Asociația Ayan oferă asistență persoanelor care se confruntă cu un posibil caz de malpraxis
13 Februarie 2020 BizLawyer
În cazul în care există suspiciunea unui caz de malpraxis, Asociația Ayan recomandă ca victimele să acționeze imediat, urmând câțiva pași.
În contextul ultimelor cazuri controversate apărute în spațiul public cu privire la potențiale greșeli medicale care au condus la decesul pacienților, Asociația Ayan își manifestă disponibilitatea de a acorda asistență persoanelor care se confruntă cu un posibil caz de malpraxis, se arată într-un comunicat transmis redacției.
Demersul Asociației Ayan se adresează atât pacienților care sunt potențiale victime ale unor culpe medicale, cât și aparținătorilor, pentru cazurile în care și-au pierdut un membru al familiei și suspectează un caz de malpraxis.
„Am înființat Asociația Ayan după ce fiul nostru a decedat în luna martie a anului trecut în urma unei răceli. Ayan a primit medicație și tratament neadecvate în cadrul Spitalului Județean de Urgență Vâlcea, a făcut stop cardio-respirator în ambulanță și a ajuns la Spitalul Marie Curie în comă glasgow de gradul III. Medicii de la Marie Curie ne-au spus că lipsesc multe acte medicale care ar fi trebuit să ajungă cu băiețelul nostru la București. Din fișele existente nu reieșea ce medicație i s-a administrat, cât a stat în stop cardio-respirator, cât a fost resuscitat, ce doză de adrenalină i-a fost administrată, la ce interval și sub ce formă. Băiatul nostru a decedat pe 2 martie 2019, la spitalul din București. Noi am mers mai departe și am simțit pe propria piele ce înseamnă demersul pentru probarea și denunțarea malpraxisului în România și vrem să le dăm o mână de ajutor și altor persoane care trec prin ceea ce trecem noi. În țara noastră este nevoie de o schimbare pentru ca oamenii să înțeleagă de ce și cum trebuie raportate cazurile de malpraxis, iar autoritățile să acționeze în așa fel încât aceste culpe medicale să nu mai rămână fără ecou și să fie cât se poate de transparente”, a declarat Denisa-Elena Mutu, mama lui Ayan şi Preşedinta Asociaţiei Ayan.
Demersul Asociației Ayan se adresează atât pacienților care sunt potențiale victime ale unor culpe medicale, cât și aparținătorilor, pentru cazurile în care și-au pierdut un membru al familiei și suspectează un caz de malpraxis.
„Am înființat Asociația Ayan după ce fiul nostru a decedat în luna martie a anului trecut în urma unei răceli. Ayan a primit medicație și tratament neadecvate în cadrul Spitalului Județean de Urgență Vâlcea, a făcut stop cardio-respirator în ambulanță și a ajuns la Spitalul Marie Curie în comă glasgow de gradul III. Medicii de la Marie Curie ne-au spus că lipsesc multe acte medicale care ar fi trebuit să ajungă cu băiețelul nostru la București. Din fișele existente nu reieșea ce medicație i s-a administrat, cât a stat în stop cardio-respirator, cât a fost resuscitat, ce doză de adrenalină i-a fost administrată, la ce interval și sub ce formă. Băiatul nostru a decedat pe 2 martie 2019, la spitalul din București. Noi am mers mai departe și am simțit pe propria piele ce înseamnă demersul pentru probarea și denunțarea malpraxisului în România și vrem să le dăm o mână de ajutor și altor persoane care trec prin ceea ce trecem noi. În țara noastră este nevoie de o schimbare pentru ca oamenii să înțeleagă de ce și cum trebuie raportate cazurile de malpraxis, iar autoritățile să acționeze în așa fel încât aceste culpe medicale să nu mai rămână fără ecou și să fie cât se poate de transparente”, a declarat Denisa-Elena Mutu, mama lui Ayan şi Preşedinta Asociaţiei Ayan.
În cazul în care există suspiciunea unui caz de malpraxis, Asociația Ayan recomandă ca victimele să acționeze imediat, urmând câțiva pași. În primul rând, victimele trebuie să obțină informații de la instituțiile implicate - unitatea medicala, Serviciul de Ambulanță, SMURD - printr-o cerere scrisă depusă la Registratura instituției respective. Ulterior, trebuie să sesizeze Colegiul Medicilor și Comisia de monitorizare Comisia de monitorizare și competență profesională pentru cazurile de malpraxis care funcționează pe lângă Direcția de Sănătate Publică, urmând ca, în funcție de concluziile anchetei organelor mai sus menționate, victimele sau reprezentanții acestora să se adreseze instanțelor judecătorești.
Pacienții și/sau reprezentanții acestora nu trebuie să uite că au dreptul de a fi informați în permanență cu privire la actul medical. Asociaţia Ayan le recomandă acestora să facă toate demersurile pentru a fi informaţi cu privire la starea de sănătate, rezultatul investigațiilor sau tratamentul aplicat și efectele acestuia.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3126 / 4853 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





