ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Curtea de Conturi: Prejudiciu de 4,04 mil. lei la ANPIS pentru măsurile de sprijin din starea de urgenţă. Plăţi de 288.000 lei, cu abateri de la legislație, acordate avocaţilor

11 August 2020   |   AGERPRES

Plăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.

 
 
Prejudiciile identificate la plăţile acordate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) aferente perioadei stării de urgenţă se ridică la suma de 4,04 milioane de lei, reprezentând sub 1% din totalul plăţilor efectuate de instituţie, potrivit raportului "Gestionarea resurselor publice în perioada stării de urgenţă" realizat de Curtea de Conturi la solicitarea Parlamentului şi publicat marţi.

Plăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.


Autorii documentului menţionează că "în contextul instituirii stării de urgenţă, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) a fost desemnată să asigure de la bugetul de stat, prin agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială şi a municipiului Bucureşti, continuitatea acordării unor beneficii de asistenţă socială, dar şi plata unei indemnizaţii lunare pentru anumite categorii de contribuabili, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea virusului SARS-CoV-2, cum ar fi: (1) persoanele care au încheiate convenţii individuale de muncă, titular PFA, întreprindere individuală, întreprindere familială care desfăşoară efectiv o activitate sistematică de producere, administrare ori înstrăinare de bunuri sau prestează servicii, indiferent dacă are sau nu un scop lucrativ care întrerup activitatea, (2) avocaţii a căror activitate este redusă, (3) participanţii la activitatea sportivă, (4) persoanele fizice care obţin venituri exclusiv din drepturile de autor şi drepturile conexe, (5) alţi profesionişti. Pe lângă indemnizaţiile plătite beneficiarilor menţionaţi, entitatea controlată a mai avut ca obligaţii legale acordarea în continuare a unor beneficii de asistenţă socială (stimulent de inserţie, indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului, drepturile tinerilor pentru care condiţia de acordare este frecventarea cursurilor şcolare), precum şi plata unor subvenţii în continuare centrelor de servicii care administrează unităţi de asistenţă socială care şi-au închis activitatea".

Controlul efectuat de Curtea de Conturi s-a realizat la ANPIS şi la toate agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, inclusiv a municipiului Bucureşti. La agenţiile judeţene Argeş, Giurgiu, Iaşi şi Olt nu au fost constatate abateri.

"Curtea de Conturi a concluzionat că, în general, activitatea s-a desfăşurat în condiţii de respectare a atribuţiilor legale, fără sincope, asigurându-se continuitatea", se menţionează în raport.

Autorii documentului notează că au constatat anumite neconformităţi cu legislaţia aplicabilă, unele producătoare de prejudicii.

Valorile plăţilor bazate pe abateri de la legislaţie au fost următoarele: plăţi de 3,25 milioane de lei (din care s-au recuperat 121.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată către alţi profesionişti a căror activitate a fost întreruptă; plăţi de 288.000 lei (din care s-au recuperat 31.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată avocaţilor a căror activitate a fost redusă; plăţi de 225.000 lei (din care s-au recuperat 65.000 lei), în cadrul indemnizaţiei lunare acordată participanţilor la activitatea sportivă; plăţi de 123.000 lei (din care s-a recuperat 6.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată persoanelor fizice care deţin drepturi de autor şi drepturi conexe, care şi-au întrerupt activitatea, concomitent cu încasarea unor venituri din alte surse; plăţi în valoare de 90.000 de lei în cadrul stimulentului de inserţie/indemnizaţie pentru creşterea copilului; plăţi în valoare de 59.000 de lei reprezentând indemnizaţia lunară acordată persoanelor fizice care au încheiate convenţii individuale de muncă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 304 / 12409
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații își consolidează practica de drept societar ̸ M&A prin cooptarea Mădălinei Ivan
MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații implementează o platformă de inteligență artificială pentru sectorul juridic. Firma de avocați urmărește dezvoltarea în sfera digitală și accelerează pe zona de tehnologie
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is recruting ambitious graduates to join the firm’s consultancy and litigation practices
Înalta Curte repune inspecția fiscală în termenul legal. Avocații Radu și Asociații au contribuit la obținerea deciziei
Bondoc & Asociatii, alături de Eviva Energy într-un proiect complex de restructurare a unei datorii provenind dintr-o tranzacție anterioară
Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații de Banking & Finance de la KPMG Legal. Laura Toncescu, Partener: Primele 8 luni ale acestui an au fost extrem de încărcate. Proiectele de tip NPLs au frânat, dar solicitările de asistență au fost dintre cele mai variate, de la regulatory, până la tranzacții, due diligence, AML și digitalizare
Proiecte de finanțare, inclusiv din fonduri europene, preluarea unei instituții financiare-nebancare și achiziția de NPL-uri, printre mandatele cheie ale echipei de Banking&Finance de la Bohâlțeanu & Asociații în S1 2020. Daniela Milculescu, Partener: Digitalizarea serviciilor devine principala preocupare a jucătorilor din piața în domeniul financiar
Echipa de Real Estate de la Wolf Theiss este implicată în mai multe finanţări imobiliare, una dintre acestea fiind printre cele mai mari proiecte ale acestui an, din punct de vedere al valorii. Implicați în numeroase procese de due diligence cu componente imobiliare semnificative, avocații spun că au constatat un interes sporit pentru reluarea unor tranzacţii de M&A şi un număr semnificativ de proiecte amânate au fost reiniţiate
Refinitiv | Cum s-au împărțit fuziunile mid-market, în primele 8 luni din 2020, pe firmele de avocatură active și la București. Tranzacții mai mici și mai puține în Europa Estică
Firma de avocatură Stratulat Albulescu își va muta birourile în clădirea One Herăstrău Office. Relocarea coincide cu o perioadă de creștere susținută, 13 avocați fiind recrutați de la începutul anului 2020
Echipa de Real-Estate de la Popescu & Asociații asistă unul dintre cei mai mari retaileri de FMGC în cadrul extinderii, în negocieri privind preluarea altor concurenți locali și în diverse achiziții imobiliare. Loredana Popescu, Partener: Am observat în ultima perioadă o creștere a solicitărilor de finanțare. Zona de achiziție ̸ arendă pentru terenuri agricole pare din ce în ce mai atrăgătoare pentru investitori
Noerr a asistat concernul sud-coreean Doosan în tranzacția de vânzare a platformei industriale IMGB. Avocații au oferit asistență coreenilor de-a lungul întregului proces de exit din România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...