
Măsurile ce trebuie luate de operatorii economici începând cu 15 mai
15 Mai 2020
AGERPRESOperatorii economici care desfăşoară activităţi cu publicul trebuie să asigure o suprafaţă minimă de 4 metri pătraţi pentru fiecare client.
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a anunţat, joi seara, măsurile ce trebuie luate de operatorii economici publici şi privaţi începând cu data de 15 mai.
"Autorităţile publice, precum şi operatorii economici publici şi privaţi au obligaţia organizării activităţii astfel încât munca să se desfăşoare de la domiciliul angajaţilor, iar dacă activitatea desfăşurată nu permite acest lucru, se iau măsuri pentru: asigurarea triajului epidemiologic, dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea intrării în spaţiile de lucru, respectarea regulilor privind desfăşurarea activităţii din birourile cu spaţii comune, decalarea programului de lucru pentru entităţile cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, astfel încât începerea şi terminarea programului de lucru să se realizez la intervale de minimum o oră pe parcursul de minimum trei ore, în tranşe de minimum 20% din personal", a declarat Raed Arafat, la sediul Ministerului Afacerilor Interne.
"Autorităţile publice, precum şi operatorii economici publici şi privaţi au obligaţia organizării activităţii astfel încât munca să se desfăşoare de la domiciliul angajaţilor, iar dacă activitatea desfăşurată nu permite acest lucru, se iau măsuri pentru: asigurarea triajului epidemiologic, dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea intrării în spaţiile de lucru, respectarea regulilor privind desfăşurarea activităţii din birourile cu spaţii comune, decalarea programului de lucru pentru entităţile cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, astfel încât începerea şi terminarea programului de lucru să se realizez la intervale de minimum o oră pe parcursul de minimum trei ore, în tranşe de minimum 20% din personal", a declarat Raed Arafat, la sediul Ministerului Afacerilor Interne.
El a adăugat că operatorii economici care desfăşoară activităţi cu publicul trebuie să asigure o suprafaţă minimă de 4 metri pătraţi pentru fiecare client.
"Instituţiile publice şi operatorii economici care desfăşoară activităţi comerciale de lucru cu publicul ce implică accesul persoanelor în interiorul clădirilor iau măsuri pentru organizarea activităţii astfel: accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafaţă minimă de 4 metri pătraţi pentru fiecare client sau persoană şi o distanţă minimă de 2 metri între oricare două persoane apropiate, să nu permită accesul persoanelor a căror temperatură corporală măsurată la intrare în incintă depăşeşte 37,3 grade Celsius, referinţa fiind luată de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii, şi să asigure dezinfectarea suprafeţelor expuse şi evitarea aglomerării de persoane, în special în zonele caselor de marcat şi ghişeelor", a precizat Arafat.
Potrivit acestuia, rămân suspendate servirea şi consumul produselor în spaţiile comune de servire a mesei din interior.
"Este suspendată temporar activitatea de servire şi consum al produselor în spaţiile comune de servire a mesei din interiorul restaurantelor, hotelurilor, motelurilor, pensiunilor, cafenelelor sau altor localuri publice, precum şi la terasele din exteriorul acestor locaţii, deci rămân închise terasele şi alte zone de servire a mesei. Sunt exceptate, cum erau exceptate şi înainte, activităţile de preparare a hranei, precum şi de comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu presupun rămânerea clienţilor în spaţiile destinate acestui scop, precum şi cele de tip drive in, room service, livrare la client, take away", a informat secretarul de stat în MAI.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3584 / 5461 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...