INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare
03 August 2020 A.D.
Mai multe informații referitoare la provocările acestui proiect, în interviul acordat publicației nostre de Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații.
| |
Avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații coordonează toate operațiunile juridice necesare înființării Contrapărții Centrale (CCP), infrastructură menită a crea premisele pentru o dezvoltare accelerată a pieței de capital. Proiectul înființării CCP a trecut într-o altă etapă, săptămâna aceasta, după acordul semnat cu Cassa di Compensazione e Garanzia (CC&G), unul dintre liderii de servicii post-tranzacționare și parte a London Stock Exchange Group (LSEG), și va intra în procesul de autorizare care va fi demarat cu BNR și continuat cu ASF. Pandemia a încetinit proiectul, dar, odată semnat acordul de hosted solution, lucrurile vor căpăta viteză în perioada următoare, spune Ionuț Bohâlțeanu.
Mai multe informații referitoare la provocările acestui proiect, în interviul acordat publicației nostre de Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații.
BizLawyer: Bursa de Valori București a anuntat recent că a fost semnat un acord între CC&G, parte a London Stock Exchange Group și CCP.RO BUCHAREST S.A., parte a Grupului Bursa de Valori București (BVB), prin care vor fi oferite servicii specifice contrapărții centrale din România. Avand în vedere că Bohâlțeanu & Asociații coordonează toate operațiunile juridice necesare înființării Contrapărții Centrale (CCP), ne puteți explica, fără să încălcăm acordurile de confidențialitate, ce implică acest acord ?
Ionuț Bohâlțeanu: Acordul semnat de CC&G si CCP RO presupune punerea la dispozitie de catre CC&G a solutiei informatice necesare autorizarii si functionarii CCP, precum si suport in procesul de autorizare, avand in vedere expertiza dobandita de CC&G in procese similare. Dat fiind ca partile s-au pus de acord din vedere comercial, chestiunile negociate intens au fost destul de putine si au tinut de transpunerea cat mai acurata a intelegerii partilor in documentele contractuale.
La ultima discuție pe această temă, purtată vara trecută cu dumneavoastră, proiectul contrapărții centrale abia trecuse de prima fază, de coagulare a acționariatului, de înființare a societății și de vărsare a capitalului social și intra pe traseul obținerii autorizațiilor din partea organismelor de reglementare locale și europene. Cum stă astăzi, după un an de zile?
Date fiind pandemia care a intervenit intre timp - cu o intensitate mai mare in Italia -, precum si faptul ca semnarea acordului cu CC&G era un element vital in demararea procesului de autorizare, procesul a fost incetinit, insa, odata semnat acordul de hosted solution, lucrurile vor capata viteza in perioada urmatoare.
În acel interviu spuneați că elementul forte al activității avocaților în acest proiect era pragmatismul, în sensul că a trebuit să satisfaceți toate, sau mare parte a doleanțelor participanților în proiect, dar în același timp să protejați interesele generale. A rămas acesta cuvântul cheie sau mai poate fi adăugat ceva?
In continuare vom avea de-a face cu aceleasi provocari avand in vedere calitatea actionarilor CCP, precum si faptul ca aceasta entitate atat de necesara pietei de capital romanesti va trebui sa deserveasca atat nevoile jucatorilor din piata de energie, cat si entitatilor active pe piata de capital - investitori, emitenti, brokeri, banci.
Citește și→ Bohâlțeanu & Asociații, avocații Bursei de Valori București în proiectul înființării Contrapărții Centrale. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Piața de capital primește un impuls extrem de important. România poate deveni un hub regional
Câți avocați din echipa Bohâlțeanu & Asociații au fost implicați în proiect și cine au fost coordonatorii?
Pana acum echipa implicata a numarat 7 avocati specializati pe corporate, piata de capital si banking, coordonatorii echipei fiind Daniela Milculescu si cu mine, fiecare cu ariile de practica pe care le conduce.
Care sunt pașii următori pentru operaționalizarea contrapărții centrale? Ce mai trebuie făcut și în ce orizont de timp?
In urmatoarea perioada va incepe procesul de autorizare care va dura intre 18 si 24 de luni, proces care va fi demarat cu BNR si continuat cu ASF. Odata emisa autorizatia de contraparte centrala, CCP va incepe operatiunile.
Care au fost cele mai interesante proiecte în care aţi asistat clienți în segmentul/practica de Capital Markets în ultimul an ? Ce tip de clienți apelează, în general, la serviciile firmei dumneavoastră pentru asistență pe piața de capital?
In ultima perioada am observat o mutare a interesului pe infiintarea si operarea de platforme/proiecte de fundraising pentru companii mici si mijlocii, precum si pentru companii de real estate care incearca sa atraga fonduri pentru proiecte. De asemenea avem in pregatire doua emisiuni de obligatiuni, precum si o admitere la tranzactionare pe piata regular a BVB.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1629 / 2149 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





