Colliers: 70% dintre angajați vor să lucreze o bună parte din timp de acasă și după relaxarea măsurilor de prevenire a răspândirii coronavirusului
04 Mai 2020 BizLawyer
Un sfert dintre angajați se așteaptă într-adevăr să revină la birou în luna mai, dar activitatea acestora în clădirile de birouri va fi reluată treptat, în funcție de evoluția epidemiei de coronavirus și de măsurile anunțate mai departe de autorități.
7 din 10 angajați români își doresc să continue să lucreze o bună parte din timp de acasă și după relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului și ieșirea din starea de urgență, arată datele Colliers International. Dintre aceștia, 60% cred că lucrul la distanță ar fi util cel puțin 1-2 zile pe săptămână, iar 10% ar vrea să lucreze chiar 3-4 zile de acasă în perioada următoare. Clădirile de birouri din portofoliul administrat de Colliers International au continuat să fie funcționale în perioada stării de urgență, fără proiecte în conservare, astfel că este de așteptat ca activitatea să fie reluată gradual chiar începând din 18 mai.
Un sfert dintre angajați se așteaptă într-adevăr să revină la birou în luna mai, dar activitatea acestora în clădirile de birouri va fi reluată treptat, în funcție de evoluția epidemiei de coronavirus și de măsurile anunțate mai departe de autorități. Totodată, este de așteptat ca unele companii să continue să aplice politici de lucru de la distanță pe o perioadă mai îndelungată, cel puțin pentru angajații care au copii, în contextul suspendării activității unităților de învățământ până în toamnă.
Un sfert dintre angajați se așteaptă într-adevăr să revină la birou în luna mai, dar activitatea acestora în clădirile de birouri va fi reluată treptat, în funcție de evoluția epidemiei de coronavirus și de măsurile anunțate mai departe de autorități. Totodată, este de așteptat ca unele companii să continue să aplice politici de lucru de la distanță pe o perioadă mai îndelungată, cel puțin pentru angajații care au copii, în contextul suspendării activității unităților de învățământ până în toamnă.
„Distanțarea socială ar putea fi menținută pe perioade mai extinse, ceea ce poate însemna un mix între munca de la birou și cea de acasă la scară mai largă. Adaptarea și acțiunile rapide sunt cuvintele cheie în aceste zilele, dar și preocuparea pentru sănătatea oamenilor și a afacerilor sunt esențiale. De la începutul pandemiei, la Colliers am pornit acest proces cu un lucru clar în minte, anume că trebuie să acționăm imediat, cu soluții inovatoare, ținând cont că proprietarii și chiriașii din clădirile de birouri au nevoie să recalibreze serviciile în această perioadă, dar și mai departe”, spune Andrei Voica, Director Project Management and Workplace Consultancy, Office Advisory la Colliers International.
Pentru a asigura angajaților distanțarea socială la birou, angajatorii trebuie să ia în considerare unele modificări de amenajare a spațiului și a mobilierului, mai ales în cazul birourilor de tip open space. Este necesară asigurarea unei distanțe recomandate de doi metri liniari între angajați, ceea ce înseamnă că va fi necesară creșterea spațiului alocat per angajat de la 8 metri pătrați, cât este în prezent media în clădirile de birouri de clasă A, la peste 15 metri pătrați per angajat. În acest context, anumite companii vor trebui să permită unui procent din angajați să continue lucrul de acasă, astfel încât regulile privind distanțarea socială, dar și de rotație să poată fi respectate.
Noi măsuri de siguranță în clădirile de birouri
Printre măsurile care pot fi implementate de companii, pentru a-și pregăti birourile pentru revenirea angajaților, se numără rotirea birourilor din spațiile deschise astfel încât aceștia să nu stea față în față și direcționarea echipei către spații alternative de lucru din birou. Totodată, în recepții pot fi instalate bariere temporare de plastic transparent, pentru a separa vizitatorii de biroul de recepție, iar în birouri pot fi instalate partiții înalte între birourile care se află față în față. Nu în ultimul rând, în sălile de conferințe, după îndepărtarea unui număr de scaune, pot fi aplicate marcaje cu bandă pe pardoseală pentru a indica distanța de siguranță de doi metri între scaune, recomandă consultanții Colliers International.
Pentru a reduce atingerea mânerelor ușilor, este indicat să fie lăsate deschise ușile birourilor și sălilor de conferințe, cu excepția cazului în care există o nevoie absolută de confidențialitate. Din clădirile de birouri nu trebuie să lipsească nici indicatoarele care informează vizitatorii despre regulile de păstrare a distanței, de spălare și igienizare a mâinilor sau de purtare a măștilor în zonele publice. Folosind semnalizare, pot fi create căi unice, în sensul acelor de ceasornic prin spațiu, iar prin adăugarea de bandă cu săgeți pe pardoseala biroului poate fi indicată direcția recomandată.
”Odată întorși la birou, angajații vor trebui să se obișnuiască cu toate aceste noi reguli de igienă și siguranță, care, foarte probabil, vor rămâne în vigoare mai mult timp. Estimăm că toate clădirile medii și mari vor avea de implementat un set riguros de măsuri pe care le recomandăm în această perioadă. Este vorba despre noi reguli de circulație cu lifturile și pe scări, precum și privind accesul în spațiile desemnate pentru masa de prânz sau privind nivelul de echipament de protecție minim impus pentru accesarea clădirii. În funcție de criteriile de risc, chiriașii pot fi întâmpinați de porți pentru dezinfecție, camere de termoviziune pentru măsurarea temperaturii sau covorașe impregnate cu soluție dezinfectantă pentru fiecare cale de acces”, spune Alexandru Atanasiu, Associate Director, Real Estate Management Services la Colliers International.
Totodată, proprietarii de clădirii vor trebui să asigure cu regularitate o igienizare completă a instalațiilor de încălzire și răcire și a centralelor de tratare a aerului, potrivit consultanților Colliers International, precum și acțiuni ce vizează dezinfectarea periodică cu o frecvență mărită și soluții speciale pentru grupurile sanitare și spațiile comune. Pentru a se alinia la noile comportamente de igienă, proprietarii de clădiri de birouri vor avea un cost minim suplimentar de 2.000 euro pe lună pentru o clădire cu suprafață medie.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18335 / 20442 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





