ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Transportatorii români solicită ASF măsuri pentru creşterea concurenţei pe piaţa RCA

23 Ianuarie 2020   |   AGERPRES

UNTRR solicită Guvernului şi Parlamentului României menţinerea Legii 132/2017- RCA în forma actuală şi transmiterea către Comisia Europeană a unei analize fundamentate privind situaţia pieţei RCA din România, cu evidenţierea motivelor practice specifice pieţei, care justifică pe deplin păstrarea legislaţiei actuale.

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Autorităţii de Supraveghere Financiară măsuri de creştere a concurenţei pe piaţa RCA prin impunerea unei cote minime de piaţă pentru companiile de asigurări.

"UNTRR solicită ca măsura de introducere a unui tarif de referinţă pentru manoperă la efectuarea reparaţiei prin intermediul unei poliţe RCA să fie însoţită de prevederi care să crească concurenţa pe piaţa RCA, prin retragerea autorizaţiei de vânzare a asigurărilor de răspundere civilă auto obligatorie RCA acelor companii care nu ating o cotă de piaţă minimă stabilită pentru acest produs, în decurs de 5 ani de la autorizare. Tarifele din piaţa RCA din România se situează într-un interval mare de la un asigurător la altul, cu diferenţe foarte mari ca valoare, chiar de la simplu la triplu, la aceeaşi categorie de autovehicule şi aceeaşi clasă bonus-malus, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice. În aceste condiţii, UNTRR solicită Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) măsuri pentru creşterea concurenţei pe piaţa RCA, prin impunerea unei cote de piaţă minime, astfel încât unele companii de asigurări să nu mai excludă din start categorii de asiguraţi (persoane fizice până în 30 de ani, firme de transport rutier etc.) considerate nefavorabile, prin tarife prohibitive şi să ofere preţuri competitive, în raport cu tarifele de referinţă", se arată într-un comunicat al UNTRR remis AGERPRES.


De asemenea, reprezentanţii transportatorilor susţin că prima de asigurare RCA este stabilită prin calcul actuarial, dar depinde şi de alte elemente de cost, respectiv marja de profit, canalele de distribuţie, gradul de intermediere, comisioanele brokerilor, nivelul personalului companiei de asigurări şi salarizarea. Aceste elemente sunt calculate în funcţie de gradul de concurenţă şi nivelul de maturitate al pieţei şi trebuie să se reflecte în plaja tarifelor practicate de toate companiile de asigurări autorizate.

UNTRR solicită Guvernului şi Parlamentului României menţinerea Legii 132/2017- RCA în forma actuală şi transmiterea către Comisia Europeană a unei analize fundamentate privind situaţia pieţei RCA din România, cu evidenţierea motivelor practice specifice pieţei, care justifică pe deplin păstrarea legislaţiei actuale.

De asemenea, transportatorii mai cer autorităţilor să întreprindă toate acele măsuri suplimentare necesare, pentru a evita întoarcerea la situaţia de criză înregistrată în piaţa RCA în perioada 2015-2016.

"În anii precedenţi, marcaţi de criza pieţei RCA, asigurătorii nu au putut justifica majorarea tarifelor de bază RCA de la 700 euro în 2013 la 5.000 de euro în 2016 pentru un autocamion sau autobuz. Pe baza formulei pe care companiile de asigurări declarau că o folosesc pentru a calcula prima de asigurare pentru segmentul autovehiculelor comerciale mai mari de 16 tone destinate transportului de mărfuri şi pentru autovehiculele cu mai mult de 18 locuri pe scaune destinate transportului de pasageri, ţinând seama de datele publice privind frecvenţa daunelor şi valoarea medie a daunelor pentru fiecare segment de autovehicule comerciale, rezultatele indicau o primă de maxim 1.000 - 1.100 euro per vehicul timp de 12 luni. Toate aceste companii se pare că au ascuns o parte din costurile altor produse de asigurare în cadrul costurilor RCA, motive care au stat la baza anchetei Consiliului Concurenţei urmată de sancţionarea companiilor de asigurări găsite vinovate de practici anticoncurenţiale", spun reprezentanţii UNTRR.

Aceştia susţin că, după 10 ani de pierderi, prin intrarea în vigoare a legii RCA nr. 132, 2017 a fost primul an în care piaţa de asigurări s-a echilibrat şi a generat profit. Deşi tarifele RCA au fost plafonate la începutul anului 2017 şi raportate la tariful de referinţă, după intrarea în vigoare a legii RCA, prin care au fost impuse cheltuieli administrative de 25%, iar ASF a reglementat modul de calcul al tarifelor de primă, asigurătorii RCA au înregistrat profituri de peste 400 de milioane de lei în 2017 şi 2018, potrivit datelor de la MFP.

În aceste condiţii, UNTRR se opune ferm modificării Legii 132/2017 motivat de faptul că de la intrarea în vigoare a acestor noi reglementări legale, piaţa RCA în România a funcţionat în condiţii foarte bune, suportabile pentru toţi clienţii asiguraţi şi profitabile pentru asigurători, la tarife chiar sub cele de referinţă, demonstrând atât justeţea principiilor pe care a fost construită şi adoptată legea, cât şi viabilitatea acesteia în piaţă.

UNTRR atenţionează că modificarea Legii RCA, dorită şi susţinută de către companiile de asigurări şi aliaţii lor, va recrea o parte din condiţiile care au condus la escaladarea tarifelor RCA în anii 2015-2016, cu afectarea directă pe termen lung a intereselor milioanelor de persoane fizice şi juridice asigurate şi fără îmbunătăţirea serviciilor oferite de către asigurători.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în anul 1990 şi care are, în prezent, peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3740 / 5131
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...