ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MFP modifică schemele de ajutor de stat 807|2014 şi 332|2014

11 Septembrie 2019   |   AGERPRES

Proiectele de acte normative au fost republicate pe site-ul MFP la rubrica Transparenţă decizională.

 
 
Ministerul Finanţelor Publice modifică schemele de ajutor de stat 807/2014 şi 332/2014, în urma consultării cu toţi actorii din piaţă, demarate încă din data de 3 iulie, informează MFP printr-un comunicat.

Principalele modificări efectuate în cazul schemei de ajutor de stat 807/2014 vizează introducerea posibilităţii acordării ajutorului de stat pentru acelaşi proiect de investiţii, atât pentru cheltuieli de natura activelor corporale şi necorporale cât şi pentru cheltuieli de natură salarială, fără a se depăşi valoarea eligibilă a cheltuielilor de natura activelor; preluarea condiţiilor prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014, în vederea recunoaşterii eligibilităţii cheltuielilor de natura costurilor salariale; prelungirea până în 2025 a perioadei în care se realizează plata ajutorului de stat, ca urmare a introducerii costurilor salariale în categoria cheltuielilor eligibile; stabilirea mecanismului de recuperare proporţională în cazul ajutorului de stat pentru costuri salariale, în situaţia în care locurile de muncă nu sunt menţinute.


De asemenea, acestea mai au în vedere stabilirea valorii minime de 500.000 de lei pentru investiţiile care se realizează în judeţele mai slab dezvoltate, în care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe ţară, conform informaţiilor comunicate de Institutul Naţional de Statistică, în vederea facilitării accesului la finanţare, iar limita de 80% a fost corelată cu nivelul indicatorului PIB pe cap de locuitor utilizat de Comisia Europeană la stabilirea Hărţii regionale pentru fiecare stat membru, respectiv a intensităţii maxim admisibile pe fiecare regiune. Această facilitate va fi aplicată la 29 de judeţe. Formularele vor fi modificate în consecinţă.

În cazul schemei schemei de ajutor de stat instituite prin HG 332/2014, principalele modificări sunt: introducerea posibilităţii demarării proiectului de investiţii după depunerea cererii pentru finanţare; modificarea pragului minim de creare a locurilor de muncă precum şi a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de muncă înalt calificate (locurile de muncă ocupate de persoane care deţin o diplomă din învăţământul postliceal sau superior) şi calificate (locurile de muncă ocupate de persoane care deţin o diplomă emisă de o instituţie de învăţământ sau un certificat de calificare emis de un furnizor autorizat conform OUG nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor); pentru 29 de judeţe, mai slab dezvoltate, în care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe ţară, numărul de noi locuri de muncă se diminuează la 15, introducerea noţiunii de "salariul minim brut lunar" în valoare de 8.000 de lei pentru un loc de muncă înalt calificat (circa 4.600 de lei net), respectiv în valoare de 5.500 de lei pentru un loc de muncă calificat (circa 3.200 de lei net), eliminarea obligativităţii operatorului economic de a nu înregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finanţare, nu se mai solicită Certificat de atestare fiscală la momentul depunerii cererii de acord pentru finanţare (această obligaţie rămâne valabilă la momentul plăţii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentanţii DGAS).

De asemenea, se mai prevede înlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finanţare în sesiuni cu mecanismul de depunere continuă şi eliminarea selecţiei pe bază de punctaj; introducerea condiţiei potrivit căreia contribuţia întreprinderii la creşterea economică şi dezvoltarea regională trebuie să fie cel puţin egală cu valoarea ajutorului de stat acordat; flexibilizarea procedurii de plată a ajutorului de stat, prin eliminarea condiţiilor referitoare la crearea a minimum 10 locuri de muncă la depunerea primei cereri de plată, precum şi la numărul maxim de cereri care se pot depune într-un an calendaristic; introducerea condiţiei de depunere a cererilor de plată a ajutorului de stat până la data de 30 septembrie a fiecărui an, în vederea asigurării unei gestionări eficiente a bugetului alocat schemei; introducerea obligaţiei de a menţine locurile de muncă create pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la data ocupării fiecărui loc de muncă, cu nivelul salariului mediu cel puţin la nivelul salariului mediu lunar calculat în perioada de plată; stabilirea mecanismului de recuperare proporţională a ajutorului de stat plătit în funcţie de numărul de locuri de muncă care nu sunt menţinute.

Proiectele de acte normative au fost republicate pe site-ul MFP la rubrica Transparenţă decizională.

Prin HG nr. 332/2014 se intenţionează încurajarea participării active a întreprinderilor la reducerea decalajelor economice dintre regiuni şi redresarea economiei româneşti, prin realizarea de investiţii şi crearea de noi locuri de muncă.

Susţinerea investiţiilor are în vedere atât dezvoltarea capacităţii productive a economiei naţionale, cât şi creşterea contribuţiilor întreprinderilor finanţate prin plata de taxe şi impozite la bugetul general consolidat al statului, precum şi la bugetele locale. Aceste avantaje justifică efectuarea cheltuielilor din bugetul de stat pe care măsura de sprijin financiar le implică.

În prezent, bugetul maxim al schemei de ajutor de stat este de 2.700 de milioane de lei, respectiv echivalentul a aproximativ 600 de milioane de euro, cu posibilitatea suplimentării, bugetul anual maxim fiind de 450 de milioane de lei, respectiv echivalentul a circa 100 de milioane de euro.

Perioada de derulare a schemei este 2014 - 2020 pentru emiterea de acorduri pentru finanţare, respectiv 2015 - 2025 pentru plata ajutorului de stat.

Prin HG nr. 807/2014 se intenţionează încurajarea participării active a întreprinderilor la reducerea decalajelor economice dintre regiuni, prin stimularea realizării de investiţii în active fixe de înaltă tehnologie, pentru realizarea de produse cu valoare adăugată mare, adresate atât pieţei interne cât şi competitive la export.

Susţinerea investiţiilor are în vedere atât dezvoltarea capacităţii productive a economiei naţionale, cât şi creşterea contribuţiilor întreprinderilor finanţate prin plata de taxe şi impozite la bugetul general consolidat al statului, precum şi la bugetele locale. Aceste avantaje justifică efectuarea cheltuielilor din bugetul de stat pe care măsura de sprijin financiar le implică.

În prezent bugetul maxim al schemei de ajutor de stat este de 4.070 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 925 de milioane de euro, cu posibilitatea suplimentării, bugetul anual maxim fiind de 638 de milioane de lei, respectiv echivalentul a aproximativ 145 de milioane de euro.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4641 / 5662
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Avocații Schoenherr, alături de Allianz-Țiriac Asigurări în tranzacția de preluare a Campion Broker. Echipa, coordonată de Monica Cojocaru (partener) și Georgiana Bădescu (partener)
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...