MFP modifică schemele de ajutor de stat 807|2014 şi 332|2014
11 Septembrie 2019 AGERPRES
Proiectele de acte normative au fost republicate pe site-ul MFP la rubrica Transparenţă decizională.
Ministerul Finanţelor Publice modifică schemele de ajutor de stat 807/2014 şi 332/2014, în urma consultării cu toţi actorii din piaţă, demarate încă din data de 3 iulie, informează MFP printr-un comunicat.
Principalele modificări efectuate în cazul schemei de ajutor de stat 807/2014 vizează introducerea posibilităţii acordării ajutorului de stat pentru acelaşi proiect de investiţii, atât pentru cheltuieli de natura activelor corporale şi necorporale cât şi pentru cheltuieli de natură salarială, fără a se depăşi valoarea eligibilă a cheltuielilor de natura activelor; preluarea condiţiilor prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014, în vederea recunoaşterii eligibilităţii cheltuielilor de natura costurilor salariale; prelungirea până în 2025 a perioadei în care se realizează plata ajutorului de stat, ca urmare a introducerii costurilor salariale în categoria cheltuielilor eligibile; stabilirea mecanismului de recuperare proporţională în cazul ajutorului de stat pentru costuri salariale, în situaţia în care locurile de muncă nu sunt menţinute.
Principalele modificări efectuate în cazul schemei de ajutor de stat 807/2014 vizează introducerea posibilităţii acordării ajutorului de stat pentru acelaşi proiect de investiţii, atât pentru cheltuieli de natura activelor corporale şi necorporale cât şi pentru cheltuieli de natură salarială, fără a se depăşi valoarea eligibilă a cheltuielilor de natura activelor; preluarea condiţiilor prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014, în vederea recunoaşterii eligibilităţii cheltuielilor de natura costurilor salariale; prelungirea până în 2025 a perioadei în care se realizează plata ajutorului de stat, ca urmare a introducerii costurilor salariale în categoria cheltuielilor eligibile; stabilirea mecanismului de recuperare proporţională în cazul ajutorului de stat pentru costuri salariale, în situaţia în care locurile de muncă nu sunt menţinute.
De asemenea, acestea mai au în vedere stabilirea valorii minime de 500.000 de lei pentru investiţiile care se realizează în judeţele mai slab dezvoltate, în care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe ţară, conform informaţiilor comunicate de Institutul Naţional de Statistică, în vederea facilitării accesului la finanţare, iar limita de 80% a fost corelată cu nivelul indicatorului PIB pe cap de locuitor utilizat de Comisia Europeană la stabilirea Hărţii regionale pentru fiecare stat membru, respectiv a intensităţii maxim admisibile pe fiecare regiune. Această facilitate va fi aplicată la 29 de judeţe. Formularele vor fi modificate în consecinţă.
În cazul schemei schemei de ajutor de stat instituite prin HG 332/2014, principalele modificări sunt: introducerea posibilităţii demarării proiectului de investiţii după depunerea cererii pentru finanţare; modificarea pragului minim de creare a locurilor de muncă precum şi a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de muncă înalt calificate (locurile de muncă ocupate de persoane care deţin o diplomă din învăţământul postliceal sau superior) şi calificate (locurile de muncă ocupate de persoane care deţin o diplomă emisă de o instituţie de învăţământ sau un certificat de calificare emis de un furnizor autorizat conform OUG nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor); pentru 29 de judeţe, mai slab dezvoltate, în care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe ţară, numărul de noi locuri de muncă se diminuează la 15, introducerea noţiunii de "salariul minim brut lunar" în valoare de 8.000 de lei pentru un loc de muncă înalt calificat (circa 4.600 de lei net), respectiv în valoare de 5.500 de lei pentru un loc de muncă calificat (circa 3.200 de lei net), eliminarea obligativităţii operatorului economic de a nu înregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finanţare, nu se mai solicită Certificat de atestare fiscală la momentul depunerii cererii de acord pentru finanţare (această obligaţie rămâne valabilă la momentul plăţii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentanţii DGAS).
De asemenea, se mai prevede înlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finanţare în sesiuni cu mecanismul de depunere continuă şi eliminarea selecţiei pe bază de punctaj; introducerea condiţiei potrivit căreia contribuţia întreprinderii la creşterea economică şi dezvoltarea regională trebuie să fie cel puţin egală cu valoarea ajutorului de stat acordat; flexibilizarea procedurii de plată a ajutorului de stat, prin eliminarea condiţiilor referitoare la crearea a minimum 10 locuri de muncă la depunerea primei cereri de plată, precum şi la numărul maxim de cereri care se pot depune într-un an calendaristic; introducerea condiţiei de depunere a cererilor de plată a ajutorului de stat până la data de 30 septembrie a fiecărui an, în vederea asigurării unei gestionări eficiente a bugetului alocat schemei; introducerea obligaţiei de a menţine locurile de muncă create pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la data ocupării fiecărui loc de muncă, cu nivelul salariului mediu cel puţin la nivelul salariului mediu lunar calculat în perioada de plată; stabilirea mecanismului de recuperare proporţională a ajutorului de stat plătit în funcţie de numărul de locuri de muncă care nu sunt menţinute.
Proiectele de acte normative au fost republicate pe site-ul MFP la rubrica Transparenţă decizională.
Prin HG nr. 332/2014 se intenţionează încurajarea participării active a întreprinderilor la reducerea decalajelor economice dintre regiuni şi redresarea economiei româneşti, prin realizarea de investiţii şi crearea de noi locuri de muncă.
Susţinerea investiţiilor are în vedere atât dezvoltarea capacităţii productive a economiei naţionale, cât şi creşterea contribuţiilor întreprinderilor finanţate prin plata de taxe şi impozite la bugetul general consolidat al statului, precum şi la bugetele locale. Aceste avantaje justifică efectuarea cheltuielilor din bugetul de stat pe care măsura de sprijin financiar le implică.
În prezent, bugetul maxim al schemei de ajutor de stat este de 2.700 de milioane de lei, respectiv echivalentul a aproximativ 600 de milioane de euro, cu posibilitatea suplimentării, bugetul anual maxim fiind de 450 de milioane de lei, respectiv echivalentul a circa 100 de milioane de euro.
Perioada de derulare a schemei este 2014 - 2020 pentru emiterea de acorduri pentru finanţare, respectiv 2015 - 2025 pentru plata ajutorului de stat.
Prin HG nr. 807/2014 se intenţionează încurajarea participării active a întreprinderilor la reducerea decalajelor economice dintre regiuni, prin stimularea realizării de investiţii în active fixe de înaltă tehnologie, pentru realizarea de produse cu valoare adăugată mare, adresate atât pieţei interne cât şi competitive la export.
Susţinerea investiţiilor are în vedere atât dezvoltarea capacităţii productive a economiei naţionale, cât şi creşterea contribuţiilor întreprinderilor finanţate prin plata de taxe şi impozite la bugetul general consolidat al statului, precum şi la bugetele locale. Aceste avantaje justifică efectuarea cheltuielilor din bugetul de stat pe care măsura de sprijin financiar le implică.
În prezent bugetul maxim al schemei de ajutor de stat este de 4.070 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 925 de milioane de euro, cu posibilitatea suplimentării, bugetul anual maxim fiind de 638 de milioane de lei, respectiv echivalentul a aproximativ 145 de milioane de euro.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4578 / 5599 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bondoc și Asociații, consultanții vânzătorilor in tranzacția prin care Mplus, verticala de BPTO a grupului croat Bosqar, a preluat Valoris Center. Echipa, coordonată de Monica Iancu (partener) și și Gabriela Pop (managing counsel)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





