Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații nu va suspenda activitatea de reprezentare a clienților in instanțe. Avocații interacționează online cu autoritățile și clienții si sunt pregătiți pentru ‘scenariul pesimist’
20 Martie 2020 A.D.
Avocații spun că au un plan de măsuri pentru continuarea activității într-un scenariu pesimist, în care numărul cazurilor de infectare cu COVID 19 va crește.
| |
|
Radu Boantă, Partner CEE Attorneys / Boantă, Gîdei si Asociatii |
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații a anulat toate deplasările în străinătate în perioada martie – aprilie 2020 și a luat mai multe măsuri de protecția a avocaților și clienților în contextul înmulțirii cazurilor de infectare cu Covid-19 și măsurilor guvernamentale de protecţie a populaţiei faţă de noul virus gripal. Reprezentanții firmei spun că au analizat și scenariul pesimist și sunt pe deplin echipați și pregătiți să adopte și alte măsuri, dacă va fi cazul, ulterior datei de 22 martie. În acest moment, scenariul cel mai pesimist ia în calcul ridicarea măsurilor după vacanța de Paște.
Potrivit reprezentanților firmei, chestionați de BizLawyer, CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații a instituit din data de 12 martie sistemul de ”work from home” care va fi aplicabil până pe 22 martie 2020, iar ulterior vor decide asupra prelungirii acestui sistem de muncă în funcție de deciziile autorităților publice competente. În aceste momente, interacțiunea cu toți clienții si toți colegii avocați din alte țări, nu doar din ”zonele roșii”, se face exclusiv prin mijloace de comunicare la distanță. Casa de avocați nu a avut până acum cazuri în care membrii echipei să fie nevoți să apeleze la măsuri precum izolare sau carantină.
Potrivit reprezentanților firmei, chestionați de BizLawyer, CEE Attorneys / Boanță, Gîdei și Asociații a instituit din data de 12 martie sistemul de ”work from home” care va fi aplicabil până pe 22 martie 2020, iar ulterior vor decide asupra prelungirii acestui sistem de muncă în funcție de deciziile autorităților publice competente. În aceste momente, interacțiunea cu toți clienții si toți colegii avocați din alte țări, nu doar din ”zonele roșii”, se face exclusiv prin mijloace de comunicare la distanță. Casa de avocați nu a avut până acum cazuri în care membrii echipei să fie nevoți să apeleze la măsuri precum izolare sau carantină.
”Am încercat să luăm toate măsurile rezonabile pentru a reduce la maxim interacțiunea avocaților noștri cu alte persoane – de ex. toată comunicarea cu autoritățile publice se face exclusiv online, orice discuție cu clienții se face doar prin mijloace de comunicare la distanță, toate călătoriile in scop de business pentru perioada martie – aprilie 2020 au fost anulate, etc.
Firma a implementat de mai mult timp politica interacțiunii online cu autoritățile publice, astfel încât la acest moment relația cu aceste autorități se desfășoară in parametri normali, comparabili cu o perioadă firească din activitatea obișnuită. ”Un caz aparte îl reprezintă dosarele de instanță, unde observăm un trend general de amânare a cauzelor pentru luna mai 2020”, au explicat reprezentanții societății de avocați.
”Societatea noastră nu va suspenda activitatea de reprezentarea a clienților in instanțe. Solicitarea de amânare a termenului de judecată va fi analizată de la caz la caz, dar ca principiu vom asigura o reprezentare adecvată a clienților în instanțe”, au explicat aceștia.
Avocații spun că au un plan de măsuri pentru continuarea activității într-un scenariu pesimist, în care numărul cazurilor de infectare cu COVID 19 va crește.
”Ne dorim să fim parte din soluție și să ajutăm comunitatea să treacă cât mai rapid și mai eficient peste acest moment dificil pentru tot globul. Am analizat și scenariul pesimist și suntem pe deplin echipați și pregătiți să continuăm cu măsurile descrise mai sus (sau să luăm alte măsuri, dacă va fi cazul) și ulterior datei de 22 martie (la acest moment scenariul cel mai pesimist ia în calcul ridicarea măsurilor după vacanța de Paște)”, au afirmat reprezentanții casei de avocați.
CEE Attorneys/Boanță, Gîdei și Asociații este o societate de avocați cu expertiză și practică diversificată care oferă asistență juridică în toate domeniile dreptului afacerilor, cu precădere în litigii comerciale, tranzacții imobiliare, drept corporatist/M&A, drept bancar și finanțări, IT/tehnologie. Echipa de avocați este apreciată de clienți pentru calitatea și flexibilitatea serviciilor oferite, soluțiile pragmatice și practica semnificativă atât în marile societăți de avocatură, cât și in firme de consultanță din categoria „Big4”. Din 2016, Boanță, Gîdei și Asociații este parte integrantă a CEE Attorneys, firmă internațională de avocatură cu peste 100 avocați în opt jurisdicții din Europa Centrală și birouri asociate în Germania, și în trei jurisdicții din Asia (Japonia, China, India).
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1726 / 2126 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





