Curtea de Conturi: Prejudiciu de 4,04 mil. lei la ANPIS pentru măsurile de sprijin din starea de urgenţă. Plăţi de 288.000 lei, cu abateri de la legislație, acordate avocaţilor
11 August 2020 AGERPRES
Plăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.
Prejudiciile identificate la plăţile acordate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) aferente perioadei stării de urgenţă se ridică la suma de 4,04 milioane de lei, reprezentând sub 1% din totalul plăţilor efectuate de instituţie, potrivit raportului "Gestionarea resurselor publice în perioada stării de urgenţă" realizat de Curtea de Conturi la solicitarea Parlamentului şi publicat marţi.
Plăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.
Plăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.
Autorii documentului menţionează că "în contextul instituirii stării de urgenţă, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) a fost desemnată să asigure de la bugetul de stat, prin agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială şi a municipiului Bucureşti, continuitatea acordării unor beneficii de asistenţă socială, dar şi plata unei indemnizaţii lunare pentru anumite categorii de contribuabili, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea virusului SARS-CoV-2, cum ar fi: (1) persoanele care au încheiate convenţii individuale de muncă, titular PFA, întreprindere individuală, întreprindere familială care desfăşoară efectiv o activitate sistematică de producere, administrare ori înstrăinare de bunuri sau prestează servicii, indiferent dacă are sau nu un scop lucrativ care întrerup activitatea, (2) avocaţii a căror activitate este redusă, (3) participanţii la activitatea sportivă, (4) persoanele fizice care obţin venituri exclusiv din drepturile de autor şi drepturile conexe, (5) alţi profesionişti. Pe lângă indemnizaţiile plătite beneficiarilor menţionaţi, entitatea controlată a mai avut ca obligaţii legale acordarea în continuare a unor beneficii de asistenţă socială (stimulent de inserţie, indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului, drepturile tinerilor pentru care condiţia de acordare este frecventarea cursurilor şcolare), precum şi plata unor subvenţii în continuare centrelor de servicii care administrează unităţi de asistenţă socială care şi-au închis activitatea".
Controlul efectuat de Curtea de Conturi s-a realizat la ANPIS şi la toate agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, inclusiv a municipiului Bucureşti. La agenţiile judeţene Argeş, Giurgiu, Iaşi şi Olt nu au fost constatate abateri.
"Curtea de Conturi a concluzionat că, în general, activitatea s-a desfăşurat în condiţii de respectare a atribuţiilor legale, fără sincope, asigurându-se continuitatea", se menţionează în raport.
Autorii documentului notează că au constatat anumite neconformităţi cu legislaţia aplicabilă, unele producătoare de prejudicii.
Valorile plăţilor bazate pe abateri de la legislaţie au fost următoarele: plăţi de 3,25 milioane de lei (din care s-au recuperat 121.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată către alţi profesionişti a căror activitate a fost întreruptă; plăţi de 288.000 lei (din care s-au recuperat 31.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată avocaţilor a căror activitate a fost redusă; plăţi de 225.000 lei (din care s-au recuperat 65.000 lei), în cadrul indemnizaţiei lunare acordată participanţilor la activitatea sportivă; plăţi de 123.000 lei (din care s-a recuperat 6.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată persoanelor fizice care deţin drepturi de autor şi drepturi conexe, care şi-au întrerupt activitatea, concomitent cu încasarea unor venituri din alte surse; plăţi în valoare de 90.000 de lei în cadrul stimulentului de inserţie/indemnizaţie pentru creşterea copilului; plăţi în valoare de 59.000 de lei reprezentând indemnizaţia lunară acordată persoanelor fizice care au încheiate convenţii individuale de muncă.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 17876 / 20574 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Schoenherr, alături de Allianz-Țiriac Asigurări în tranzacția de preluare a Campion Broker. Echipa, coordonată de Monica Cojocaru (partener) și Georgiana Bădescu (partener)
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





