 
			
			
    
                
                
			
			
			
			
            
			
			CBRE lansează studiul CEE & SEE Working from home. Angajaților le lipsește conexiunea interumană de la birou
18 Mai 2020 BizLawyer
• 64% dintre cei peste 1.200 de repondeți simt lipsa discuțiilor cu colegii • 61% nu reușesc să găsească un echilibru între viața profesională și cea personală • 55% își doresc să vadă și alte persoane în jur atunci când lucrează
| .jpg)  | 
      CBRE, liderul pieței de consultanță imobiliară, a efectuat în timpul perioadei de izolare impusă de pandemia de COVID-19, un studiu extins despre experiența privind munca de acasă (telemunca), prin chestionarea a 1.200 de angajați din  România, Europa Centrală și de Est (CEE) și Europa de Sud-Est (SEE). Cei chestionați au menționat că le lipsesc cel mai mult comunicarea cu colegii, delimitarea clară între activitatea de birou și timpul liber și apropierea de alți oameni care lucrează, potrivit studiului CEE & SEE Working from Home lansat de CBRE Research. 
Procentul mediu al celor care lucrează de acasă este de 3,9% din volumul total de angajați, adică aproximativ 9 mil. de persoane, potrivit datelor Eurostat privind țările din regiunile Europei Centrale și de Est & SEE care au participat la studiul CBRE Research. Țara cu cea mai mare pondere de persoane familiarizate cu telemunca este Austria, cu 9,9% din totalul angajaților, la polul opus aflându-se țări precum Bulgaria și România, unde procentele sunt de 0,5% și 0,8%.
	Procentul mediu al celor care lucrează de acasă este de 3,9% din volumul total de angajați, adică aproximativ 9 mil. de persoane, potrivit datelor Eurostat privind țările din regiunile Europei Centrale și de Est & SEE care au participat la studiul CBRE Research. Țara cu cea mai mare pondere de persoane familiarizate cu telemunca este Austria, cu 9,9% din totalul angajaților, la polul opus aflându-se țări precum Bulgaria și România, unde procentele sunt de 0,5% și 0,8%.
„Deși Austria avea cel mai mare număr de persoane familiarizate cu munca de acasă dinainte de izolarea impusă de COVID-19, este interesant de observat că aproape 80% dintre respondenți au declarat că nu reușesc să stabilească un echilibru între viața profesională și cea personală. În continuare, spațiile de birouri vor fi regândite pentru ca angajații să poată face o separare mai clară a vieții profesionale de cea personală și vor fi reorganizate astfel încât să faciliteze întâlnirile cu colegii și partenerii de afaceri, deoarece aceste două aspecte sunt cele care au lipsit cel mai mult celor chestionați. Focusul asupra procedurilor privind telemunca nu se traduce prin reducerea spațiilor din clădirile de birouri ”, a menționat Andreas Ridder, Managing Director, CEE, CBRE.
Comparativ cu rutina obișnuită de la birou, 64% din cei peste 1.200 de participanți din regiunile Europa Centrală și de Est și din SEE duc lipsa discuțiilor cu colegii de la birou și se simt izolați, iar 61% dintre aceștia nu reușesc să delimiteze viața profesională de cea personală, având ca rezultat dezechilibrul între viața profesională și cea personală. Aproximativ 55% dintre cei chestionați își doresc să vadă și alte persoane în timp ce lucrează, 51% simt lipsa întâlnirilor fizice, iar 43% consideră că lansările de produse și servicii alături de colegi reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte care le lipsesc din viața la birou.
Viitorul modului de lucru în Romania
În România, telemunca nu va fi o opțiune pentru 33% dintre respondenți deși 38% dintre aceștia își doresc să lucreze de acasă cel puțin o dată pe săptămână, arată studiul CBRE Research. Potrivit datelor oficiale, țara noastră deține cel mai scăzut procentaj privind telemunca, sub 1%. Faptul că doar aproximativ 7% dintre cei chestionați nu sunt de acord să lucreze de acasă mai mult ar putea spori gradul de atractivitate și de eficiență a spațiilor de birouri pentru angajați.
„Posibilitatea ca mai mulți angajați să lucreze de acasă ar putea determina companiile să regândească spațiile de birouri pentru a le face mai atractive și mai eficiente prin îmbinarea de noi concepte, cum ar fi utilizarea alternativă a birourilor, în funcție de activitățile din ziua respectivă, renunțând la procedurile existente înainte de izolare. Prin urmare, pentru următoarele 12 până la 24 de luni, cererea pentru reconfigurările de spații de birouri ar putea crește, având în vedere noua legislație și prezența fizică la birou”, a concluzionat Răzvan Iorgu, Managing Director, CBRE România.
Modul de lucru se va schimba cu siguranță, spațiile de birouri vor fi regândite, companiile vor introduce noi proceduri și, chiar dacă procentul de angajați care lucrează de acasă va crește, faptul că suntem ființe sociale ne face să avem nevoie de interacțiune fizică, precum și de un echilibru între viața profesională și cea personală, după cum arată studiul CEE & SEE Working from home, lansat de CBRE.
Studiul a fost desfășurat în mai multe țări din Europa Centrală și de Est și SEE timp de aproximativ o lună, în perioada de izolare socială, pe un eșantion format din 1.200 de angajați. 49% dintre cei chestionați au lucrat ocazional de acasă, în timp ce 90% dintre aceștia au considerat conexiunea wi-fi și laptopul ca fiind cele mai importante instrumente de lucru pentru activitatea de acasă. La finalul studiului CEE & SEE Working from Home, toți participanții au primit evaluarea Rookie (Începător) sau Superstar (Avansat) în telemuncă.
| Publicitate pe BizLawyer? | 
|   | 
| Articol 18095 / 20289 | Următorul articol | 
| Publicitate pe BizLawyer? | 
|  | 
 
 
	       
        BREAKING NEWS
                    	    	ESENTIAL
                    	    Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Citeste pe SeeNews Digital Network
    
    - 
        	BizBanker
- 
        	BizLeader-  in curand...
                 
 
- 
        	SeeNewsin curand...
 
			







 
			
 RSS
RSS
 
                        




 
  
  
  
  
 

































