ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Litigatorii DLA Piper sunt implicați în recuperarea unei investiții străine de peste 200 mil. E în industria energiei regenerabile, iar criza medicală a adus alte câteva zeci de mandate noi în această practică. Radu Bălaș, Partener: Dreptul muncii, executările silite și insolvențele ne-au umplut agenda ultimelor luni

24 Iulie 2020   |   Ștefania Enache

În prezent, echipa de litigii a DLA Piper este formată din zece persoane (șapte avocați și trei support staff).

 
 
Departamentul de litigii din cadrul biroului local al firmei internaționale DLA Piper a constatat, la finalul stării de urgență, o creștere semnificativă a gradului de încărcare a avocaților pe proiecte facturabile în raport cu situația existentă la momentul intrării în criza medicală. „Acest lucru se datorează în principal faptului că echipa noastră gestiona, chiar la momentul declanșării crizei sanitare, o serie de proiecte extrem de importante cu proceduri care se calificau drept pricini urgente și din perspectiva reglementărilor privind starea de urgență. Astfel, am avut ocazia să participăm la numeroase ședințe de judecată în etapa respectivă, fapt ce a reprezentat o experiență în sine, dincolo de inconvenientele practice generate de restricții”, a explicat pentru BizLawyer Radu Bălaș, Partener DLA Piper și coordonator al practicii de Litigii & Arbitraj a biroului din România.


Echipa DLA Piper din București a ales să profite din plin de perioada de lockdown. Astfel, avocații au avut prilejul să se redescopere și să-și dea seama că dețin resurse incredibile de solidaritate, comunicare, prietenie, chiar și voie bună, combinate cu o activitate profesională mai intensă ca niciodată în ultimii ani, spune avocatul. „Deși la nivelul firmei am instituit încă înainte de începutul stării de urgență, ca regulă, lucrul de acasă, am avut numeroase zile cu aproape toată echipa de litigii la birou, nopți albe pentru pregătirea unor depuneri urgente consistente, conturate în principal în jurul unor proceduri de executare silită și insolvențe cu cereri multiple de suspendare, care ne-au făcut practic să nu simțim aproape deloc povara psihologică a acestui lockdown și să traversăm perioada de incertitudini mult mai bine decât am fi putut spera la începutul său”, arată Radu Bălaș.




Avocații nu au avut ocazia de a participa la ședințe online, dar, din punctul lor de vedere, o astfel de soluție este viabilă cu trei condiții: o bază materială corespunzătoare, o bună organizare și voința de modernizare.
În ceea ce privește interacțiunea cu instituțiile statului și cu clienții, totul s-a derulat „la distanță”, astfel încât să fie respectate toate regulile impuse de starea de urgență.

Partenerul DLA Piper speră că starea de echilibru ”de după” va fi diferită de ce se înțelegea prin aceeași noțiune ”de dinainte”. „Criza a dovedit că pot fi îmbunătățite multe lucruri în organizarea ședințelor de judecată, că pot fi și săli neaglomerate chiar dacă sunt multe dosare, că este posibil să se fixeze în mod civilizat ore diferite pentru un număr restrâns de cauze, că nu este necesară înghesuiala de la începutul ședinței cu pricini la amânare și nici petrecutul de ore întregi inutil, stând în sală sau pe holuri ca sa-ți vină rândul dintr-o listă lungă și neîntreruptă cu câteva zeci de dosare toate programate la prima oră a dimineții, parcă în dispreț pentru timpul tuturor celor aflați pe lista respectivă și care nu au de gestionat totuși întreaga ședință de judecată. Transmiterea documentelor în format electronic este iarăși un lucru extrem de bun, ajutând în acest fel și la constituirea dosarului în format electronic, pe care unele instanțe reușesc să îl pună în acest fel mult mai ușor la dispoziția părților, valorificând avantajele evoluției tehnologice și în beneficiul justițiabililor. M-aș feri să fac o estimare de timp cu privire la când s-ar putea ajunge la ”starea de echilibru”, însă această stare, în semnificația pe care o înțeleg eu și în care mi-ar plăcea să văd ajunsă activitatea de judecată, aș spera să fie atinsă totuși în cursul vieții celor care citesc aceste rânduri”.

De altfel, Radu Bălaș consideră că „principala lecție a crizei a fost că distanța fizică nu ne îndepărtează ci, dimpotrivă, poate avea darul să ne apropie. Că putem lucra la fel de bine și de eficient sau chiar mai bine uneori și de la distanță. Că responsabilitatea fiecăruia crește în situații atipice, iar aceste situații ne ajută să ne descoperim resurse nebănuite și interacțiuni neașteptate. Că putem schimba și îmbunătăți mult mai multe în activitatea noastră și că putem avea încrederea de a fi deschiși și a experimenta noi abordări. Că avem o echipă grozavă!”. 


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică


Alte mandate noi, în perioada următoare

Chiar dacă mulți se așteptau ca volumul de lucru să se reducă semnificativ, avocații DLA Piper au obținut, în această perioadă, câteva zeci de mandate noi, majoritatea în litigii de dreptul muncii. De asemenea, experții au de soluționat și o serie de dosare de insolvență, dar și o speță „în ton” cu această etapă, în care profesioniștii DLA Piper asistă o importantă companie din domeniul medical în legătură cu o investigație penală referitoare la infracțiunea de zădărnicire a combaterii bolilor. „Cu siguranță, dreptul muncii, executările silite și insolvențele ne-au umplut agenda ultimelor luni”, punctează Radu Bălaș.

În perioada următoare, reprezentanții firmei de avocatură se așteaptă să primească și alte mandate noi, în contextul în care toate industriile au fost afectate de acestă criză determinată de pandemia de COVID-19.
„În general, în piața avocaturii (cu excepția formelor de exercitare a profesiei care au avut șansa de a gestiona proiecte care se încadrau în noțiunea de pricini urgente și a căror judecată a continuat – cum a fost și cazul firmei noastre) segmentul litigiilor a scăzut substanțial în perioada stării de urgență datorită restricțiilor privind desfășurarea ședințelor de judecată, iar acum se află într-o perioadă de creștere accelerată datorită repunerii pe rol a cauzelor, inclusiv a scurtării vacanței judecătorești și stabilirii termenelor obișnuite și în luna iulie. Impactul real până la sfârșitul anului îl vom putea evalua mai bine începând cu luna septembrie, dar cu siguranță va exista o creștere a volumului de litigii (ca și număr de cauze noi)”, precizează Partenerul DLA Piper.

La ora actuală, cel mai spectaculos proiect pe care avocații firmei îl au pe masa de lucru vizează recuperarea unei investiții străine de peste 200 de milioane de euro în industria energiei regenerabile.  Dosarul este coordonat de partenerul coordonator al echipei de litigii, Radu Bălaș, dar aproape întreaga echipă de litigii plus avocați din încă două-trei departamente sunt implicați în numeroasele aspecte legale pe care mandatul le presupune. 

În prezent, echipa de litigii a biroului DLA Piper din București este formată din zece persoane (șapte avocați și trei support staff). Avocații din departament lucrează exclusiv pe proiecte de litigii, arbitraje și investigații penale, nefiind alocați și pentru proiecte de consultanță, dar colaborând foarte strâns cu colegii din departamentele de consultanță la care se referă obiectul litigiilor gestionate. Proiectele sunt coordonate de avocații desemnați să îndeplinească acest rol, în funcție de complexitatea proiectului și domeniul și expertiza fiecăruia. Nu există în general o abordare ierarhică, toți avocații, indiferent de gradul formal de senioritate fiind încurajați să îndeplinească roluri de coordonare pe diverse componente ale proiectelor și chiar pe ansamblu, în consultare cu partenerul coordonator al echipei sau cu alți colegi cu mare experiență.  


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1204 / 1713
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...