ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Transportatorii români solicită ASF măsuri pentru creşterea concurenţei pe piaţa RCA

23 Ianuarie 2020   |   AGERPRES

UNTRR solicită Guvernului şi Parlamentului României menţinerea Legii 132/2017- RCA în forma actuală şi transmiterea către Comisia Europeană a unei analize fundamentate privind situaţia pieţei RCA din România, cu evidenţierea motivelor practice specifice pieţei, care justifică pe deplin păstrarea legislaţiei actuale.

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Autorităţii de Supraveghere Financiară măsuri de creştere a concurenţei pe piaţa RCA prin impunerea unei cote minime de piaţă pentru companiile de asigurări.

"UNTRR solicită ca măsura de introducere a unui tarif de referinţă pentru manoperă la efectuarea reparaţiei prin intermediul unei poliţe RCA să fie însoţită de prevederi care să crească concurenţa pe piaţa RCA, prin retragerea autorizaţiei de vânzare a asigurărilor de răspundere civilă auto obligatorie RCA acelor companii care nu ating o cotă de piaţă minimă stabilită pentru acest produs, în decurs de 5 ani de la autorizare. Tarifele din piaţa RCA din România se situează într-un interval mare de la un asigurător la altul, cu diferenţe foarte mari ca valoare, chiar de la simplu la triplu, la aceeaşi categorie de autovehicule şi aceeaşi clasă bonus-malus, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice. În aceste condiţii, UNTRR solicită Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) măsuri pentru creşterea concurenţei pe piaţa RCA, prin impunerea unei cote de piaţă minime, astfel încât unele companii de asigurări să nu mai excludă din start categorii de asiguraţi (persoane fizice până în 30 de ani, firme de transport rutier etc.) considerate nefavorabile, prin tarife prohibitive şi să ofere preţuri competitive, în raport cu tarifele de referinţă", se arată într-un comunicat al UNTRR remis AGERPRES.


De asemenea, reprezentanţii transportatorilor susţin că prima de asigurare RCA este stabilită prin calcul actuarial, dar depinde şi de alte elemente de cost, respectiv marja de profit, canalele de distribuţie, gradul de intermediere, comisioanele brokerilor, nivelul personalului companiei de asigurări şi salarizarea. Aceste elemente sunt calculate în funcţie de gradul de concurenţă şi nivelul de maturitate al pieţei şi trebuie să se reflecte în plaja tarifelor practicate de toate companiile de asigurări autorizate.

UNTRR solicită Guvernului şi Parlamentului României menţinerea Legii 132/2017- RCA în forma actuală şi transmiterea către Comisia Europeană a unei analize fundamentate privind situaţia pieţei RCA din România, cu evidenţierea motivelor practice specifice pieţei, care justifică pe deplin păstrarea legislaţiei actuale.

De asemenea, transportatorii mai cer autorităţilor să întreprindă toate acele măsuri suplimentare necesare, pentru a evita întoarcerea la situaţia de criză înregistrată în piaţa RCA în perioada 2015-2016.

"În anii precedenţi, marcaţi de criza pieţei RCA, asigurătorii nu au putut justifica majorarea tarifelor de bază RCA de la 700 euro în 2013 la 5.000 de euro în 2016 pentru un autocamion sau autobuz. Pe baza formulei pe care companiile de asigurări declarau că o folosesc pentru a calcula prima de asigurare pentru segmentul autovehiculelor comerciale mai mari de 16 tone destinate transportului de mărfuri şi pentru autovehiculele cu mai mult de 18 locuri pe scaune destinate transportului de pasageri, ţinând seama de datele publice privind frecvenţa daunelor şi valoarea medie a daunelor pentru fiecare segment de autovehicule comerciale, rezultatele indicau o primă de maxim 1.000 - 1.100 euro per vehicul timp de 12 luni. Toate aceste companii se pare că au ascuns o parte din costurile altor produse de asigurare în cadrul costurilor RCA, motive care au stat la baza anchetei Consiliului Concurenţei urmată de sancţionarea companiilor de asigurări găsite vinovate de practici anticoncurenţiale", spun reprezentanţii UNTRR.

Aceştia susţin că, după 10 ani de pierderi, prin intrarea în vigoare a legii RCA nr. 132, 2017 a fost primul an în care piaţa de asigurări s-a echilibrat şi a generat profit. Deşi tarifele RCA au fost plafonate la începutul anului 2017 şi raportate la tariful de referinţă, după intrarea în vigoare a legii RCA, prin care au fost impuse cheltuieli administrative de 25%, iar ASF a reglementat modul de calcul al tarifelor de primă, asigurătorii RCA au înregistrat profituri de peste 400 de milioane de lei în 2017 şi 2018, potrivit datelor de la MFP.

În aceste condiţii, UNTRR se opune ferm modificării Legii 132/2017 motivat de faptul că de la intrarea în vigoare a acestor noi reglementări legale, piaţa RCA în România a funcţionat în condiţii foarte bune, suportabile pentru toţi clienţii asiguraţi şi profitabile pentru asigurători, la tarife chiar sub cele de referinţă, demonstrând atât justeţea principiilor pe care a fost construită şi adoptată legea, cât şi viabilitatea acesteia în piaţă.

UNTRR atenţionează că modificarea Legii RCA, dorită şi susţinută de către companiile de asigurări şi aliaţii lor, va recrea o parte din condiţiile care au condus la escaladarea tarifelor RCA în anii 2015-2016, cu afectarea directă pe termen lung a intereselor milioanelor de persoane fizice şi juridice asigurate şi fără îmbunătăţirea serviciilor oferite de către asigurători.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în anul 1990 şi care are, în prezent, peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 90 / 14968
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Stratulat Albulescu & Asociații vrea să extindă echipa și preconizează recrutări importante în 2020, mai ales în cadrul departamentelor cheie | Silviu Statulat, Managing Partner: Piața avocaturii se diversifică, iar competiția devine tot mai acerbă. Investițiile noastre în dezvoltarea firmei au dus în mod natural la o creștere constantă
Avocații RTPR Allen&Overy, în tranzacția prin care americanii de la Brink cumpără companiile G4S din România şi alte 13 pieţe. Managing Partner-ul Costin Tărăcilă a coordonat echipa locală
Avocații D&B David și Baias și PwC România au acordat consultanță Tarom în procesul de aprobare a ajutorului de stat de salvare de către Comisia Europeană
Laura Rudnyanszky, Country Privacy Lead - Teleperformance Group: Să ne imaginăm cum va arăta piața avocaturii în următorii cinci ani, să intuim ce vor face roboții ̸ tehnologiile și ce anume va face avocatul. Apoi să ne pregătim pentru asta foarte riguros
Un avocat român intră pe lista celor mai buni profesioniști recomandați în Silicon Valley pentru practica în arbitraj și mediere din domeniul tehnologiei
Al doilea arbitraj ICSID cerut de frații Micula a ajuns la final | Firma suedeză Mannheimer Swartling, Shearman & Sterling și biroul Dentons din Paris s-au luptat timp de 6 ani cu LDDP și Lalive. Se așteaptă decizia Tribunalului arbitral în litigiul cu pretenții de 2,3 mld. €
Avocații Mitel & Asociații sunt implicați în discuții care privesc tranzacții noi, estimate a se finaliza în T1-2020. Sorin Mitel (Managing Partner): Avocatura rămâne esențialmente o profesie și mai puțin o „afacere” în care prețurile să dicteze competitivitatea
Voinescu Lawyers a încheiat o alianță cu Studio legale asociato Martinez & Novebaci din Milano. Casa de avocați a deschis și un birou la Paris
România a câștigat arbitrajul în care italienii de la FIN.CO.GE.RO cereau despăgubiri de 327 mil. €. Ce facturi a plătit statul pentru apărare în acest dosar și ce firme de avocați sărbătoresc victoria
Ce punctaje au obținut firmele selectate de Ministerul Finanțelor pentru derularea Programului MTN | Pelinari și Pelinari, în asociere cu Cleary Gottlieb, s-a clasat pe prima poziție. Pe lista finaliștilor sunt și asocierile din care fac parte Filip & Company și Volciuc-Ionescu
Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications: Strategia departamentelor juridice va rămâne aceeași și în anul 2020: prevenire și inovație. Va fi un an dedicat mai mult consultanței juridice și mai puțin activității litigioase
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...