ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Colliers International: Românii cheltuie, în medie, 8,7 euro pe lună pentru activități culturale și de recreere

27 Noiembrie 2019   |   BizLawyer

-- Oferta de divertisment din centrele comerciale se află în topul preferințelor consumatorilor din Europa Centrală și de Est --

Venera Munjev, Senior Associate Retail Agency în cadrul Colliers International Romania

 
 
Segmentul de divertisment s-a dezvoltat masiv în ultimii ani în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE). Analiza a 13 țări  arată că oferta din centrele comerciale este dominată de cinematografe și multiplexuri (peste 452) și săli de fitness. Consumatorii cehi cheltuie cel mai mult pe activități culturale și de recreere – 38,2 euro pe lună – în timp ce România se află pe locul 8 din 13, cu cheltuieli medii lunare de 8,7 euro, conform celui mai recent raport al companiei de consultanță imobiliară Colliers International.

Dezvoltatorii și proprietarii de centre comerciale sunt din ce în ce mai conștienți că o ofertă de divertisment atractivă este o parte indispensabilă a oricărui centru comercial pentru a contrabalansa interesul consumatorilor pentru comerțul online. De regulă, zona de divertisment poate include cinema/multiplex, săli de fitness, locuri de joacă pentru copii sau centre de divertisment care oferă servicii complexe, precum bowling, școală de dans, escape room, mini golf, bibliotecă, parc de trambuline, școală de acrobație, club de muzică, club de lupte.  


„În România, puterea medie de cumpărare s-a dublat în ultimul deceniu și a dus la o creștere semnificativă a consumului, concentrat tot mai mult pe divertisment. În consecință, unele dintre cele mai noi centre comerciale oferă peste 20% din suprafața închiriabilă pentru zonele de food court și divertisment, mai mult decât dublu față de acum 10 ani, iar tendința este de creștere, până la 30%. În proiectele mari sau mixte, acest procent poate crește”, a declarat Venera Munjev, Senior Associate Retail Agency în cadrul Colliers International Romania.

Dintre toți locuitorii celor 13 țări ECE, cehii cheltuie cel mai mult pentru activități culturale și de recreere – media este de 38,2 euro pe lună. Cehia este urmată de Letonia (35,6 euro), Slovacia (22,5 euro) și Polonia (17,9 euro). România se află pe locul 8 din 13, cu cheltuieli medii lunare de 8,7 euro.

„Există două explicații pentru această medie relativ mică a cheltuielilor cu recreerea și cultura: 1) România are al doilea cel mai redus grad de urbanizare din Uniunea Europeană (54% din români trăiesc la oraș versus 80% în Europa de Vest) și 2) media include deopotrivă unele din cele mai dezvoltate orașe din această zonă a Europei – București, Cluj-Napoca – alături de unele din cele mai sărace din UE. Cu alte cuvinte, diferența dintre București și Varșovia sau Budapesta este sensibil mai redusă decât sugerează aceste cifre”, a completat Silviu Pop, Head of Research în cadrul Colliers International Romania.

Cinematografele și sălile de fitness domină piața de divertisment din centrele comerciale din regiunea ECE
Conform raportului Colliers, există peste 452 de cinematografe și multiplexuri în centrele comerciale din 13 țări ECE. Polonia și România conduc clasamentul, cu 125, respectiv 93 de astfel de spații. Raportat la populație, în Polonia există câte un cinema modern la aproape 370.000 locuitori, în timp ce în România, raportul este la 210.000 locuitori. 

De asemenea, calcule bazate pe salariul mediu brut arată că, pentru a putea cumpăra un bilet la cinema, românii trebuie să lucreze în jur de 48 de minute. Această durată este printre cele mai mici, comparativ cu celelalte 12 țări: de exemplu, în același scop, polonezii lucrează o oră și trei minute, cehii, o oră și cinci minute, în timp ce albanezii lucrează cel mai mult – o oră și 48 de minute. 

România ocupă locul doi în ceea ce privește sălile de fitness (42), după Polonia (115), și locul trei în ceea ce privește numărul de locuri de joacă pentru copii din centre comerciale (60), după Polonia (128) și Ucraina (71).

„În România, spațiile indoor rămân în continuare cele mai vizate și cele mai profitabile, în timp ce schemele de petrecere a timpului liber în exterior pot fi implementate doar în caz excepțional. Motivul principal este clima temperat continentală care expune la un risc foarte mare un proiect outdoor, oferind maximum 4-6 luni pe an pentru operare efectivă. Totodată, puterea de cumpărare a românilor nu a atins încă un nivel care să poată susține proiecte mari, incidența accesării parcurilor tematice fiind redusă, în medie la o frecvență de două sau trei ori pe an. Lipsa turismului susținut este al treilea motiv major pentru care operatorii de centre de divertisment au nevoie de parteneriatul centrelor comerciale. Orașe precum București, Cluj, Iași, Brașov sau Constanța sunt în mare parte vizate de tineri care vin pe perioada weekendurilor, a festivalurilor sau a sezonului de vară / iarnă pentru activități specifice”, a încheiat Venera Munjev.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 87 / 10900
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Modificări importante în materie de fiscalitate, la orizont | Theodor Artenie, Tax Director - Schoenherr Tax Bucharest: Așteptăm forma finală în care vor fi adoptate proiectele de modificare a Codurilor Fiscal și de procedură fiscală. Cele două Directive europene care nu au fost încă transpuse în legislația națională ar putea genera anumite complicații pentru contribuabilii români
Țuca Zbârcea & Asociații se aliază cu Trident Capital Investments, companie fondată și condusă de Liviu Giugiumica
Allen & Overy, alături de PKO Bank Polski la finanțarea unei bănci de celule stem. Avocați din București, în echipă
CMS România își extinde echipa cu 10 avocați și își consolidează practica de drept penal, finanțe și tranzacții. Alina Tihan și Mihai Jiganie Șerban, doi avocați cu un profil profesional bine conturat și o bogată experiență, se alătură biroului CMS București
Mergermarket: Clifford Chance este Consultantul Juridic al Anului în M&A pentru Europa Centrală și de Est
Crina Baltag și Cosmin Vasile, editorii noului ghid practic multi-jurisdicțional dedicat soluționării disputelor în domeniul construcțiilor și publicat de Wolters Kluwer
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații i-a reprezentat pe fondatorii 7Card în legătură cu investiția în proiectul Holde Agri. Echipa, coordonată de partenerul Sergiu Gîdei
Rundă de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații | Dan Cristea și Ciprian Timofte intră în echipa partenerilor, alți cinci avocați fac un pas înainte în carieră
Confesiunile unui avocat din prima linie, partener al biroului Dentons din București și autor de cărți pentru copii vândute azi în SUA și UK. Bogdan Papandopol vorbește despre pasiunea secretă pentru scris și desenat, inspirată de ”muza” sa, care iubește ”cărțile colorate ale lui tati”
LegiTeam | Job Opportunity: DLA Piper Dinu SCA – Associate, Litigation
În spatele scenei, alături de avocații de Employment de la Wolf Theiss | Experiență vastă, acumulată într-un spectru larg de proiecte, implicare profundă, conexiuni internaționale și “outside the box thinking”
RTPR Allen & Overy, alături de AUTONOM în debutul pe piața reglementată a Bursei de Valori București
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...