ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare

03 August 2020   |   A.D.

Mai multe informații referitoare la provocările acestui proiect, în interviul acordat publicației nostre de Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații.

 
 
Avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații coordonează toate operațiunile juridice necesare înființării Contrapărții Centrale (CCP), infrastructură menită a crea premisele pentru o dezvoltare accelerată a pieței de capital. Proiectul înființării CCP a trecut într-o altă etapă, săptămâna aceasta, după acordul semnat cu Cassa di Compensazione e Garanzia (CC&G), unul dintre liderii de servicii post-tranzacționare și parte a London Stock Exchange Group (LSEG), și va intra în procesul de autorizare care va fi demarat cu BNR și continuat cu ASF. Pandemia a încetinit proiectul, dar, odată semnat acordul de hosted solution, lucrurile vor căpăta viteză în perioada următoare, spune Ionuț Bohâlțeanu.


Mai multe informații referitoare la provocările acestui proiect, în interviul acordat publicației nostre de Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații.

BizLawyer: Bursa de Valori București a anuntat recent că a fost semnat un acord între CC&G, parte a London Stock Exchange Group și CCP.RO BUCHAREST S.A., parte a Grupului Bursa de Valori București (BVB), prin care vor fi oferite servicii specifice contrapărții centrale din România. Avand în vedere că Bohâlțeanu & Asociații coordonează toate operațiunile juridice necesare înființării Contrapărții Centrale (CCP), ne puteți explica, fără să încălcăm acordurile de confidențialitate, ce implică acest acord ?

Ionuț Bohâlțeanu:
Acordul semnat de CC&G si CCP RO presupune punerea la dispozitie de catre CC&G a solutiei informatice necesare autorizarii si functionarii CCP, precum si suport in procesul de autorizare, avand in vedere expertiza dobandita de CC&G in procese similare. Dat fiind ca partile s-au pus de acord din vedere comercial, chestiunile negociate intens au fost destul de putine si au tinut de transpunerea cat mai acurata a intelegerii partilor in documentele contractuale.

La ultima discuție pe această temă, purtată vara trecută cu dumneavoastră, proiectul contrapărții centrale abia trecuse de prima fază, de coagulare a acționariatului, de înființare a societății și de vărsare a capitalului social și intra pe traseul obținerii autorizațiilor din partea organismelor de reglementare locale și europene. Cum stă astăzi, după un an de zile?

Date fiind pandemia care a intervenit intre timp - cu o intensitate mai mare in Italia -, precum si faptul ca semnarea acordului cu CC&G era un element vital in demararea procesului de autorizare, procesul a fost incetinit, insa, odata semnat acordul de hosted solution, lucrurile vor capata viteza in perioada urmatoare.

În acel interviu spuneați că elementul forte al activității avocaților în acest proiect era pragmatismul, în sensul că a trebuit să satisfaceți toate, sau mare parte a doleanțelor participanților în proiect, dar în același timp să protejați interesele generale. A rămas acesta cuvântul cheie sau mai poate fi adăugat ceva?

In continuare vom avea de-a face cu aceleasi provocari avand in vedere calitatea actionarilor CCP, precum si faptul ca aceasta entitate atat de necesara pietei de capital romanesti va trebui sa deserveasca atat nevoile jucatorilor din piata de energie, cat si entitatilor active pe piata de capital - investitori, emitenti, brokeri, banci.


Citește și
→   Bohâlțeanu & Asociații, avocații Bursei de Valori București în proiectul înființării Contrapărții Centrale. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Piața de capital primește un impuls extrem de important. România poate deveni un hub regional


Câți avocați din echipa Bohâlțeanu & Asociații au fost implicați în proiect și cine au fost coordonatorii?

Pana acum echipa implicata a numarat 7 avocati specializati pe corporate, piata de capital si banking, coordonatorii echipei fiind Daniela Milculescu si cu mine, fiecare cu ariile de practica pe care le conduce.

Care sunt pașii următori pentru operaționalizarea contrapărții centrale? Ce mai trebuie făcut și în ce orizont de timp?

In urmatoarea perioada va incepe procesul de autorizare care va dura intre 18 si 24 de luni, proces care va fi demarat cu BNR si continuat cu ASF. Odata emisa autorizatia de contraparte centrala, CCP va incepe operatiunile.

Care au fost cele mai interesante proiecte în care aţi asistat clienți în segmentul/practica de Capital Markets în ultimul an ? Ce tip de clienți apelează, în general, la serviciile firmei dumneavoastră pentru asistență pe piața de capital?

In ultima perioada am observat o mutare a interesului pe infiintarea si operarea de platforme/proiecte de fundraising pentru companii mici si mijlocii, precum si pentru companii de real estate care incearca sa atraga fonduri pentru proiecte. De asemenea avem in pregatire doua emisiuni de obligatiuni, precum si o admitere la tranzactionare pe piata regular a BVB.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1147 / 1667
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
De vorbă cu Monica Mihăilă, Head of Legal CEZ Romania, unul dintre cei mai experimentați consilieri juridici din domeniul energiei | ”Mi-am dorit crearea unui climat de încredere, în care fiecare membru al echipei să își poată exprima opinia și în acest fel mi-am creionat stilul de leadership. Trăim o perioadă plină de schimbări și comunitatea juriștilor va trebui să se adapteze”
NNDKP promovează 14 avocați în 2024 și consolidează șase arii de practică ale firmei
O singură casă de avocatură locală independentă concurează la titlul de ”Firma anului în România” în cadrul IFLR Europe Awards 2024 | Filip & Company, Wolf Theiss și Clifford Chance Badea, printre firmele aflate pe lista scurtă a premianților din acest an
Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
De vorbă cu Ana Busuioc, Legal & Corporate Affairs Director Edenred, omul care își ghidează planurile de viitor după conceptul: „Nu judeca fiecare zi după recolta pe care ai adunat-o, ci după semințele pe care le-ai plantat” | ”Sunt recunoscătoare să pot lucra într-o echipă de profesioniști împreună cu care am convingerea că pot genera stabilitate în dinamica accelerată și volatilă care ne amprentează astăzi viețile profesionale, dar și sociale”, spune azi avocatul
Filip & Company a asistat ROCA Industry în procesul de majorare a capitalului social cu o valoare de 71,7 milioane RON și de transfer al acţiunilor pe Piaţa Principală a BVB
VF Insolvență finalizează transferul de afacere în reorganizarea judiciară a UCM Reșița către Hidroelectrica
Gabriel Resources a pierdut arbitrajul cu statul român pentru proiectul aurifer Roșia Montană, cu pretenții de cca. 6,7 mld. usd | Arbitrul Horacio A. Grigera Naón a opinat separat, în favoarea reclamanților care l-au nominalizat. România a plătit avocaților săi tarife orare cuprinse între 137 și 139 euro ̸ oră, iar Gabriel Resources a cuantificat costuri de 56,5 mil. $ cu avocații săi americani și români. Reclamanții ar ataca decizia, dar au, oare, bani pentru o nouă acțiune?
Reff & Asociații și Deloitte România au obținut sesizarea CJUE de către Curtea de Apel București într-un litigiu care vizează impunerea TVA pentru operațiuni care nu implică livrarea de bunuri sau prestarea unor servicii
Doi avocați români, evidențiați drept Global Market Leaders de ghidul juridic internațional Chambers | Cosmina Maria Simion și Ana-Maria Baciu, pentru al treilea an consecutiv printre cei mai buni profesioniști la nivel global în domeniul Gaming and Gambling. ”Prin promovarea transparenței și a comportamentului etic, ne străduim să contribuim la o creșterea aliniată la reglementări a acestei industrii”, spun coordonatoarele firmei Simion & Baciu
Popovici Nițu Stoica & Asociații, alături de Simona Halep în decizia istorică a Curții de Arbitraj Sportiv. Partenerul Bogdan C. Stoica a condus echipa care a acordat consultanță cu privire la toate aspectele legate de caz
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...