ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Punct de vedere EY: Călătoria către organizația digitală: de la tehnologie la schimbarea paradigmei culturale

13 Iunie 2019   |   BizLawyer

Tranziția către organizația digitală este asigurată atât de lideri, cât și de angajați, prin modul în care aceștia se raportează la, asimilează și “trăiesc” noua realitate – cu alte cuvinte, prin “modul nou de a face lucrurile”, care este influențat, în primul rând, de cultura organizațională.

Sursa: Pixabay

 
 
Cu un scor de 37,5% al indicelui de digitalizare în 2018, România este încă pe ultimul loc între țările Uniunii Europene în privința gradului de digitalizare a economiei și a societății (conform Digital Economy and Society Index  realizat de Comisia Europeană).

În acest context, mediul de business din România accelerează procesul de transformare digitală pentru a se alinia cât mai rapid la tendințele și nevoile globale.

“Provocările clienților noștri pe parcursul programelor de transformare digitală nu țin neapărat de finanțarea sau implementarea în sine a tehnologiilor. Cele mai multe derivă din adoptarea tehnologiei de către angajați, din disponibilitatea limitată a resurselor interne necesare transformării și, nu în ultimul rând, din abordarea tehnologiei ca element implicit al comportamentului și al culturii organizaționale. Succesul unui program de transformare digitală rezidă în modul în care companiile reușesc să gestioneze aceste provocări”, menționează Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.


Care sunt însă elementele din realitatea organizațională a căror adaptare este esențială pentru a susține migrarea către o organizație digitală? Ce competențe sunt necesare liderilor, pentru a conduce o organizație digitală? Ce componente ale culturii organizaționale susțin tranziția către noua realitate? Răspunsurile la aceste întrebări au fost explorate și dezbătute în cadrul evenimentului “Live & Lead Digital”, organizat recent de EY, la care au participat reprezentanți ai celor mai mari companii active pe piața din România.

•    Inițiativele de digitalizare nealiniate cu întregul lanț valoric al organizației nu generează beneficiile așteptate


Analizând programele de transformare digitală demarate în companii, Cristian Cârstoiu, Digital Transformation & Analytics Leader EY România, constată: “De cele mai multe ori, primele inițiative de digitalizare sunt generate în interiorul departamentelor, fără o aliniere cu restul lanțului valoric și, drept urmare, nu generează beneficiile așteptate de companie.”

În aceste condiții, este necesară o strategie digitală la nivel de organizație pentru a putea alinia toate eforturile și pentru a obține o convergență cât mai rapidă a beneficiilor. De asemenea, “analizele tradiționale de fezabilitate (“business case”) pot fi înlocuite de prototipuri și analize rapide de impact (inclusiv Return on investment), urmate de scalarea soluției. Digitalizarea trebuie abordată ca un proces iterativ, care include adaptări sau reveniri asupra soluției, pe măsură ce alte elemente ale realității organizaționale se transformă”, spune Cristian Cârstoiu.

•    Organizația digitală presupune un “mindset” în care tehnologia este implicită

Conducerea organizației digitale presupune, printre altele, dezvoltarea de capabilități noi de leadership. “Liderii organizațiilor digitale au nevoie, în primul rând, de ceea ce numim “digital acumen” – cunoașterea tehnologiilor și înțelegerea modului în care funcționalitățile acestora influențează business-ul (deopotrivă clienți, furnizori, angajați)”, a menționat David Storey, Talent Management Consulting Leader, EY Europa, Orientul Mijlociu, India și Africa.

Utilizarea tehnologiei și capacitatea de a promova beneficiile acesteia prin exemplul propriu (“promoter”/ “role model”) devin comportamente esențiale ale liderului, atât în tranziția către, cât și în consolidarea unei noi realități organizaționale. Acestora li se adaugă nevoia imperioasă de a dezvolta o gândire vizionară, capabilă să sprijine identificarea și explorarea unor forme neconvenționale de colaborare, cum ar fi, de exemplu, alianțe sau parteneriate strategice pentru livrarea de servicii către clienți. Dezvoltarea acestor capabilități le permite liderilor să asigure poziționarea strategică a organizației în piața pe care activează.

Pe lângă capabilitățile liderilor, „nașterea” organizației digitale presupune, în ansamblu, o adevărată schimbare de paradigmă (“mindset”) – alte moduri de lucru, de învățare și de recompensare, în care tehnologia devine implicită.

•     Noul „mindset” digital este asigurat de transformarea culturală

Tranziția către organizația digitală este asigurată atât de lideri, cât și de angajați, prin modul în care aceștia se raportează la, asimilează și “trăiesc” noua realitate – cu alte cuvinte, prin “modul nou de a face lucrurile”, care este influențat, în primul rând, de cultura organizațională.

Horațiu Cocheci, Director People Advisory Services EY România, spune: “Într-un program amplu de transformare, se impune ca toate elementele care compun cultura organizațională - valorile aspiraționale, politicile și procedurile, normele interne, structura organizațională, competențele - să fie modelate astfel încât să susțină o adopție firească a digitalizării și a modului de gândire care guvernează procesul de transformare digitală în rândul angajaților.”
 
Implementarea unei structuri organizaționale și a unui mod de lucru bazate pe principii de tip “agile” sau redefinirea strategiilor, politicilor și procedurilor de resurse umane pe baza algoritmilor de analiză predictivă sunt pârghii ce susțin paradigma / “mindset-ul” digital.

Așadar, contrar multor așteptări, “călătoria” către organizația digitală nu se încheie în momentul în care tehnologia a fost implementată. Dimpotrivă, ea atunci începe cu adevărat, întrucât, pentru a genera beneficiile așteptate / planificate, este necesar ca digitalizarea să devină parte fundamentală, implicită, a vieții organizaționale de zi cu zi.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 330 / 10352
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Romgaz are nevoie de avocați pentru o achiziție în Grecia. Producătorul de gaze naturale vrea să preia 20% din Gastrade, promotorul proiectului pentru operarea terminalului de LNG de lângă Alexandoupolis
Refinitiv | Cinci societăți de avocați cu prezență la București, în topul consultaților juridici din tranzacțiile derulate în Europa Estică, în primele șapte luni. CMS își păstrează primul loc în regiunea EMEA
Echipa de M&A a D&B David și Baias este implicată în 15 tranzacții aflate în diferite faze | Sorin David, Managing Partner: Activitatea societății noastre poate fi văzută ca un barometru al pieței. Pe baza proiectelor aflate în derulare, suntem optimiști și pentru perioada următoare
De vorbă cu Manuela Guia, despre proiectul GNP Guia Naghi and Partners | Nu am mutat portofolii de clienți, dar experiența avocaților implicați în acest proiect și recunoașterea de care ei se bucură au făcut ca, încă din prima zi, să avem atât de multe proiecte, încât să ne prindă cam des noaptea sau week-endul la birou
INTERVIU | Ligia Cecilia Popescu, Partener Wolf Theiss, Coordonator al Departamentului Litigii și Arbitraj: Profilul standard al clienților constanți include, cu preponderență, societăți multinaționale, instituții de credit și fonduri de investiții. Gestionăm un număr în creștere de dosare de criminalitate economică astfel încât dezvoltarea acestui domeniu se află printre prioritățile noastre
Filip & Company apără România în ultimul arbitraj ICSID, cerut de un grup controlat de magnatul rus Iakov Goldovski. Cine sunt coordonatorii echipelor de avocați
Cum poți ajunge să lucrezi printre ”zeii” arbitrajului internațional și să interacționezi cu unii dintre cei mai cunoscuți arbitri din lume. Traseul remarcabil parcurs de Ștefan Dudaș, avocatul român din echipa pariziană a firmei Derains & Gharavi International
Cum poți intra în echipa Reff & Asociații și ce te așteaptă după | ”Oferim tinerilor tot sprijinul de care au nevoie pentru a-și atinge potențialul. Nu sunt singuri în această călătorie”, spun reprezentanții firmei
Deloitte România și Reff & Asociații au asistat grupul austriac Rondo Ganahl în achiziția Transilvania Pack & Print
Fundația Baylor Marea Neagră poate continua programul național de donații de medicamente. O victorie obținută de avocații NNDKP
Cum se pot deschide porțile unui traseu profesional aproape perfect | Cine i-a „arătat drumul” Georgianei Evi, Senior Associate în cadrul Clifford Chance Badea. Despre chimia dintre mentor și mentee și dorința amândurora de a învăța și a crește împreună, profesional și personal
Cum poți dezvolta o carieră internațională în avocatură | Studii în Timișoara, concursuri tip „moot court”, masterat la Londra și un loc în echipa Debevoise & Plimpton LLP. Rețeta succesului, în varianta Dianei Moise
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...