Inteligenţa artificială: Parlamentul European sprijină o utilizare corectă şi sigură pentru consumatori
12 Februarie 2020 AGERPRES
Conform legislaţiei europene, comercianţii trebuie să informeze consumatorii atunci când preţurile bunurilor sau serviciilor au fost personalizate pe baza unui proces decizional automatizat şi a creării automatizate de profiluri de comportament de consum, au reiterat membrii PE.
Parlamentul European a adoptat miercuri o rezoluţie în care solicită un set solid de drepturi pentru a-i proteja pe consumatori în contextul inteligenţei artificiale şi al proceselor decizionale automatizate. Rezoluţia, adoptată prin ridicarea mâinii, atrage atenţia asupra mai multor provocări care decurg din dezvoltarea rapidă a tehnologiilor legate de inteligenţa artificială şi procesele decizionale automatizate, cu un accent special pe protecţia consumatorilor.
Eurodeputaţii apreciază potenţialul proceselor decizionale automatizate de a le oferi consumatorilor servicii inovatoare şi mai bune, inclusiv servicii digitale noi, cum ar fi asistenţii virtuali şi roboţii de chat. Totuşi, atunci când interacţionează cu un sistem care automatizează luarea deciziilor, consumatorii ar trebui să fie "informaţi corespunzător despre modul său de funcţionare, despre cum pot să contacteze un om cu putere de decizie şi despre cum pot fi verificate şi corectate deciziile sistemului", susţine rezoluţia PE.
Eurodeputaţii apreciază potenţialul proceselor decizionale automatizate de a le oferi consumatorilor servicii inovatoare şi mai bune, inclusiv servicii digitale noi, cum ar fi asistenţii virtuali şi roboţii de chat. Totuşi, atunci când interacţionează cu un sistem care automatizează luarea deciziilor, consumatorii ar trebui să fie "informaţi corespunzător despre modul său de funcţionare, despre cum pot să contacteze un om cu putere de decizie şi despre cum pot fi verificate şi corectate deciziile sistemului", susţine rezoluţia PE.
Aceste sisteme ar trebui să utilizeze numai seturi de date de înaltă calitate şi imparţiale, precum şi "algoritmi explicabili şi obiectivi", conform rezoluţiei. În plus, ar trebui stabilite structuri de evaluare pentru a corecta eventualele greşeli comise prin decizii automatizate, iar consumatorii ar trebui să poată solicita evaluarea umană şi rectificarea deciziilor automatizate definitive şi permanente.
"Oamenii trebuie să poarte întotdeauna răspunderea finală şi să poată revoca deciziile adoptate în contextul unor servicii profesionale, precum profesiile medicale, juridice şi contabile, precum şi serviciile bancare", accentuează Parlamentul European.
Acesta solicită o schemă de evaluare a riscurilor în cazul inteligenţei artificiale şi al proceselor decizionale automatizate şi o abordare comună a UE care să contribuie la asigurarea beneficiilor acelor procese şi la reducerea riscurilor în întreaga Uniune.
În rezoluţia adoptată miercuri, eurodeputaţii îndeamnă Comisia Europeană să prezinte propuneri pentru a adapta normele de siguranţă ale UE pentru produse (de exemplu, în cazul directivelor privind echipamentele tehnice şi siguranţa jucăriilor) astfel încât să existe garanţia că utilizatorii şi consumatorii sunt informaţi în legătură cu modul de utilizare a acestor produse şi sunt protejaţi de vătămări, iar în acelaşi timp producătorilor le sunt clare obligaţiile care le revin.
Directiva privind răspunderea legală pentru produsele cu defecte, adoptată acum mai mult de 30 de ani, ar trebui de asemenea revizuită pentru a adapta concepte precum "produs", "daună" şi "defect", la fel şi adaptarea "normelor care reglementează sarcina probei", subliniază Parlamentul European.
Conform legislaţiei europene, comercianţii trebuie să informeze consumatorii atunci când preţurile bunurilor sau serviciilor au fost personalizate pe baza unui proces decizional automatizat şi a creării automatizate de profiluri de comportament de consum, au reiterat membrii PE. Ei au cerut Comisiei Europene să monitorizeze îndeaproape punerea în aplicare a acestor norme. UE trebuie, de asemenea, să ofere garanţia că procesele decizionale automatizate nu sunt utilizate pentru a-i discrimina pe consumatori în funcţie de cetăţenie, domiciliu sau locul unde se află temporar.
Rezoluţia va fi transmisă Consiliului UE şi Comisiei Europene, astfel încât acestea să ţină seama de opiniile eurodeputaţilor cu privire la inteligenţa artificială şi la procesele decizionale automatizate. Comisia a anunţat că urmează să îşi prezinte planurile pentru o abordare europeană privind inteligenţa artificială pe 19 februarie.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4193 / 5630 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





