Asociaţia Medicilor de Familie, semnal de alarmă după blocarea sistemului informatic
11 Iulie 2019 Mediafax
„Nu merge, nu funcţionează, ţinem pacienţii cu orele, îi trimitem acasă, îi chemăm în altă zi, nu se poate. Şi noi stăm la 1- 2 noaptea să reuşim să raportăm un serviciu, două, ca să nu le pierdem pe toate”, spune Sandra Alexiu.
Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov, Sandra Alexiu, a declarat, pentru MEDIAFAX, după ce CNAS a anunţat probleme la sistemul informatic, că mereu la începutul lunii, când sunt raportări „e jale”.„Ţinem pacienţii cu orele, îi trimitem acasă , îi chemăm în altă zi”, spune ea.
„Nu merge, nu funcţionează, ţinem pacienţii cu orele, îi trimitem acasă, îi chemăm în altă zi, nu se poate. Şi noi stăm la 1- 2 noaptea să reuşim să raportăm un serviciu, două, ca să nu le pierdem pe toate”, spune Sandra Alexiu.
Sandra Alexiu a menţionat faptul că oficialii CNAS nu reacţionează oficial de cele mai multe ori vizavi de problemele pe care sistemul le are, întrucât „fac economie, asta este realitatea”.
„Nu merge, nu funcţionează, ţinem pacienţii cu orele, îi trimitem acasă, îi chemăm în altă zi, nu se poate. Şi noi stăm la 1- 2 noaptea să reuşim să raportăm un serviciu, două, ca să nu le pierdem pe toate”, spune Sandra Alexiu.
Sandra Alexiu a menţionat faptul că oficialii CNAS nu reacţionează oficial de cele mai multe ori vizavi de problemele pe care sistemul le are, întrucât „fac economie, asta este realitatea”.
Potrivit aceleiaşi surse, din acest motiv, al nefuncţionalităţii sistemului, pacienţii şi medicii sunt cei care au cel mai mult de suferit.
„Cea mai mare problemă e că nu ne putem exercita profesia şi că pacienţii au foarte mult de suferit. Timpii de aşteptare cresc foarte mult şi pur şi simplu sunt batjocoriţi”, precizează preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov.
Ea a precizat faptul că CNAS nu recunoaşte această funcţionare greoaie şi adesea, blocare a sistemului, deoarece la mijloc ar fi vorba şi de latura economică.
„Fac ( cei de la CNAS - n.r) o economie imensă. De aceea ei s-au străduit se repare, dar totuşi, am ajuns în data de 11 (iulie, n.r), deja e mult prea mult. Zi şi noapte ne chinuim să facem reţete, să acordăm servicii medicale, să le validăm, că asta e problema, nu se validează online”, informează Sandra Alexiu.
Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov a menţionat şi faptul că problematica în acest sens este şi limita de validare de 72 de ore. „Dacă se depăşeşte această limită, serviciile alea sunt pierdute, nu le mai poţi raporta”, spune sursa citată.
Ea a spus că afirmaţia reprezentanţilor CNAS, conform căreia serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 şi până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iulie 2019, nu se fundamentează, întrucât medicii se confruntă cu probleme legate de sistemul informatic încă de pe 1 iulie.
„Cu excepţia serviciilor de îngrijiri la domiciliu, unde au recunoscut că din 24 nu merge sistemul (...) sistemul nu merge de pe 1. În general, la începutul lunii, sunt probleme din cauza raportărilor multiple şi pentru că nu ţine sistemul”, precizează Sandra Alexiu.
Potrivit aceleiaşi surse, stabilirea datei de 5 iulie în sensul raportării ulterioare a serviciilor neefectuate de către medici pe platformă, precum şi setarea ei ca dată a începerii acordării de servicii off-line nu este justă, întrucât sistemul nu e funcţional de pe 1 iulie.
„În momentul în care CNAS recunoaşte oficial, prin comunicat, că platforma nu merge, atunci utilizatorii platformei, adică medicii sunt absolviţi de erori. (...)Asta înseamnă că dacă noi nu putem verifica dacă o persoană e asigurată şi platforma funcţionează, atunci eu sunt pasibil de imputare pentru serviciile pe care le acord, dar dacă ei recunosc oficial prin comunicat că nu funcţionează, atunci eu sunt absolvită de aceste probleme”, spune Sandra Alexiu.
Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov a declarat faptul că aceasta funcţionare greoaie a sistemului informatic are loc din cauză că scopul iniţial care a servit conceperii sistemului deservea mai puţine operaţiuni, fiind suprasolicitat în punctul în care s-a ajuns la acest moment. „El a fost conceput pentru mai puţini utilizatori, asta este realitatea. Pentru mai puţine lucruri, deci pe vremea aceea nu făceau decât să verificăm calitatea de asigurat, între timp au băgat cardul, au băgat dosarul, au băgat reţete. Nu ţine tehnic şi nu au suplimentat partea tehnică”, spune Sandra Alexiu.
Ea a concluzionat spunând că, de la începutul lunii iulie, medicii se confruntă din nou cu situaţia neplăcută în care trebuie să valideze cardurile de sănătate în orele nopţii. „La trei, patru, cinci dimineaţa, asta nu e viaţă, nu se poate aşa ceva. De la 1 iulie e jale. Şi aşa nu merge, că merge prost în general, durează foarte mult, sunt timpii de aşteptare foarte mari. Dar de la 1 nu mai merge deloc”, a conchis preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat, joi, că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.
Ei precizau prin intermediul unui comunicat şi faptul că „serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 şi până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iulie 2019”.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 19792 / 20589 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Avocații Schoenherr, alături de Allianz-Țiriac Asigurări în tranzacția de preluare a Campion Broker. Echipa, coordonată de Monica Cojocaru (partener) și Georgiana Bădescu (partener)
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





