ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

COTAR: Euroins încalcă legea RCA prin impunerea unor proceduri interne angajaţilor

02 Decembrie 2019   |   AGERPRES

COTAR mai reclamă faptul că suma calculată pentru despăgubire îi este comunicată păgubitului în mod verbal, nu în scris, cum prevede legislaţia.

 
 
Procedura internă pe care societatea de asigurări Euroins a impus-o angajaţilor încalcă dispoziţiile legale în materie de RCA şi afectează grav drepturile şi interesele transportatorilor, avertizează Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), într-un comunicat de presă, transmis luni AGERPRES.

"În multe situaţii transportatorii au şi calitate de persoane păgubite, ca urmare a producerii unor evenimente rutiere, iar obiectul nostru de activitate este transportul. Cu autovehiculele noi ne câştigăm pâinea, iar dacă Euroins refuză să facă constatările în termenul legal şi cu respectarea dispoziţiilor legale, se întârzie implicit efectuarea reparaţiilor, maşinile fiind blocate în service până la efectuarea constatării, de către inspectorii Euroins. Dacă veţi suna la Euroins, veţi constata că nu ştiu când pot face constatarea pentru un autovehicul nedeplasabil. Acest lucru este foarte grav şi cerem de urgenţă ca ASF să ia măsuri. Prin notele interne Euroins, nu numai că se încalcă dispoziţiile legale, ci creează în sarcina noastră, a păgubiţilor, obligaţii care nu sunt prevăzute de lege, cum ar fi prezentarea de către păgubiţi doar în centrele de constatare ale Euroins, pentru efectuarea constatărilor", susţin reprezentanţii COTAR.


Potrivit sursei citate, fiecare păgubit are dreptul să-şi aleagă în mod liber unitatea reparatoare pentru efectuarea reparaţiilor.

"Singurele obligaţii ale păgubiţilor pentru efectuarea constatării avariilor sunt cele prevăzute de art. 18 alineat 5) din Norma 20/2017, şi anume să permită accesul asiguratorului RCA la bunul avariat şi să asigure condiţiile necesare în vederea efectuării constatării. Restul obligaţiilor, pentru ca o constatare a daunelor să fie efectuată, revine societăţii de asigurare RCA. Prin urmare, asiguratorul RCA este obligat să efectueze constatarea în trei zile de la avizarea daunei (art. 18 alineat 4), iar singurele obligaţii ale păgubitului sunt cele prevăzute la alineatul 5) al aceluiaşi articol. Astfel, solicităm, pe această cale, reprezentanţilor Euroins să respecte legea şi să efectueze urgent toate constatările daunelor, deoarece sute de autovehiculele sunt blocate în service-uri, nereparate, iar în scurt timp vom fi nevoiţi să protestam, pentru că nu ne mai putem desfăşura activitatea din cauza Euroins, care încalcă legea", se menţionează în comunicat.

COTAR mai reclamă faptul că suma calculată pentru despăgubire îi este comunicată păgubitului în mod verbal, nu în scris, cum prevede legislaţia.

"O altă indicaţie din notele interne ale Euroins este că la constatarea daunelor i se va comunica "verbal' păgubitului suma din calculaţie. De ce verbal? Aveţi ceva de ascuns? Legea spune că se comunică în scris. "Facturile de închiriere auto vor fi acceptate numai dacă factura de reparaţie conţine mai mult de opt ore de manoperă'. Aceasta este o altă indicaţie dată angajaţilor Euroins. Rugăm ASF să facă urgent control la Euroins, întrucât societatea de asigurări încalcă foarte grav dispoziţiile legale în materie de RCA, indicând şi angajaţilor să procedeze în acest fel. Îi îndeamnă să încalce legea, iar dacă angajaţii refuză să încalce legea, probabil sunt sancţionaţi pentru nerespectarea notei interne", notează reprezentanţii transportatorilor.

Săptămâna trecută, vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Cristian Roşu, a anunţat convocarea de urgenţă a conducerii Euroins în urma informaţiilor conform cărora compania de asigurări ar fi încălcat regulamentul.

"În urma informaţiilor parvenite la ASF, pe multiple canale de comunicare, care semnalau posibile abateri de la reglementările în vigoare ale societăţii Euroins, în ceea ce priveşte instrumentarea şi lichiditatea daunelor pentru poliţele RCA, am convocat în regim de urgenţă conducerea societăţii pentru clarificări. După analiza datelor şi informaţiilor, conducerea societăţii Euroins a înţeles posibilul impact negativ care ar fi putut avea loc în situaţia existenţei deciziilor proprii şi a hotărât transmiterea în cursul zilei de astăzi, 28 noiembrie 2019, a unei instrucţiuni către toate compartimentele cu atribuţii în instrumentarea şi lichidarea daunelor, prin care să clarifice modul de operare, astfel încât posibilele abateri de la actele normative incidente să fie evitate", a precizat Roşu, într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.

În replică, reprezentanţii companiei de asigurări au transmis că Euroins va continua să îşi îndeplinească obligaţiile legale faţă de clienţii RCA prin asigurarea unui flux complet, pe întregul teritoriu al României. "În legătură cu informaţiile vehiculate în unele canale media în data de 27 noiembrie, Euroins România Asigurare-Reasigurare SA confirmă că va continua să îşi îndeplinească obligaţiile legale faţă de clienţii RCA prin asigurarea unui flux complet, pe întreg teritoriul României. Documentele interne publicate sunt versiuni preliminarii, incomplete, şi au fost folosite între-un context manipulativ", notează compania.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 469 / 20114
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Wolf Theiss estimează o creștere de cca. 20% pe segmentul litigiilor, anul acesta. Ligia-Cecilia Popescu, Partener: Mandate noi s-au concretizat în mai multe domenii. O sursă importantă de litigii și, în special, arbitraje, vor continua să fie proiectele de infrastructură mare, minerit, fiscal și achizițiile publice în domeniul industrial
Echipa MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații se extinde. Cristina Crețu, in-house cu o vastă experiență, și Mihaela Nyerges, avocat specializat în Energie și M&A, s-au alăturat firmei
În ciuda situației „speciale” în care s-a lucrat, avocații Reff & Asociații au fost implicați în toate tipurile de dispute de business. Date fiind viteza cu care s-au adoptat actele normative, precum și lipsa de claritate a acestora, clienții au fost foarte interesați de perspectiva litigioasă a acțiunilor pe care urmau să le întreprindă sau a consecințelor în cazul unei lipse de reacție
Suciu Popa câștigă pentru Hidroelectrica un litigiu care consolidează o creanță de peste 22,2 mil. RON
Cu ce firme internaționale s-au aliat casele locale de avocați și ce onorarii au cerut pentru IPO-ul Hidroelectrica. Stratulat Albulescu a câștigat selecția și gestionează juridic proiectul achiziției activelor CEZ
Bondoc & Asociații își consolidează echipa prin două promovări și o nouă adiție
Cătălin Oroviceanu (ex-KPMG Law) s-a alăturat firmei de private equity Sarmis Capital. El a devenit partener în fondul înființat de Cezar Scarlat, cu care a colaborat la Abris Capital
Bondoc și Asociații anulează o decizie a CNSC și menține atribuirea unui contract de achiziție publică în valoare totală de peste 70 mil. €
MPR Partners anunță despărțirea de partenerul Ioan Roman. Echipa nu se modifică, firma se va numi MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații
Ţuca Zbârcea & Asociaţii obține deblocarea licitației de 176 mil. € pentru achiziția a 100 de tramvaie în București
KPMG Legal România își continuă dezvoltarea strategică în aria serviciilor de consultanță în Tehnologie, IP și Protecția datelor. Flavius Florea se alătură firmei în calitate de Senior Managing Associate
Digitalizarea instanțelor, urmată de implementarea ședințelor de judecată online, reprezintă un veritabil progres, așteptat de multă vreme, spun litigatorii SAA. Roxana Catea, Managing Associate: Normalitatea în litigii, astfel cum o percepeam anterior pandemiei, nu credem că va reveni, ceea ce nu este în detrimentul justițiabililor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...