România a reuşit la Bruxelles, alături de alte 8 state membre, să se opună intrării în vigoare a pachetului Mobilitate 1
19 Februarie 2020 AGERPRES
Marţi, la Bruxelles s-au purtat discuţii şi cu privire la TAROM şi CFR Marfă.
România, împreună cu alte opt state membre, a reuşit să construiască o masă critică la Bruxelles şi să se opună intrării în vigoare a pachetului Mobilitate 1, în condiţiile în care, dacă acest lucru se va întâmpla aşa cum este preconizat, din iulie 2020, industria transportului de marfă în România va avea mari probleme, a declarat miercuri ministrul propus pentru portofoliul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, la audierile din comisiile de specialitate reunite, din Parlament.
"Ieri (marţi - n. r.) am avut o întâlnire importantă la Bruxelles pe pachetul Mobilitate 1, unde, cred eu, România a reuşit, alături de alte opt state membre, să construiască o masă critică şi împreună să ne opunem intrării în vigoare a pachetului Mobilitate 1. Dacă acest lucru se va întâmpla, aşa cum este preconizat din iulie 2020, având o perioadă de tranzit de 18 luni, industria transportului de marfă în România va avea mari, mari probleme. Eu sper să nu se întâmple acest lucru! Am votat şi noi ca ţară şi prin tot ce am făcut la Bruxelles ne-am opus acestui demers şi sper să reuşim să amânăm această decizie, mai cu seamă că ea intră, din punctul meu de vedere, în contradicţie flagrantă cu noul Pact Ecologic European Green Deal. Adică, astăzi, maşinile se întorc în gol aproape 20% când se întorc la 6 luni, la un an. Dacă vor fi obligate să se întoarcă la 8 săptămâni, pierderile vor fi uriaşe, iar poluarea pe măsură", a explicat Bode.
"Ieri (marţi - n. r.) am avut o întâlnire importantă la Bruxelles pe pachetul Mobilitate 1, unde, cred eu, România a reuşit, alături de alte opt state membre, să construiască o masă critică şi împreună să ne opunem intrării în vigoare a pachetului Mobilitate 1. Dacă acest lucru se va întâmpla, aşa cum este preconizat din iulie 2020, având o perioadă de tranzit de 18 luni, industria transportului de marfă în România va avea mari, mari probleme. Eu sper să nu se întâmple acest lucru! Am votat şi noi ca ţară şi prin tot ce am făcut la Bruxelles ne-am opus acestui demers şi sper să reuşim să amânăm această decizie, mai cu seamă că ea intră, din punctul meu de vedere, în contradicţie flagrantă cu noul Pact Ecologic European Green Deal. Adică, astăzi, maşinile se întorc în gol aproape 20% când se întorc la 6 luni, la un an. Dacă vor fi obligate să se întoarcă la 8 săptămâni, pierderile vor fi uriaşe, iar poluarea pe măsură", a explicat Bode.
Potrivit acestuia, tot marţi, la Bruxelles s-au purtat discuţii şi cu privire la TAROM şi CFR Marfă.
"Ieri am avut aceste discuţii şi legat de pachetul Mobilitate 1 şi legat de TAROM şi legat de CFR Marfă şi de alte interese pe care România le are şi cred într-o colaborare sinceră, corectă, transparentă, predictibilă cu partenerii noştri europeni", a adăugat el.
În acest context, ministrul propus a subliniat că este foarte importantă relaţia pe care România o are cu partenerii europeni, care cer transparenţă şi predictibilitate.
"Este foarte importantă, cred eu, relaţia pe care noi o avem cu partenerii noştri europeni. Din prima zi de mandat şi până în ultima zi în care eu voi ocupa această funcţie, înaltă demnitate, am încercat şi voi încerca să am o relaţie instituţională corectă cu partenerii noştri europeni. Astfel, am reuşit în luna decembrie să mă întâlnesc la Bruxelles cu patru comisari importanţi. Credeţi-mă că deschiderea faţă de România este una foarte, foarte mare. Un singur lucru ne cer: transparenţă şi predictibilitate şi ceea ce spunem la Bruxelles să spunem şi în Bucureşti şi invers", a susţinut Lucian Bode.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4196 / 5654 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





