ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aproximativ 60% dintre companii vor să îşi cheme angajaţii la birou în martie (sondaj)

26 Ianuarie 2021   |   Agerpres

"17% dintre aceste companii au revenit la muncă (în special în magazine/fabrici) la finalul stării de urgenţă (mai 2020), iar aproape 22% au renunţat la telemuncă la începutul acestui an. Odată ce numărul de cazuri noi de Covid-19 scade, tot mai multe companii vor să reia munca de la birou. Astfel, 57% dintre companii au în plan să îşi cheme angajaţii la lucru din luna martie. Aproape 4% dintre companii şi-au planificat ca angajaţii să lucreze remote definitiv", se precizează într-un comunicat remis marţi AGERPRES.

 
 
Aproximativ 60% dintre companii au în plan să reînceapă munca de la birou din luna martie în timp ce 40% dintre angajaţi spun că acasă au lucrat mai mult timp şi au fost mai eficienţi decât la birou, arată un sondaj realizat la finalul anului trecut de către Undelucram.ro, o comunitate online care oferă recenzii despre angajatori, informaţii salariale sau mediul de lucru din companii.
 
"17% dintre aceste companii au revenit la muncă (în special în magazine/fabrici) la finalul stării de urgenţă (mai 2020), iar aproape 22% au renunţat la telemuncă la începutul acestui an. Odată ce numărul de cazuri noi de Covid-19 scade, tot mai multe companii vor să reia munca de la birou. Astfel, 57% dintre companii au în plan să îşi cheme angajaţii la lucru din luna martie. Aproape 4% dintre companii şi-au planificat ca angajaţii să lucreze remote definitiv", se precizează într-un comunicat remis marţi AGERPRES.
 
În ceea ce priveşte angajaţii, 65% dintre cei 3.752 respondenţi spun că au lucrat de acasă în ultimul an. Dintre salariaţii care şi-au desfăşurat munca de acasă, 40% au afirmat că au lucrat mai mult timp şi au fost mai eficienţi. Pe de altă parte, 30% dintre ei au răspuns că acasă au lucrat mai puţin timp, dar le-a crescut eficienţa, 18% dintre angajaţi au afirmat că le-a scăzut şi timpul de
lucru şi eficienţa, iar 11% au spus că a crescut timpul de lucru, dar le-a scăzut eficienţa.
 
"Sperăm că datele acestui sondaj să le fie de folos managerilor de HR, liderilor de echipe, dar şi administratorilor de spaţii de birouri poate chiar şi autorităţilor. Sperăm că informaţiile din acest studiu vor ajuta angajatorii să găsească Ťreţetať potrivită a muncii hibrid, îmbinând cât mai eficient pentru echipe, munca de la birou cu munca de acasă. Ne-ar bucura ca angajatorii să aloce mai multe resurse sănătăţii fizice şi psihice a angajaţilor pentru că, din păcate, acestea au avut foarte mult de suferit din cauza pandemiei, iar programele de wellbeing au fost şi primele tăiate din pachetul de beneficii salariale", a declarat Costin Tudor, fondator şi CEO al Undelucram.ro.
 
Aproape 40% dintre angajaţii care au lucrat de acasă au declarat că starea de spirit le-a fost destul de mult (26,2%) şi foarte mult (13,8%) afectată de lipsa interacţiunii faţă în faţă. În schimb, 35% dintre angajaţii care au lucrat remote au spus că au fost afectaţi puţin de lipsa interacţiunii, iar 22% foarte puţin. În jur de 2,3% spun că nu le-a fost afectată starea.
 
Stările cele mai frecvente cu care s-au confruntat au fost: temere (48,2%), nervozitate (23,2%), stres (20%), anxietate (14%).
 
Pe de altă parte, aproximativ 19,2% dintre angajaţi spun că şi-au pierdut serviciul, 16% au intrat în şomaj tehnic, iar 11,2% au avut mai puţin de lucru.
 
Cu toate acestea, aproape jumătate (49%) sunt încrezători în siguranţa locului de muncă, iar 29% foarte încrezători. Restul de 22% nu au încredere în viitorul jobului lor.
 
În ceea ce priveşte companiile, o treime dintre ele (31,2%) au făcut disponibilizări între iunie şi decembrie 2020. Cele mai afectate categorii au fost angajaţii cu studii medii şi persoanele necalificate (57,6%).
 
De asemenea, 57,3% dintre companii au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing, iar 9% nu au mai decontat serviciile de transport. 23% dintre angajatori spun că nu au tăiat niciun beneficiu din pachetul salarial.
 
Dacă anul trecut, o treime dintre companii au renunţat la angajaţi, anul acesta 20% dintre companii au în plan să disponibilizeze între 5-50% din personal. Restul companiilor şi-au planificat creşteri de personal (13% dintre companii) sau menţinarea numărului actual de angajaţi (67%).
 
Sondajul Undelucram.ro a fost realizat în perioada noiembrie-decembrie 2020 şi cuprinde răspunsurile a 3.752 de angajaţi şi a 583 de manageri de HR din toată ţara. În ceea ce priveşte angajatorii (583 de răspunsuri), cele mai multe companii care au răspuns la sondaj sunt din domenii precum IT&C, comerţ/retail, servicii financiare (bănci, asigurări, pensii şi altele), servicii de externalizare (BPO), sănătate, transport şi logistică, producţie industrială.
 
Undelucram.ro este o comunitate online a angajaţilor din România, cu peste 650.000 de potenţiali angajaţi pe platformă şi peste 500.000 de contribuţii lăsate de utilizatori despre companiile la care lucrează, interviuri de angajare sau oferte salariale. Platforma pune la dispoziţia angajaţilor şi Salariometru -un instrument online pentru compararea salariilor din România, un calculator de salariu şi resurse pentru dezvoltarea carierei precum modele de CV, topul angajatorilor şi articole despre industrie. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12776 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...