
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Avocații RTPR au adoptat un program flexibil și lucrează ‘remote’. Apel la soluții tehnice performante, călătorii anulate. Activitatea continuă, clienții nu au de suferit
22 Martie 2020
Ștefania EnacheFirma de avocatură nu a înregistrat niciun caz de angajați care au intrat în contact cu posibili infectați cu Covid- 19, prin urmare nu există salariați obligați să se afle în autoizolare sau carantină.
![]() |
Pandemia de coronavirus schimbă lumea, obligând companiile să adopte noi strategii de lucru. Și firmele de avocatură se adaptează noilor condiții, luând măsuri menite să protejeze angajații și clienții, fără afectarea activității curente. Echipa Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu (RTPR) și-a mulat modul de lucru pe condițiile actuale, limitând la minimum interacțiunea fizică. Soluțiile accesate au permis continuarea activității în parametri normali.
Avocatura se numără printre domeniile privilegiate, deoarece o mare parte din activitatea pe care o implică poate fi desfășurată de la domiciliu, nefiind nevoie ca avocatul să fie prezent la birou. „Am instituit, încă de săptămâna trecută, un program flexibil, astfel încât colegii să lucreze remote, prezența la birou limitându-se la minimum. Am recomandat ca, în locul întâlnirilor, să se prefere varianta unui apel telefonic sau conferințe video. Din fericire, beneficiem de soluții tehnice performante care ne permit organizarea unor astfel de e-meeting-uri cu un număr mare de persoane. De altfel, și mulți dintre clienții noștri au adoptat măsuri similare pentru angajații lor. Urmărim constant recomandările autorităților și le tratăm cu responsabilitate. Ne dorim un mediu de lucru sigur pentru colegii noștri și pentru clienții noștri și adoptăm toate măsurile necesare pentru a nu pune în pericol sănătatea acestora”, explică reprezentanții RTPR.
Avocatura se numără printre domeniile privilegiate, deoarece o mare parte din activitatea pe care o implică poate fi desfășurată de la domiciliu, nefiind nevoie ca avocatul să fie prezent la birou. „Am instituit, încă de săptămâna trecută, un program flexibil, astfel încât colegii să lucreze remote, prezența la birou limitându-se la minimum. Am recomandat ca, în locul întâlnirilor, să se prefere varianta unui apel telefonic sau conferințe video. Din fericire, beneficiem de soluții tehnice performante care ne permit organizarea unor astfel de e-meeting-uri cu un număr mare de persoane. De altfel, și mulți dintre clienții noștri au adoptat măsuri similare pentru angajații lor. Urmărim constant recomandările autorităților și le tratăm cu responsabilitate. Ne dorim un mediu de lucru sigur pentru colegii noștri și pentru clienții noștri și adoptăm toate măsurile necesare pentru a nu pune în pericol sănătatea acestora”, explică reprezentanții RTPR.
Au fost anulate toate călătoriile
Firma de avocatură nu a înregistrat niciun caz de angajați care au intrat în contact cu posibili infectați cu Covid- 19, prin urmare nu există salariați obligați să se afle în autoizolare sau carantină.
Mai mult, pentru a se evita orice problemă și orice risc de sănătate, la nivelul RTPR s-a decis ca toate călătoriile programate în perioada următoare să fie anulate. „Respectăm recomandările autorităților cu privire la călătorii și punem pe primul loc siguranța și sănătatea avocaților și angajaților firmei. De asemenea, am recomandat tuturor angajaților și avocaților colaboratori să își amâne, pe cât posibil, călătoriile personale din perioada următoare. În cazul în care totuși vom avea colegi care vor călători, la întoarcere se vor autoizola la domiciliu pentru 14 zile”, punctează reprezentanții casei de avocatură.
Munca s-a mutat în mediul virtual
La ora actuală, munca firmei de avocatură se derulează foarte mult în mediul virtual. Toate întâlnirile, atât cele cu clienții, cât și cele interne de lucru, au loc fie online, prin conferințe video, fie telefonic.
În aceleași condiții se desfășoară și colaborarea cu instituțiile. „Unele instituții au soluții care pot fi accesate online, spre exemplu Registrul Comerțului oferă prin intermediul portalului de servicii online variante alternative pentru o parte din serviciile sale. Cu siguranță în contextul actual toată lumea caută soluții pentru a limita contactul direct între indivizi, dar în același timp fără a perturba activitatea, și vom vedea o diversificare a acestora. Mai multe instanțe din România au anunțat deja amânarea sau preschimbarea anumitor termene de judecată și măsurile de protecție pentru limitarea riscului de răspândire a epidemiei”, subliniază reprezentanții Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu.
Avocații urmăresc cu atenție evoluția răspândirii virusului SARS-CoV-2 în România, dar și la nivel internațional. „Suntem pregătiți să ne continuăm activitatea și în cazul unei situații mai grave. Tratăm cu cea mai mare seriozitate și responsabilitate această situație atât la nivel de organizație, cât și la nivel individual. Lucrul la domiciliu este deja implementat și testat cu succes. Ne continuăm activitatea în condiții normale, adaptate la condițiile prezente, astfel încât să fim alături în continuare de clienții noștri cu aceeași dedicare ca și până acum, asigurându-le servicii de cea mai înaltă calitate, cu promptitudine și la cele mai înalte standarde. De asemenea, oferim sprijin clienților noștri împărtășindu-le din know-how-ul nostru despre cum să facă față mai bine acestei perioade și venim proactiv în întâmpinarea lor cu aspecte legale pe care trebuie să le aibă în vedere în desfășurarea activității lor”, arată echipa RTPR.
![]() Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1678 / 2076 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...