ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Angajaţii români şi greci par să fi fost printre cei mai afectaţi emoţional de pandemie (sondaj)

09 Februarie 2021   |   Agerpres

Sondajul realizat de Undelucram.ro s-a desfăşurat în noiembrie şi decembrie 2020. Pentru acest sondaj au răspuns 1.323 de companii şi 8.713 angajaţi din România, Grecia, Ungaria şi Cehia - ţări în care comunitatea are platforme locale.

 
 
Angajaţii români şi cei greci par să fi fost printre cei mai afectaţi emoţional de pandemie, în condiţiile în care rezultatele unui sondaj derulat la sfârşitul anului trecut indică faptul că aceştia au fost cei mai stresaţi, dar şi cei mai temători din regiune.
 
Sondajul realizat de Undelucram.ro s-a desfăşurat în noiembrie şi decembrie 2020. Pentru acest sondaj au răspuns 1.323 de companii şi 8.713 angajaţi din România, Grecia, Ungaria şi Cehia - ţări în care comunitatea are platforme locale.
 
"În ceea ce priveşte stările emoţionale ale angajaţilor, românii şi grecii par să fi fost printre cei mai afectaţi de pandemie. Astfel, 40% dintre angajaţii români afirmă că starea emoţională le-a fost afectată mult şi foarte mult de pandemie, în timp ce în cazul grecilor procentul este de 48%. La polul opus, 30% dintre angajaţii unguri şi 18% dintre cehi au fost afectaţi emoţional. Studiul arată că românii şi grecii au fost în 2020 cei mai stresaţi din regiune (20%, respectiv 18%), dar şi cei mai temători (48%, respectiv 38%). Pe de altă parte, cehii s-au confruntat mai ales cu stări de anxietate (48%), iar ungurii cu depresia (8%). Cei mai nervoşi în pandemie au fost angajaţii din Grecia (38%)", se precizează într-un comunicat remis AGERPRES de realizatorii sondajului.
 
În legătură cu gestionarea situaţiilor de criză, majoritatea angajaţilor din regiune consideră că angajatorii lor pot gestiona cu bine o criză. Procentul este însă de 80% în Cehia faţă de 46% în România. Pe de altă parte, în privinţa acestui indicator, companiile din România se află la extreme în opinia angajaţilor. Astfel, 6% dintre angajaţii din România consideră că angajatorii din ţara noastră gestionează "excepţional" crizele. În schimb, procentele sunt sub 0,5% în Grecia şi Ungaria şi de 1,8% în Cehia. Pe de altă parte, 35% dintre angajaţi consideră că firmele din România gestionează "slab" situaţiile de criză, în timp ce procentul este de 31,5% în Grecia, 18% în Ungaria şi 11% în Cehia.
 
Cu toate că afirmă că au fost afectaţi de pandemie şi sunt cei mai stresaţi şi temători, angajaţii români sunt pe ultimul loc în ceea ce priveşte serviciile de psihoterapie. În jur de 57,5% dintre angajaţii români spun că nu s-au gândit să apeleze la un psihoterapeut anul trecut, iar 34% s-au gândit foarte puţin. Astfel, în pandemie, doar 4% din angajaţii romani au apelat la un psiholog. Procentul este 6% în Grecia, de 14% în Ungaria şi de 34,2% în Cehia.
 
Pe de altă parte, sondajul arată că prioritatea companiilor din România în 2021 este starea de bine a angajaţilor într-o "normalitate nouă", însă acest aspect este la jumătate faţă de Grecia, Ungaria şi Cehia.
 
În ceea ce priveşte companiile, priorităţile specialiştilor HR din România sunt starea de bine a angajaţilor într-o "normalitate nouă" (38,2%), urmate de employer branding (35%), managementul schimbării şi al crizei (23%), recrutare şi retenţie (20%). Deşi starea de bine a angajaţilor este pe primul loc în Român ia, acest indicator este mult în spate comparativ cu alte ţări din regiune. În Cehia, 67,5% dintre companii pun acest element pe primul loc, în Ungaria 62%, iar în Grecia 58,2%.
 
Respondenţii din România, 583 de specialişti HR, provin mai ales din domenii precum IT, comerţ/retail, financiar-bancar, servicii de externalizare, telecomunicaţii.
 
De asemenea, 72% dintre specialiştii HR din România afirmă că principala provocare pe care au avut-o în ultimul an a fost gestionarea stării emoţionale a angajaţilor. Aceeaşi provocare a fost pe primul loc şi în Grecia şi Ungaria, cu procente de 83%, respectiv 74%. În schimb, în Cehia, cel mai important pentru companii a fost managementul crizei (63% dintre respondenţi), gestionarea stării emoţionale a angajaţilor fiind pe locul al doilea (46% dintre companii).
 
"Acest sondaj ne arată efectele pandemiei asupra stării emoţionale a angajaţilor din România, dar şi din regiune. Observăm că starea de bine a angajaţilor într-o Ťnormalitate nouăť este prioritară pentru companii, ceea ce ne bucură, însă recent evidenţiam că bugetelor pentru well-being au fost primele reduse în criză. De asemenea, prioritizarea stării de well-being este aproape la jumătate faţă de alte ţări din zonă. Acest lucru se datorează şi faptului că în ţările mai dezvoltate din regiune există o tradiţie în acest sens - se investeşte în programe de well-being de aproximativ 10-15 ani, în timp ce în România acest trend a apărut în ultimii cinci-şase ani. Totodată, angajaţii români spun că sunt foarte stresaţi şi temători, dar nu apelează la terapie. Le recomandăm specialiştilor HR să le fie cât mai aproape angajaţilor atât prin discuţii individuale, dar şi prin programe de echipă", afirmă Costin Tudor, fondator şi CEO Undelucram.ro.
 
În ceea ce priveşte plecarea în străinătate, ungurii sunt cei mai dornici să se mute într-o altă ţară după ce criza sanitară şi de pe piaţa muncii se va termina. 72% dintre angajaţii unguri spun că şi-ar dori să se mute într-o altă ţară, aceştia fiind urmaţi de români (28%), cehi (26%) şi greci (10%).
 
În jur de 80% dintre angajaţii români care vor să se mute se gândesc la acest lucru pentru salarii mai bune, acesta fiind şi cel mai mare procent înregistrat pentru un motiv de plecare (dintre toate statele studiate). De asemenea, românii vor să plece în altă ţară pentru un sistem sanitar mai dezvoltat (78%), dar şi pentru un sistem de educaţie mai bun (70%). Ungurii, cetăţenii care sunt cei mai dornici să plece din propria ţară, vor să facă acest pas pentru oportunităţi şi servicii medicale mai bune - ambele aspecte înregistrează 63% dintre voturi. Cehii s-ar muta în special pentru o mai bună calitate a vieţii, iar grecii pentru salarii mai mari.
 
Undelucram.ro este cea mai mare comunitate online a angajaţilor din România, cu peste 650.000 de potenţiali angajaţi pe platformă şi peste 500.000 de contribuţii lăsate de utilizatori despre companiile la care lucrează, interviuri de angajare sau oferte salariale. Platforma pune la dispoziţia angajaţilor şi Salariometru -un instrument online pentru compararea salariilor din România, un calculator de salariu şi resurse pentru dezvoltarea carierei precum modele de CV, topul angajatorilor şi articole despre industrie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12890 / 17074
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
România primește câștig de cauzã în arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments, legat de dosarul falimentului Astra Asigurãri. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Kinstellar is recruiting a junior to mid-level Litigation Lawyer
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Women in Business Law Awards 2024 | Două firme locale independente și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru premiul ”Firma anului în Europa de Est”. Popescu & Asociații, câștigătoarea de anul trecut, listată în trei categorii
Kinstellar a acordat consultanță ING Bank N.V. cu privire la o nouă facilitate de credit senior de 150 de milioane de euro acordată furnizorului român de servicii de telecomunicații DIGI România. Magdalena Răducanu (Special Counsel) a coordonat echipa
PNSA a consiliat Grupul Orange în fuziunea post-achiziție dintre Orange România și Orange România Communications. Partenerii Bogdan C. Stoica și Irina Ivanciu au coordonat echipele din mai multe arii de practică
Bondoc și Asociații obține un nou succes în materia litigiilor de achiziții publice. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Cererea de inițiere a procedurii de arbitraj cerută de Eurohold și EIG a fost înregistrată la ICSID | Reclamanții se pregătesc să conteste restricțiile impuse de Uniunea Europeană în privința acordurilor de investiții încheiate între statele membre și spun că un astfel de arbitraj va crea un precedent pentru alte întreprinderi din UE. Ce avocați fac parte din echipa care consiliază asigurătorul
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Norris Alexandru Mircescu, al cincilea cel mai bun punctaj din anul 2022: ” Mi-am rezervat ultimii doi ani de facultate pentru a descoperi lumea avocaturii. Cel puțin momentan, îmi doresc să progresez și să mă dezvolt în România. Îmi iubesc țara și familia, nu văd cum aș putea sta departe prea mult timp de lucrurile care sunt cele mai importante pentru mine”
Avocații Wolf Theiss văd o creștere de 20-30%, anul acesta, în practica de Dispute Resolution | Ligia Cecilia Popescu, Partenerul Wolf Theiss care coordonează Departamentul de Litigii şi Arbitraj, al doilea ca volum de activitate și ca încasări al biroului din București: “Avem o echipă foarte puternică. O parte semnificativă a portofoliului de clienţi ai practicii provine din recomandări provenite de la firme internaţionale de avocatură”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ionuț Alexandru Anghel, Group legal counsel - Ericsson, juristul trecut prin firme de top în avocatura de business și format în unele dintre cele mai sofisticate și cu miză proiecte: “Profesionistul Dreptului are, aidoma unui dascăl, o vocație socială: el trebuie să lumineze acolo unde este întuneric, să apropie acolo unde există divergență, să creeze reguli și să asigure respectarea lor, eliminând arbitrariul din societate”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...