
Curtea de Conturi: Prejudiciu de 4,04 mil. lei la ANPIS pentru măsurile de sprijin din starea de urgenţă. Plăţi de 288.000 lei, cu abateri de la legislație, acordate avocaţilor
11 August 2020
AGERPRESPlăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.
Prejudiciile identificate la plăţile acordate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) aferente perioadei stării de urgenţă se ridică la suma de 4,04 milioane de lei, reprezentând sub 1% din totalul plăţilor efectuate de instituţie, potrivit raportului "Gestionarea resurselor publice în perioada stării de urgenţă" realizat de Curtea de Conturi la solicitarea Parlamentului şi publicat marţi.
Plăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.
Plăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.
Autorii documentului menţionează că "în contextul instituirii stării de urgenţă, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) a fost desemnată să asigure de la bugetul de stat, prin agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială şi a municipiului Bucureşti, continuitatea acordării unor beneficii de asistenţă socială, dar şi plata unei indemnizaţii lunare pentru anumite categorii de contribuabili, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea virusului SARS-CoV-2, cum ar fi: (1) persoanele care au încheiate convenţii individuale de muncă, titular PFA, întreprindere individuală, întreprindere familială care desfăşoară efectiv o activitate sistematică de producere, administrare ori înstrăinare de bunuri sau prestează servicii, indiferent dacă are sau nu un scop lucrativ care întrerup activitatea, (2) avocaţii a căror activitate este redusă, (3) participanţii la activitatea sportivă, (4) persoanele fizice care obţin venituri exclusiv din drepturile de autor şi drepturile conexe, (5) alţi profesionişti. Pe lângă indemnizaţiile plătite beneficiarilor menţionaţi, entitatea controlată a mai avut ca obligaţii legale acordarea în continuare a unor beneficii de asistenţă socială (stimulent de inserţie, indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului, drepturile tinerilor pentru care condiţia de acordare este frecventarea cursurilor şcolare), precum şi plata unor subvenţii în continuare centrelor de servicii care administrează unităţi de asistenţă socială care şi-au închis activitatea".
Controlul efectuat de Curtea de Conturi s-a realizat la ANPIS şi la toate agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, inclusiv a municipiului Bucureşti. La agenţiile judeţene Argeş, Giurgiu, Iaşi şi Olt nu au fost constatate abateri.
"Curtea de Conturi a concluzionat că, în general, activitatea s-a desfăşurat în condiţii de respectare a atribuţiilor legale, fără sincope, asigurându-se continuitatea", se menţionează în raport.
Autorii documentului notează că au constatat anumite neconformităţi cu legislaţia aplicabilă, unele producătoare de prejudicii.
Valorile plăţilor bazate pe abateri de la legislaţie au fost următoarele: plăţi de 3,25 milioane de lei (din care s-au recuperat 121.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată către alţi profesionişti a căror activitate a fost întreruptă; plăţi de 288.000 lei (din care s-au recuperat 31.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată avocaţilor a căror activitate a fost redusă; plăţi de 225.000 lei (din care s-au recuperat 65.000 lei), în cadrul indemnizaţiei lunare acordată participanţilor la activitatea sportivă; plăţi de 123.000 lei (din care s-a recuperat 6.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată persoanelor fizice care deţin drepturi de autor şi drepturi conexe, care şi-au întrerupt activitatea, concomitent cu încasarea unor venituri din alte surse; plăţi în valoare de 90.000 de lei în cadrul stimulentului de inserţie/indemnizaţie pentru creşterea copilului; plăţi în valoare de 59.000 de lei reprezentând indemnizaţia lunară acordată persoanelor fizice care au încheiate convenţii individuale de muncă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17242 / 19940 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Din amfiteatru, la boardroom: „Think Ahead! Practice at Filip & Company!” – programul de vară care oferă studenților o experiență multidisciplinară, remunerată, cu proiecte reale, mentorat și evaluare riguroasă. Mai mult de jumătate dintre absolvenții recentelor ediții au devenit avocați stagiari ai firmei | De vorbă cu Cristina Tudoran (partener) și Alexandra Țugui (HR specialist) despre accesul studenților interesați de avocatura de business la o experiență practică autentică în cadrul unei firme de top
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...