ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

COTAR: Euroins încalcă legea RCA prin impunerea unor proceduri interne angajaţilor

02 Decembrie 2019   |   AGERPRES

COTAR mai reclamă faptul că suma calculată pentru despăgubire îi este comunicată păgubitului în mod verbal, nu în scris, cum prevede legislaţia.

 
 
Procedura internă pe care societatea de asigurări Euroins a impus-o angajaţilor încalcă dispoziţiile legale în materie de RCA şi afectează grav drepturile şi interesele transportatorilor, avertizează Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), într-un comunicat de presă, transmis luni AGERPRES.

"În multe situaţii transportatorii au şi calitate de persoane păgubite, ca urmare a producerii unor evenimente rutiere, iar obiectul nostru de activitate este transportul. Cu autovehiculele noi ne câştigăm pâinea, iar dacă Euroins refuză să facă constatările în termenul legal şi cu respectarea dispoziţiilor legale, se întârzie implicit efectuarea reparaţiilor, maşinile fiind blocate în service până la efectuarea constatării, de către inspectorii Euroins. Dacă veţi suna la Euroins, veţi constata că nu ştiu când pot face constatarea pentru un autovehicul nedeplasabil. Acest lucru este foarte grav şi cerem de urgenţă ca ASF să ia măsuri. Prin notele interne Euroins, nu numai că se încalcă dispoziţiile legale, ci creează în sarcina noastră, a păgubiţilor, obligaţii care nu sunt prevăzute de lege, cum ar fi prezentarea de către păgubiţi doar în centrele de constatare ale Euroins, pentru efectuarea constatărilor", susţin reprezentanţii COTAR.


Potrivit sursei citate, fiecare păgubit are dreptul să-şi aleagă în mod liber unitatea reparatoare pentru efectuarea reparaţiilor.

"Singurele obligaţii ale păgubiţilor pentru efectuarea constatării avariilor sunt cele prevăzute de art. 18 alineat 5) din Norma 20/2017, şi anume să permită accesul asiguratorului RCA la bunul avariat şi să asigure condiţiile necesare în vederea efectuării constatării. Restul obligaţiilor, pentru ca o constatare a daunelor să fie efectuată, revine societăţii de asigurare RCA. Prin urmare, asiguratorul RCA este obligat să efectueze constatarea în trei zile de la avizarea daunei (art. 18 alineat 4), iar singurele obligaţii ale păgubitului sunt cele prevăzute la alineatul 5) al aceluiaşi articol. Astfel, solicităm, pe această cale, reprezentanţilor Euroins să respecte legea şi să efectueze urgent toate constatările daunelor, deoarece sute de autovehiculele sunt blocate în service-uri, nereparate, iar în scurt timp vom fi nevoiţi să protestam, pentru că nu ne mai putem desfăşura activitatea din cauza Euroins, care încalcă legea", se menţionează în comunicat.

COTAR mai reclamă faptul că suma calculată pentru despăgubire îi este comunicată păgubitului în mod verbal, nu în scris, cum prevede legislaţia.

"O altă indicaţie din notele interne ale Euroins este că la constatarea daunelor i se va comunica "verbal' păgubitului suma din calculaţie. De ce verbal? Aveţi ceva de ascuns? Legea spune că se comunică în scris. "Facturile de închiriere auto vor fi acceptate numai dacă factura de reparaţie conţine mai mult de opt ore de manoperă'. Aceasta este o altă indicaţie dată angajaţilor Euroins. Rugăm ASF să facă urgent control la Euroins, întrucât societatea de asigurări încalcă foarte grav dispoziţiile legale în materie de RCA, indicând şi angajaţilor să procedeze în acest fel. Îi îndeamnă să încalce legea, iar dacă angajaţii refuză să încalce legea, probabil sunt sancţionaţi pentru nerespectarea notei interne", notează reprezentanţii transportatorilor.

Săptămâna trecută, vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Cristian Roşu, a anunţat convocarea de urgenţă a conducerii Euroins în urma informaţiilor conform cărora compania de asigurări ar fi încălcat regulamentul.

"În urma informaţiilor parvenite la ASF, pe multiple canale de comunicare, care semnalau posibile abateri de la reglementările în vigoare ale societăţii Euroins, în ceea ce priveşte instrumentarea şi lichiditatea daunelor pentru poliţele RCA, am convocat în regim de urgenţă conducerea societăţii pentru clarificări. După analiza datelor şi informaţiilor, conducerea societăţii Euroins a înţeles posibilul impact negativ care ar fi putut avea loc în situaţia existenţei deciziilor proprii şi a hotărât transmiterea în cursul zilei de astăzi, 28 noiembrie 2019, a unei instrucţiuni către toate compartimentele cu atribuţii în instrumentarea şi lichidarea daunelor, prin care să clarifice modul de operare, astfel încât posibilele abateri de la actele normative incidente să fie evitate", a precizat Roşu, într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.

În replică, reprezentanţii companiei de asigurări au transmis că Euroins va continua să îşi îndeplinească obligaţiile legale faţă de clienţii RCA prin asigurarea unui flux complet, pe întregul teritoriu al României. "În legătură cu informaţiile vehiculate în unele canale media în data de 27 noiembrie, Euroins România Asigurare-Reasigurare SA confirmă că va continua să îşi îndeplinească obligaţiile legale faţă de clienţii RCA prin asigurarea unui flux complet, pe întreg teritoriul României. Documentele interne publicate sunt versiuni preliminarii, incomplete, şi au fost folosite între-un context manipulativ", notează compania.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3353 / 4853
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...