electronic, promovarea respectării legislaţiei şi acţionarea ca o entitate unică a autorităţilor vamale.
 
În privinţa gestionării riscurilor, planul de acţiune se axează în particular pe asigurarea unei mai mari disponibilităţi şi utilizări a datelor şi a analizării acestora, în scopuri vamale. El stipulează realizarea unei supravegheri inteligente, bazată pe riscuri, a lanţurilor de aprovizionare şi instituirea unui nou centru de analiză în Comisia pentru colectarea, analizarea şi schimbul de date vamale care să constituie baza unor decizii de importanţă majoră, pentru a ajuta autorităţile vamale să identifice punctele slabe la frontierele externe ale UE şi să gestioneze crizele viitoare.
 
În ceea ce priveşte gestionarea comerţului electronic şi abordarea noilor provocări din domeniul comerţului electronic, obligaţiile privind prestatorii de servicii de plată şi platformele de vânzări online vor fi mai stricte pentru a contribui la combaterea fraudelor în domeniul taxelor vamale şi a fraudelor fiscale în cadrul comerţului electronic.
 
În cazul promovării respectării legislaţiei, viitoarea iniţiativă intitulată "Ghişeul unic" va permite întreprinderilor legitime să finalizeze formalităţile lor vamale în cadrul unui singur portal. Ea va permite o colaborare mai intensă în ceea ce priveşte prelucrarea, partajarea şi schimbul de informaţii şi o mai bună evaluare a riscurilor pentru autorităţile vamale.
 
Autorităţile vamale acţionează ca o entitate unică: planul de acţiune detaliază dotarea pe scară largă cu echipamente vamale moderne şi fiabile finanţate din următorul buget al UE. Un nou grup de reflecţie format din statele membre şi din reprezentanţi ai mediului de afaceri va fi înfiinţat pentru a contribui la pregătirea pentru crize şi provocări viitoare, cum ar fi evoluţii neprevăzute la nivel mondial şi viitoare modele de afaceri.
 
Uniunea vamală a UE - care în 2018 a împlinit 50 de ani - formează un teritoriu unic în scopuri vamale, unde se aplică un set comun de norme. În cadrul uniunii vamale a UE, autorităţile vamale ale statelor membre ale UE au responsabilitatea de a efectua o gamă tot mai largă de controale.
 
Autorităţile vamale din UE au un rol important în sprijinirea economiei UE şi a creşterii în viitor. Autorităţile vamale trebuie să faciliteze desfăşurarea unor schimburi comerciale legitime din ce în ce mai ample, cât mai rapid şi mai fluent. În acelaşi timp, autorităţile sunt implicate în mod continuu în combaterea fraudelor şi a contrabandei tot mai frecvente cu bunuri ilicite sau nesigure. Vămile au, de asemenea, un rol vital în redresarea noastră de pe urma crizei sanitare fără precedent cu care ne confruntăm. De la începutul pandemiei cauzate de noul coronavirus, autorităţile vamale şi funcţionarii vamali din UE au avut un rol central în realizarea unor sarcini esenţiale, precum facilitarea importurilor de echipamente de protecţie, eliminând totodată produsele contrafăcute, cum ar fi măştile false şi medicamentele contrafăcute, direct la frontierele externe ale UE.
 
În ultimii ani, a devenit evident faptul că autorităţile vamale din statele membre se confruntă cu provocări determinate de îndeplinirea diferitelor lor roluri. Provocări majore cum ar fi starea actuală de urgenţă în domeniul sănătăţii publice, consecinţele ieşirii Regatului Unit din piaţa unică a UE şi din uniunea vamală, precum şi creşterea digitalizării şi a comerţului electronic, vor continua şi poate chiar se vor amplifica. Pentru a contribui pe deplin la bunăstarea tuturor cetăţenilor UE şi la facilitarea comerţului, autorităţile noastre vamale trebuie să fie dotate cu echipamente tehnice de ultimă generaţie şi să dispună de capacităţi analitice care să le permită să anticipeze mai bine importurile şi exporturile care prezintă riscuri. Intensificarea cooperării vamale cu parteneri comerciali internaţionali majori, cum ar fi China, va sprijini eforturile noastre de facilitare a comerţului şi, în acelaşi timp, de asigurare a unor controale eficiente.
 
"Uniunea vamală a UE a fost una dintre primele realizări concrete ale procesului de integrare europeană şi timp de peste cinci decenii a contribuit la protejarea europenilor şi la menţinerea fluxurilor comerciale care traversează graniţele noastre, care sunt puternice doar cât cea mai slabă verigă a lor. Astăzi, noile provocări necesită ca normele noastre vamale să devină mai inteligente şi să asigure o mai bună funcţionare a acestora pentru statele membre, cetăţeni şi întreprinderile legitime. Aceste deziderate necesită o mai bună utilizare a datelor, instrumente şi echipamente mai bune şi o mai bună cooperare în cadrul UE şi cu autorităţile vamale din ţările partenere. Ele necesită, de asemenea, o mai bună previzionare, astfel încât autorităţile vamale din UE să poată face faţă viitorului cu încredere. Astăzi, am prezentat modul în care vom ridica uniunea noastră vamală la un nivel superior", a declarat Paolo Gentiloni, comisarul pentru economie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2798 / 5121
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...