ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Stratulat Albulescu au dus la final mai multe proiecte, în perioada crizei, printre care o finanțare de 21 mil. €. Silviu Stratulat, Managing Partner: În limba chineză, ideograma care desemnează criza e compusă din alte două ideograme: primejdie și oportunitate. Am învățat că sunt oportunități infinite și că trebuie să ne adaptăm noilor cereri ale clienților

13 Mai 2020   |   Ștefania Enache

O analiză a efectelor crizei medicale asupra activității firmei de avocatură indică faptul că cele mai puțin afectate arii de practică au fost cele de Dreptul Muncii și Drept Imobiliar. Un volum de lucru ridicat a avut și grupul dedicat tranzacțiilor de IT din departamentul de M&A și cel dedicat sectorului de tehnologie, media și telecom.

Silviu Stratulat, Managing Partner - Stratulat Albulescu & Asociatii

 
 
Criza medicală, extinsă la nivel planetar, a produs schimbări majore în mediul economic, obligând firmele să modifice strategiile de business și să se adapteze noilor condiții.Casele de avocatură nu au făcut excepție. Avocații au învățat „din mers” cum să se muleze pe noile realități din piață. Silviu Stratulat, Managing Partner al Stratulat Albulescu & Asociații (SAA), a declarat pentru BizLawyer că mai multe proiecte în care erau angrenați avocații firmei au mers înainte, câteva dintre acestea ajungând la final chiar în perioada de lockdown.Aproape toate proiectele de M&A în sectorul de IT și-au continuat cursul și, oarecum surprinzător, un număr de proiecte care vizează investiții în sectorul imobiliar merg înainte în această perioadă, inclusiv o tranzacție care are în prim plan achiziția unei importante clădiri de birouri în București.


Liderul firmei de avocați a arătat, de asemenea, că una dintre cele mai importante decizii de management luată în această perioadă a fost abordarea unei noi forme de organizare, mai precis telemunca, atât pentru avocați, cât și pentru personalul auxiliar.

„Obiectivul nostru a fost acela de a reduce numărul persoanelor din birouri, autoritățile sugerând că măsura aceasta ar putea încetini răspândirea COVID-19. Birourile noastre au rămas deschise, însă am implementat un sistem de lucru în regim de telemuncă (măsură de precauție), astfel încât atât toți avocații noștri, cât și personalul administrativ să poată lucra de acasă, accesând sistemele performante puse la dispoziție de firma noastră, precum și o platformă sigură de lucru, care asigură în orice moment confidențialitatea, continuitatea și disponibilitatea serviciilor noastre. În această perioadă, standardele înalte ale firmei noastre nu au fost compromise în niciun fel”, explică avocatul.

În această perioadă specială, asistența day-to-day a reprezentat o componentă importantă doar în activitatea câtorva departamente. S-a mers pe acest sistem, în special, în cadrul echipelor dedicate anumitor sectoare cum este cel de IT, energie și farma. Silviu Stratulat menționează că toate aceste departamente și-au continuat activitatea de asistență day-to-day aproape ca și când această criză nu ar fi existat. De asemenea, asistența day-to-day acordată de departamentul imobiliar a fost foarte puțin afectată de această criză.




În limba chineză, ideograma care desemnează criza e compusă din alte două ideograme, primejdie și oportunitate. Am învățat că sunt oportunități infinite și că trebuie să ne adaptăm noilor cereri ale clienților. Am învățat că se poate lucra de acasa. Am învățat că birourile sunt mai puțin importante decât evaluam noi. Am învățat că "shared economy" sau uberizarea economomiei este viitorul. Am învățat că datorită capacității de adaptare am ieșit din izolare întăriți.

Silviu Stratulat, Managing Partner - Stratulat Albulescu & Asociații



Practici care și-au menținut activitatea

O analiză a efectelor crizei medicale asupra activității firmei de avocatură indică faptul că cele mai puțin afectate arii de practică au fost cele de Dreptul Muncii și Drept Imobiliar. Un volum de lucru ridicat a avut și grupul dedicat tranzacțiilor de IT din departamentul de M&A și cel dedicat sectorului de tehnologie, media și telecom.

„Având în vedere răspândirea rapidă a virusului COVID-19 în România și restricțiile impuse de autorități pentru combaterea acestei epidemii, în ultima perioadă membrii echipei SAA au acordat asistență juridică clienților preponderent cu privire la impactul acestei pandemii asupra business-urilor acestora. Departamentul de dreptul muncii s-a confruntat cu foarte multe solicitări care au vizat modul de reorganizare a resurselor umane, în mod specific. În acestă categorie intră dosarele care au vizat  șomajul tehnic, telemunca, invocarea clauzei de forță majoră de către angajatori, reorganizarea activității în cadrul anumitor companii și concedieri”, detaliază Silviu Stratulat.

Avocatul mai spune că și sectorul imobiliar s-a confruntat cu foarte multe dileme care au vizat relațiile locative.

„Obligațiile financiare ale chiriașului au făcut, încă de la începutul pandemiei, obiectul unor aprigi negocieri între părți, iar sprijinul colegilor din departamentul relevant a fost solicitat, aproape în fiecare caz. Oarecum surprinzător, un număr de proiecte care vizează investiții în sectorul imobiliar își continuă cursul în această perioadă, inclusiv o tranzacție care are în vedere achiziția unei importante clădiri de birouri în București”, precizează liderul SAA.

Din munca derulată zi de zi, consultanții au constatat că aproape toate proiectele de M&A în sectorul de IT și-au continuat cursul.

„Fie ele investiții de risc (Venture Capital) sau achiziții ale/investiții în companii din zona de IT, toate părțile au considerat că interesele avute în vedere sunt neafectate de criză. Pentru a demonstra cât de rezilient este sectorul de IT la această criză, societatea noastra a primit un mandat nou care vizează preluarea unei companii care dezvoltă soluții de software destinate zonei de turism”, nuanțează Silviu Stratulat.

În plus, în prima parte a pandemiei, multe din proiectele din zona de achiziții și fuziuni și-au continuat cursul, în special cele din sectorul energetic. Din păcate, acestea din urma au fost suspendate odată cu adoptarea Ordonanței Militare nr. 8.

O activitate susținută au avut și membrii echipei de tehnologie, media și telecom. Ei au fost implicați mai ales în proiecte axate pe mediul online. „Având în vedere faptul că majoritatea business-urilor offline sunt suspendate in prezent, au avut loc foarte multe lansări de servicii online. Astfel, colegii noștri din cadrul departamentului de IP&T au acordat asistență juridică cu privire la o serie de lansări de servicii online (video on demand și live streaming), cu privite la contracte pentru dezvoltarea anumitor aplicații, cu privire la aplicații și soluții web-based, sau cu privire la înregistrări de mărci pentru soluțiile amintite anterior”, subliniază avocatul.

Proiecte finalizate într-o economie ”înghețată”

Chiar dacă s-a lucrat în regim special, sunt proiecte pe care experții SAA le-au adus în etapa finală, în această perioadă.

De exemplu, echipele departamentelor de Drept Financiar și Bancar și Drept Imobiliar au acordat asistență juridică unei companii de investiții cu privire la finalizarea cu succes a unei tranzacții de finanțare de 21 de milioane de euro, oferite de către una dintre cele mai mari bănci din Austria și filiala sa locală.
Proiectul a fost coordonat de Costin Teodorovici, Partener, care a beneficiat de sprijinul lui George Ghiocaru (Managing Associate), Andrei Balus (Managing Associate) și al Daianei Assoum (Associate).

De asemenea, avocații SAA au finalizat proiectul care a vizat două investiții realizate de GapMinder, în companii de start-up. În acest dosar, echipa a fost formată din Silviu Stratulat (Managing Partner) și Cristina Man (Managing Associate) și a fost sprijinită îndeaproape de departamentul de dreptul muncii prin Andrei Albulescu (Partner) și Anca Ulea (Managing Associate).

Probleme juridice provocate de pandemie

În plus, Silviu Stratulat precizează faptul că echipa firmei de avocatură a acordat asistență juridică cu privire la o varietate de aspecte generate (într-o mai mică sau mai mare proporție, după caz) de pandemia COVID-19.

În această categorie intră asistența juridică oferită în legatură cu raporturile ce derivă din contractele de locațiune, obligațiile de plată, schimbul de notificări între părți, etc. (Drept Imobiliar); acordarea de asistență juridică în legătura cu șomajul tehnic, telemuncă, invocarea clauzei de forța majoră de către angajatori, reorganizarea activității în cadrul anumitor companii, concedieri, etc. (Dreptul Muncii); dar și acordarea de asistență juridică în legătură cu suspendarea business-urilor offline și lansarea de servicii online (video on demand și live streaming), asistență cu privire la diverse aspecte de Proprietate Intelectuală, Tehnologie, dar și de Cybersecurity.

De asemenea, avocații axați pe practicile de Proprietate Intelectuală și Tehnologie au acordat asistență juridică cu privire la contractele pentru dezvoltarea diverselor aplicații și soluții software web-based, inclusiv înregistrări de mărci pentru aceste soluții.

În plus, echipele SAA au fost solicitate să acorde asistență în legătură cu situațiile pre-litigioase și chiar litigioase, în special în zona imobiliară.

„Din fericire, nu avem arii de practică în cadrul cărora cererea de consultanță a dispărut complet. Cu siguranță, în unele departamente volumul de muncă s-a mai redus, însă colegii din cadrul acestor departamente se ocupă cu monitorizarea permanentă a impactul juridic al pandemiei COVID-19 și a efectelor sale asupra unei game variate de piețe și industrii”, punctează Silviu Stratulat.

Avocatul estimează că, printre ariile de practică în care vor apărea cele mai multe proiecte odată cu încetarea stării de urgență, se numără cele de Fuziuni și Achiziții, Drept Financiar – Bancar și Litigiile.

Mesaj către clienți

Silviu Stratulat le transmite clienților SAA că avocații pe care îi reprezintă știu foarte bine că traversăm o perioadă îngrijoratoare, cu provocări pentru toată lumea. Îi asigură, de asemenea, că SAA este alături de toți clienții săi și le pune la dispoziție o varietate de resurse care le pot fi de folos.

„Astfel, îi rugăm pe toți cei interesați să acceseze pagina noastră web dedicată COVID-19, unde pot regăsi sugestii și informații utile oferite de către avocații noștri. Website-ul nostru este actualizat zilnic și recomandăm tuturor clienților noștri să verifice, în mod regulat, toate informațiile noi. Până în prezent, în cadrul acestei pagini web am prezentat atât informații referitoare la unele aspecte cheie care afectează companiile la nivel mondial, cât și unele potențiale soluții. Avocații noștri dedicați monitorizează continuu impactul juridic al COVID-19 și efectele sale asupra unei game variate de piețe și industrii. Întrucât este foarte probabil ca COVID-19 să aibă un impact asupra clauzelor de forță majoră, relațiilor de muncă, bunurilor imobiliare, relațiilor contractuale, restricțiilor comerciale internaționale și multe altele, avocații noștri sunt pregătiți să acorde asistență juridică clienților atât cu privire la implicațiile comerciale, cât și cu privire la toate implicațiile juridice ale pandemiei. Pentru orice nelămurire sau problemă juridică, nu ezitați să contactați membrii echipei noastre. Vom face tot ce putem pentru a identifica cele mai bune proceduri care vi se potrivesc în contextul actual. Desigur, vom continua să monitorizăm situația, să evaluăm și să informăm cu privire la toate măsurile pe care le putem lua pentru a susține clienții și colegii noștri, în funcție de necesități”, nuanțează Silviu Stratulat.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1367 / 1813
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...