
Curtea de Conturi: Prejudiciu de 4,04 mil. lei la ANPIS pentru măsurile de sprijin din starea de urgenţă. Plăţi de 288.000 lei, cu abateri de la legislație, acordate avocaţilor
11 August 2020
AGERPRESPlăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.
Prejudiciile identificate la plăţile acordate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) aferente perioadei stării de urgenţă se ridică la suma de 4,04 milioane de lei, reprezentând sub 1% din totalul plăţilor efectuate de instituţie, potrivit raportului "Gestionarea resurselor publice în perioada stării de urgenţă" realizat de Curtea de Conturi la solicitarea Parlamentului şi publicat marţi.
Plăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.
Plăţile reprezentând indemnizaţii acordate de ANPIS pentru perioada stării de urgenţă pentru reducerea/suspendarea/întreruperea temporară a activităţii unor sectoare economice, precum şi beneficii de asistenţă socială/subvenţii acordate în continuare pe perioada stării de urgenţă, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei, se menţionează în raportul Curţii de Conturi.
Autorii documentului menţionează că "în contextul instituirii stării de urgenţă, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) a fost desemnată să asigure de la bugetul de stat, prin agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială şi a municipiului Bucureşti, continuitatea acordării unor beneficii de asistenţă socială, dar şi plata unei indemnizaţii lunare pentru anumite categorii de contribuabili, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea virusului SARS-CoV-2, cum ar fi: (1) persoanele care au încheiate convenţii individuale de muncă, titular PFA, întreprindere individuală, întreprindere familială care desfăşoară efectiv o activitate sistematică de producere, administrare ori înstrăinare de bunuri sau prestează servicii, indiferent dacă are sau nu un scop lucrativ care întrerup activitatea, (2) avocaţii a căror activitate este redusă, (3) participanţii la activitatea sportivă, (4) persoanele fizice care obţin venituri exclusiv din drepturile de autor şi drepturile conexe, (5) alţi profesionişti. Pe lângă indemnizaţiile plătite beneficiarilor menţionaţi, entitatea controlată a mai avut ca obligaţii legale acordarea în continuare a unor beneficii de asistenţă socială (stimulent de inserţie, indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului, drepturile tinerilor pentru care condiţia de acordare este frecventarea cursurilor şcolare), precum şi plata unor subvenţii în continuare centrelor de servicii care administrează unităţi de asistenţă socială care şi-au închis activitatea".
Controlul efectuat de Curtea de Conturi s-a realizat la ANPIS şi la toate agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, inclusiv a municipiului Bucureşti. La agenţiile judeţene Argeş, Giurgiu, Iaşi şi Olt nu au fost constatate abateri.
"Curtea de Conturi a concluzionat că, în general, activitatea s-a desfăşurat în condiţii de respectare a atribuţiilor legale, fără sincope, asigurându-se continuitatea", se menţionează în raport.
Autorii documentului notează că au constatat anumite neconformităţi cu legislaţia aplicabilă, unele producătoare de prejudicii.
Valorile plăţilor bazate pe abateri de la legislaţie au fost următoarele: plăţi de 3,25 milioane de lei (din care s-au recuperat 121.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată către alţi profesionişti a căror activitate a fost întreruptă; plăţi de 288.000 lei (din care s-au recuperat 31.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată avocaţilor a căror activitate a fost redusă; plăţi de 225.000 lei (din care s-au recuperat 65.000 lei), în cadrul indemnizaţiei lunare acordată participanţilor la activitatea sportivă; plăţi de 123.000 lei (din care s-a recuperat 6.000 lei) în cadrul indemnizaţiei lunare acordată persoanelor fizice care deţin drepturi de autor şi drepturi conexe, care şi-au întrerupt activitatea, concomitent cu încasarea unor venituri din alte surse; plăţi în valoare de 90.000 de lei în cadrul stimulentului de inserţie/indemnizaţie pentru creşterea copilului; plăţi în valoare de 59.000 de lei reprezentând indemnizaţia lunară acordată persoanelor fizice care au încheiate convenţii individuale de muncă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17518 / 20216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...