Asociaţia Medicilor de Familie, semnal de alarmă după blocarea sistemului informatic
11 Iulie 2019 Mediafax
„Nu merge, nu funcţionează, ţinem pacienţii cu orele, îi trimitem acasă, îi chemăm în altă zi, nu se poate. Şi noi stăm la 1- 2 noaptea să reuşim să raportăm un serviciu, două, ca să nu le pierdem pe toate”, spune Sandra Alexiu.
Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov, Sandra Alexiu, a declarat, pentru MEDIAFAX, după ce CNAS a anunţat probleme la sistemul informatic, că mereu la începutul lunii, când sunt raportări „e jale”.„Ţinem pacienţii cu orele, îi trimitem acasă , îi chemăm în altă zi”, spune ea.
„Nu merge, nu funcţionează, ţinem pacienţii cu orele, îi trimitem acasă, îi chemăm în altă zi, nu se poate. Şi noi stăm la 1- 2 noaptea să reuşim să raportăm un serviciu, două, ca să nu le pierdem pe toate”, spune Sandra Alexiu.
Sandra Alexiu a menţionat faptul că oficialii CNAS nu reacţionează oficial de cele mai multe ori vizavi de problemele pe care sistemul le are, întrucât „fac economie, asta este realitatea”.
„Nu merge, nu funcţionează, ţinem pacienţii cu orele, îi trimitem acasă, îi chemăm în altă zi, nu se poate. Şi noi stăm la 1- 2 noaptea să reuşim să raportăm un serviciu, două, ca să nu le pierdem pe toate”, spune Sandra Alexiu.
Sandra Alexiu a menţionat faptul că oficialii CNAS nu reacţionează oficial de cele mai multe ori vizavi de problemele pe care sistemul le are, întrucât „fac economie, asta este realitatea”.
Potrivit aceleiaşi surse, din acest motiv, al nefuncţionalităţii sistemului, pacienţii şi medicii sunt cei care au cel mai mult de suferit.
„Cea mai mare problemă e că nu ne putem exercita profesia şi că pacienţii au foarte mult de suferit. Timpii de aşteptare cresc foarte mult şi pur şi simplu sunt batjocoriţi”, precizează preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov.
Ea a precizat faptul că CNAS nu recunoaşte această funcţionare greoaie şi adesea, blocare a sistemului, deoarece la mijloc ar fi vorba şi de latura economică.
„Fac ( cei de la CNAS - n.r) o economie imensă. De aceea ei s-au străduit se repare, dar totuşi, am ajuns în data de 11 (iulie, n.r), deja e mult prea mult. Zi şi noapte ne chinuim să facem reţete, să acordăm servicii medicale, să le validăm, că asta e problema, nu se validează online”, informează Sandra Alexiu.
Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov a menţionat şi faptul că problematica în acest sens este şi limita de validare de 72 de ore. „Dacă se depăşeşte această limită, serviciile alea sunt pierdute, nu le mai poţi raporta”, spune sursa citată.
Ea a spus că afirmaţia reprezentanţilor CNAS, conform căreia serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 şi până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iulie 2019, nu se fundamentează, întrucât medicii se confruntă cu probleme legate de sistemul informatic încă de pe 1 iulie.
„Cu excepţia serviciilor de îngrijiri la domiciliu, unde au recunoscut că din 24 nu merge sistemul (...) sistemul nu merge de pe 1. În general, la începutul lunii, sunt probleme din cauza raportărilor multiple şi pentru că nu ţine sistemul”, precizează Sandra Alexiu.
Potrivit aceleiaşi surse, stabilirea datei de 5 iulie în sensul raportării ulterioare a serviciilor neefectuate de către medici pe platformă, precum şi setarea ei ca dată a începerii acordării de servicii off-line nu este justă, întrucât sistemul nu e funcţional de pe 1 iulie.
„În momentul în care CNAS recunoaşte oficial, prin comunicat, că platforma nu merge, atunci utilizatorii platformei, adică medicii sunt absolviţi de erori. (...)Asta înseamnă că dacă noi nu putem verifica dacă o persoană e asigurată şi platforma funcţionează, atunci eu sunt pasibil de imputare pentru serviciile pe care le acord, dar dacă ei recunosc oficial prin comunicat că nu funcţionează, atunci eu sunt absolvită de aceste probleme”, spune Sandra Alexiu.
Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov a declarat faptul că aceasta funcţionare greoaie a sistemului informatic are loc din cauză că scopul iniţial care a servit conceperii sistemului deservea mai puţine operaţiuni, fiind suprasolicitat în punctul în care s-a ajuns la acest moment. „El a fost conceput pentru mai puţini utilizatori, asta este realitatea. Pentru mai puţine lucruri, deci pe vremea aceea nu făceau decât să verificăm calitatea de asigurat, între timp au băgat cardul, au băgat dosarul, au băgat reţete. Nu ţine tehnic şi nu au suplimentat partea tehnică”, spune Sandra Alexiu.
Ea a concluzionat spunând că, de la începutul lunii iulie, medicii se confruntă din nou cu situaţia neplăcută în care trebuie să valideze cardurile de sănătate în orele nopţii. „La trei, patru, cinci dimineaţa, asta nu e viaţă, nu se poate aşa ceva. De la 1 iulie e jale. Şi aşa nu merge, că merge prost în general, durează foarte mult, sunt timpii de aşteptare foarte mari. Dar de la 1 nu mai merge deloc”, a conchis preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat, joi, că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.
Ei precizau prin intermediul unui comunicat şi faptul că „serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 şi până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iulie 2019”.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 19674 / 20471 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni AT1 de 500 milioane Euro lansată de Banca Transilvania pe piețele externe
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





