Măsurile ce trebuie luate de operatorii economici începând cu 15 mai
15 Mai 2020 AGERPRES
Operatorii economici care desfăşoară activităţi cu publicul trebuie să asigure o suprafaţă minimă de 4 metri pătraţi pentru fiecare client.
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a anunţat, joi seara, măsurile ce trebuie luate de operatorii economici publici şi privaţi începând cu data de 15 mai.
"Autorităţile publice, precum şi operatorii economici publici şi privaţi au obligaţia organizării activităţii astfel încât munca să se desfăşoare de la domiciliul angajaţilor, iar dacă activitatea desfăşurată nu permite acest lucru, se iau măsuri pentru: asigurarea triajului epidemiologic, dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea intrării în spaţiile de lucru, respectarea regulilor privind desfăşurarea activităţii din birourile cu spaţii comune, decalarea programului de lucru pentru entităţile cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, astfel încât începerea şi terminarea programului de lucru să se realizez la intervale de minimum o oră pe parcursul de minimum trei ore, în tranşe de minimum 20% din personal", a declarat Raed Arafat, la sediul Ministerului Afacerilor Interne.
"Autorităţile publice, precum şi operatorii economici publici şi privaţi au obligaţia organizării activităţii astfel încât munca să se desfăşoare de la domiciliul angajaţilor, iar dacă activitatea desfăşurată nu permite acest lucru, se iau măsuri pentru: asigurarea triajului epidemiologic, dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea intrării în spaţiile de lucru, respectarea regulilor privind desfăşurarea activităţii din birourile cu spaţii comune, decalarea programului de lucru pentru entităţile cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, astfel încât începerea şi terminarea programului de lucru să se realizez la intervale de minimum o oră pe parcursul de minimum trei ore, în tranşe de minimum 20% din personal", a declarat Raed Arafat, la sediul Ministerului Afacerilor Interne.
El a adăugat că operatorii economici care desfăşoară activităţi cu publicul trebuie să asigure o suprafaţă minimă de 4 metri pătraţi pentru fiecare client.
"Instituţiile publice şi operatorii economici care desfăşoară activităţi comerciale de lucru cu publicul ce implică accesul persoanelor în interiorul clădirilor iau măsuri pentru organizarea activităţii astfel: accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafaţă minimă de 4 metri pătraţi pentru fiecare client sau persoană şi o distanţă minimă de 2 metri între oricare două persoane apropiate, să nu permită accesul persoanelor a căror temperatură corporală măsurată la intrare în incintă depăşeşte 37,3 grade Celsius, referinţa fiind luată de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii, şi să asigure dezinfectarea suprafeţelor expuse şi evitarea aglomerării de persoane, în special în zonele caselor de marcat şi ghişeelor", a precizat Arafat.
Potrivit acestuia, rămân suspendate servirea şi consumul produselor în spaţiile comune de servire a mesei din interior.
"Este suspendată temporar activitatea de servire şi consum al produselor în spaţiile comune de servire a mesei din interiorul restaurantelor, hotelurilor, motelurilor, pensiunilor, cafenelelor sau altor localuri publice, precum şi la terasele din exteriorul acestor locaţii, deci rămân închise terasele şi alte zone de servire a mesei. Sunt exceptate, cum erau exceptate şi înainte, activităţile de preparare a hranei, precum şi de comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu presupun rămânerea clienţilor în spaţiile destinate acestui scop, precum şi cele de tip drive in, room service, livrare la client, take away", a informat secretarul de stat în MAI.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3792 / 5669 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





