ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Office Occupier Survey, CBRE | 5 motive pentru care angajații români nu vor să se întoarcă la birou

23 Mai 2022   |   BizLawyer

Aproximativ 60% dintre respondenții unui sondaj online realizat de CBRE România în ultima jumătate a lunii aprilie au precizat că își doresc mai degrabă să lucreze la birou decât de acasă.

 
 
Peste 70% dintre angajatorii din regiunea EMEA se îndreaptă către sistemul de lucru hibrid, potrivit studiului Office Occupier Survey realizat anual de CBRE. Datele arată tendința de reîntoarcere la birouri a angajaților.

Și în România, angajații par dornici să se întoarcă în sediile companiilor. Aproximativ 60% dintre respondenții unui sondaj online realizat de CBRE România în ultima jumătate a lunii aprilie au precizat că își doresc mai degrabă să lucreze la birou decât de acasă. La polul opus, 40% dintre români preferă să lucreze în continuare de acasă sau în sistem hibrid.

Cele 5 motive pentru care angajații nu vor să se întoarcă la birou sunt:


1.    Timpul pierdut în trafic - 35% dintre respondenții la sondajul CBRE consideră că pierd prea mult timp în traficul rutier către birou și înapoi;

2.    Cheltuieli suplimentare pentru transport, mâncare și îmbrăcăminte adecvată - 21% dintre participanții la sondaj nu sunt dispuși să investească în transport, mâncare și îmbrăcăminte adecvată pentru birou;
3.    Nu reușesc să îmbine eficient viața personală și cea profesională - 16% dintre angajați preferă să lucreze de acasă pentru a petrece mai mult timp alături de cei dragi;
4.    Găsirea unui loc de parcare  - 11% dintre respondenți au precizat că dificultatea de a găsi un loc de parcare duce la reticența de a merge la birou;
5.    Modul neplăcut în care arată spațiul de lucru - peste 7% dintre salariați aleg să lucreze de acasă din cauza designului mediului de lucru.

Pe lângă argumentele precizate mai sus, respondenții menționează printre motive și lipsa opțiunilor de luat masa în apropierea biroului (peste 6%), cât și relocarea departe de acesta sau chiar în afara orașului în perioada pandemie (3%).




"Efervescența din piață privind noile moduri de lucru a generat un interes puternic din partea companiilor pentru soluții care implică procese de change management, lucru pe care îl observăm de altfel printr-o creștere semnificativă a proiectelor pe care suntem solicitați să le conducem folosind principii de management al schimbării. Vorbim de proiecte care variază de la 100 la 3500 de angajați implicați în proces, spre exemplu. Managementul schimbării facilitează modificarea și adaptarea spațiului de lucru pentru a fi îndeplinite nevoile firmelor și dorințele angajaților, mai ales când procesele sunt realizate în mod inteligent, de experți în implementarea acestora. Deși unele companii nu vor face nicio schimbare, ceea ce automat va genera frustrări printre angajați, tot mai multe companii au înteles că trăim o nouă paradigmă, cea a sistemului de muncă hibrid, și că aceasta cere în mod natural reamenajarea spațiilor de lucru", declară Tudor Ionescu, Head of CBRE’s Romania Advisory & Transaction Services | Office.

Rezultatul sondajului desfășurat de CBRE arată că angajații care își doresc revenirea la birou pun în prim plan  conectarea cu compania.

În plus, aceștia își doresc să fie la curent cu informații care îi ajută în carieră sau la îndeplinirea task-urilor (36%). Discuțiile cu colegii au reprezentant și ele unul dintre argumentele puternice pentru care angajații își doresc să revină la birou, însumând 33,4% din totalul răspunsurilor. Și lipsa spațiului de acasă a fost în favoarea lucrului de la birou cu 13,3%, la fel ca și lipsa mobilierului adecvat pentru care au optat 12%. În plus, 5% dintre angajați s-au gândit și la reducerea costurilor cu utilitățile, atunci când au votat să revină la birou.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Cei care își doresc reîntoarcerea la birou au însă o serie de așteptări când vine vorba de amenajarea spațiului de lucru la sediul companiei. Spațiile exterioare amenajate astfel încât angajații să poată lucra de afară contează pentru mai mult de 25% din angajați. De asemenea, foarte importante sunt și birourile fixe care lasă angajaților posibilitatea de a le amenaja după bunul plac (20%). Un sediu care are mai multe terase contează pentru 16% dintre angajați, iar 15,3% dintre respondenți consideră importante spațiile pentru fiecare departament. Peste 7% dintre angajați își doresc și un sistem de rezervare a biroului/a spațiului de lucru.

De asemenea, conform datelor CBRE, există câteva caracteristici în amenajarea unui spațiu de lucru care îi fac pe angajați să se simtă bine și să fie mai productivi. Printre acestea sunt atmosfera generală creată de aspectul biroului (40%), mobilierul ergonomic (22%), modul în care este integrată tehnologia necesară conferințelor video (peste 16%), zonele de lounge (12%) și hot desking – posibilitatea de a lucra de la orice birou din spațiul de lucru (11%).

Privind din punctul de vedere al angajatorilor, rezultatele studiului Office Occupier Survey realizat anual de CBRE în regiunea EMEA, dezvăluie intențiile companiilor privind locul de desfășurare a activității.

Conform acestor rezultate doar 6% dintre companii impun munca exclusiv de la birou, în timp ce 70% permit întoarcerea voluntară. În același timp, 72% dintre angajatori spun că se îndreaptă către sistemul de lucru hibrid.

Astfel, în ceea ce privește sistemul de lucru hibrid, cei mai mulți angajatori (43%) le solicită angajaților să lucreze de la birou un anumit număr de zile pe săptămână, stabilit de comun acord între companie/echipă și angajați. Totodată, 33% le cer angajaților să lucreze de la birou un anumit număr de zile stabilit doar de companie sau echipă. Datele arată că 17% nu le cer și nu au în plan să impună cât de des să lucreze de la sediul companiei. În același timp, 7% dintre angajatori permit angajaților să decidă câte zile pe săptămână să lucreze de la birou.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică


Aproape 90% dintre companiile chestionate au indicat că vor face modificări în strategia lor de real-estate ca urmare a pandemiei. Legat de acest lucru, sondajul a demonstrat, de asemenea, importanța tot mai mare a strategiei de design a spațiilor de lucru, în comparație cu aceeași perioadă de acum un an. Companiile caută din ce în ce mai mult să crească zonele colaborative - de la 36% anul trecut la 63% și revizuiesc standardele de proiectare (de la 22% anul trecut la 50%).  Îmbunătățirea sau creșterea facilităților la locul de muncă (de la 9% anul trecut la 36%) și modificarea compartimentării pentru a oferi mai mult spațiu deschis au crescut, de asemenea, în popularitate. Sondajul a scos în evidență și o dorința de a pune un accent sporit pe sănătate și wellness, 41% dintre companii menționând acest lucru ca fiind important.

De asemenea, un număr tot mai mare de companii se așteaptă ca portofoliile lor de birouri să se extindă.  În urmă cu un an, o treime dintre companii se așteptau să se extindă fizic în următorii trei ani.  Procentul a crescut acum la peste 40 % în ansamblu, cifra ajungând la 60 % în sectorul tehnologic.  

Nu în ultimul rând, companiile își doresc să colaboreze cu lideri din business pentru o comunicare targetată și strategii, cu parteneri din IT pentru experiențe hibride prin video conferințe mai bune, să adopte reguli privind vaccinarea, testarea și purtarea măștilor sau să organizeze evenimente sau alte activități pentru a încuraja revenirea la birou.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7280 / 16808
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...