ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Un start-up din Cluj face posibilă plata online a taxei judiciare de timbru. Un serviciu util avocaților sau executorilor judecătorești

11 Mai 2020   |   A.D.

Conform unei declarații a fondatorilor, av. drd. Dan Moroșan și ing. Dan Drăgan, platforma este dedicată binelui comun.

De la stanga la dreapta: Dan Morosan (Asist. univ. drd. - UBB, Facultatea de Drept) si Dan Drăgan (inginer), fondatorii platformei Digital Just Tax

 
 
O start-up din Cluj-Napoca a lansat recent o platformă ce permite plata on-line, prin card bancar, a taxelor judiciare de timbru, respectiv a taxelor ce trebuie achitate de orice persoană ce se judecă în România în litigii civile, specifice dreptului familiei, de contencios administrativ ș.a.

Descrierea procedeului de plată a taxelor judiciare online

Conform fondatorilor, ideea care a stat la baza platformei digitaljust.ro a fost aceea de a simplifica procesul de plată a taxelor judiciare care până acum implica 2 cozi, plata strict cash, o multitudine de potențiale complicații și imprimante cu ace. Procesul pus la punct online durează în medie 5 minute, se pune la dispoziție dovada de plată în timp foarte scurt și aceasta este înregistrată prin e-mail la instanță, cu semnătură electronică certificată.


Serviciul este oferit la un preț modic, ce implică acoperirea comisioanelor bancare și a cheltuielilor fixe și operaționale”, a explicat Dan Drăgan (inginer), unul dintre fondatorii platformei. Spre exemplu, pentru o taxă de 80 de lei, comisionul este de aproximativ 15 lei. La un calcul simplu, dacă se au în vedere costurile pe care le-ar implica acest demers în varianta clasică - combustibilul, timpul, tichete de parcare, precum și costul mandatului poștal - suma globală ar depăși cu mult această valoare de 15 lei calculată pentru plata taxei și înregistrarea dovezii achitării taxei – în raport de 2 locații diferite (instanța competentă și oficiul poștal sau casieria unității administrativ teritoriale de la domiciliul sau sediul debitorului; dacă acestea două se află în localități diferite, diferența de preț e chiar mai mare).

Avantajele și garanțiile serviciului

Serviciul este unul de pionierat și reprezintă un pas important înspre digitalizarea sistemului judiciar, acesta fiind unul dintre cele mai formaliste și învechite din România. S-au creat baze de date de la zero ce implică datele corecte de contact ale instanțelor, pe de o parte și alocarea conturilor de trezorerie specifice, pe de altă parte. Totodată, s-au implementat garanții specifice pentru a se asigura că plata taxei – ce are de regulă un caracter generic, să nu poată fi utilizată la mai multe procese de aceeași persoană”, a declarat pentru BizLawyer Asist. univ. drd. Av. Dan Moroșan (UBB - Facultatea de Drept), unul dintre partenerii Digital Just Tax.

De asemenea, platforma are și un serviciu de calcul al taxelor judiciare de timbru ce poate fi utilizat atât de magistrați pentru a fixa taxele în procedura regularizării cât și de persoanele fizice ori juridice ce urmează a se judeca pentru a estima costurile viitorului litigiu.

Serviciul este creat cu precădere pentru a fi folosit și de avocați sau executori judecătorești. Astfel, s-a rafinat un mecanism prin care aceștia pot achita în numele și pe seama clientului suma aferentă taxei ca apoi să o recupereze în mod legal, post factum. În acest fel se economisește timp și se evită haosul creat pentru ca debitorii să achite într-o primă etapă taxa și apoi să trimită originalul avocatului sau executorului, iar în final, aceștia din urmă să trimită dovada achitării taxei în original către instanță – trei pași devin unul. Prin digitaljust.ro procesul durează 5 minute și avocatul ori executorul poate verifica primirea documentației semnată cu semnătură electronică extinsă și pot refactura în mod legal serviciul.

O platformă pentru binele comun

Conform unei declarații a fondatorilor, av. drd. Dan Moroșan și ing. Dan Drăgan, platforma este dedicată binelui comun. „Credem că am creat un serviciu util pentru întreg sistemul judiciar, sub rezerva unei atitudini deschise din partea celor implicați. Am făcut un pariu în momentul în care am investit în această idee. E foarte specific sectorul de activitate și platforma e realizată pentru binele comun. Sperăm să avem feedback pozitiv și oamenii să utilizeze serviciul în care am învestit peste 1 an din viața noastră”, au arătat fondatorii platformei.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 1646 / 2084
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
    CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
    Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
    BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
    NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
    LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
    LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
    Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
    Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
    ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
    Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
    Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...