ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

GfK: Piaţa electro-IT a crescut cu 6% în T2 2019, până la 737 mil. E

14 August 2019   |   AGERPRES

Cel mai mare sector al pieţei, cel de telecom, a avut un avans de aproape 4%, atingând valoarea de 322 milioane de euro.

 
 
Piaţa electro - IT a înregistrat în trimestrul al doilea al acestui an o creştere de 6% comparativ cu perioada similară din 2018, până la 737 milioane euro, electrocasnicele mari şi mici şi electronicele fiind cele mai performante sectoare, conform rezultatelor GfK TEMAX pentru România.

Cel mai mare sector al pieţei, cel de telecom, a avut un avans de aproape 4%, atingând valoarea de 322 milioane de euro. Electrocasnicele mari şi mici au avut performanţe bune, ca şi în trimestrele anterioare, de peste 16% pentru fiecare sector, cu valori absolute de 155 şi, respectiv, 53 de milioane de euro.

Electronicele au marcat o creştere de peste 11%, până la 109 milioane de euro, în timp ce aparatele foto au rămas în zona negativă cu -7,5% şi 5 milioane de euro în vânzări absolute. O tendinţă similară s-a observat şi în cazul IT, cu o scădere de 10,5%, până la valoarea de 86 milioane de euro, ca şi pentru echipamente de birou, cu vânzări de 7 milioane de euro, cu peste 10% mai puţin faţă de al doilea trimestru din 2018.


Piaţa de telecom a crescut în mare parte datorită performanţei foarte bune a telefoanelor smart cu ecran mare (fabletele).

Fabletele (telefoane smart cu ecran >5,6 inch) au avut cea mai bună performanţă în categorie în T2 2019, respectiv un avans de peste 93% şi 266 milioane de euro vânzări. Telefoane mobile clasice (cu butoane) şi smart (cu ecran mai mic de 5,6 inch) au scăzut cu peste 76%, la 38 milioane de euro. Core wearables au avut a doua cea mai bună performanţă după fablete, cu creştere de 66%, până la 10 milioane de euro, iar căştile au marcat 8 milioane de euro în vânzări, reprezentând o majorare de aproape 25% faţă de T2 2018.

Influenţa programului Rabla pentru electrocasnice mari s-a făcut simţită în al doilea trimestru al anului. Astfel, avansul vânzărilor la maşinile de spălat rufe a fost de 21,5%, până la valoarea de 45 de milioane de euro. Pentru uscătoarele de rufe creşterea a fost de aproape 65%, până la 3 milioane de euro, în timp ce maşinile de spălat vase au înregistrat vânzări de 8 milioane de euro, cu 31% mai mult faţă de T2 2018.

"Ca valoare absolută, frigiderele au fost în top, cu vânzări de 50 de milioane de euro şi creştere de 17%. Cuptoarele cu microunde au avut şi ele o evoluţie bună de 18 procente, până la 5 milioane de euro, la fel ca şi aparatele de gătit (aragazuri şi cuptoare), cu un plus de peste 9% şi 23 de milioane de euro. Vânzările de congelatoare au avansat cu aproape 8%, până la 7 milioane de euro, în timp ce vânzările de hote au atins 5 milioane de euro, cu 5% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2018", se menţionează într-un comunicat GfK.

Vânzările de televizoare au atins în trimestrul doi o creştere de peste 14%, până la 96 de milioane de euro. Vânzările de boxe s-au majorat cu peste 23%, până la 2 milioane de euro, în vreme ce boxele portabile au marcat un ritm de creştere de mai bine 5%, până la 3 milioane de euro. Restul categoriilor au fost în teritoriu negativ, cu o scădere masivă pentru camere video, de peste 47%, dar şi pentru console şi căşti, de aproape 12%, până la valoarea de 4 milioane euro, respectiv 1 milion de euro.

Aceeaşi scădere accentuată s-a înregistrat pentru computere, în T2 2019 faţă de perioada similară a anul trecut, respectiv de circa 27% şi vânzări absolute de 13 milioane de euro. Pentru laptopuri scăderea este de peste 7%, până la 47 milioane de euro, în timp ce tabletele au ajuns la 9 milioane de euro, cu mai bine de 16% mai puţin faţă de T2 2018. Monitoarele au marcat o scădere de aproape un procent şi o valoare de 9 milioane de euro.

Perioada a fost bună pentru camerele video, cu o creştere de aproape 13% până la 2 milioane de euro. O performanţă bună au avut-o şi vânzările de mouse, cu un plus de mai bine de 3% şi 3 milioane de euro şi de tastaturi, cu o creştere de 1,6%, până la 2 milioane de euro.

În cazul electrocasnicelor mici, aparatele de călcat verticale cu aburi şi friteuzele au performat foarte bine în trimestrul doi, cu creşteri de aproape 163%, respectiv, 103%, până la valoarea de 1 milioane de euro fiecare. Espresoarele de cafea au realizat vânzări de 9 milioane de euro, în creştere cu 30% faţă de perioada similară din 2018. La aspiratoarele s-au majorat vânzările cu 24,5%, atingând 15 milioane de euro, în timp ce uscătoarele de păr au avut un ritm de creştere de peste 23%, până la vânzări de 2 milioane de euro. Aparatele de coafat părul au avut un avans de peste 12% şi vânzări de 3 milioane de euro.

Alte categorii în creştere au fost aparatele de tocat carne, +12% şi două milioane de euro, aparatele de bărbierit cu un plus de 5% şi 6 milioane de euro, fiarele de călcat clasice şi aparatele de preparat mâncarea, cu un plus de aproape 4% şi 6 milioane de euro fiecare şi aparatele de tuns părul, peste +2% şi 1 milion de euro în vânzări absolute.

Pentru acest trimestru, doar storcătoarele de fructe au fost în zona negativă, cu un minus de aproape 20%, până la 1 milion de euro.

În ceea ce priveşte echipamentele de birou, imprimantele au fost pe un trend descendent accentuat, de peste 10%, până la 7 milioane de euro.

În trimestrul al doilea, camerele digitale au scăzut cu 7,5%, iar vânzările absolute au fost de 5 milioane de euro.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 29 / 10352
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Romgaz are nevoie de avocați pentru o achiziție în Grecia. Producătorul de gaze naturale vrea să preia 20% din Gastrade, promotorul proiectului pentru operarea terminalului de LNG de lângă Alexandoupolis
Refinitiv | Cinci societăți de avocați cu prezență la București, în topul consultaților juridici din tranzacțiile derulate în Europa Estică, în primele șapte luni. CMS își păstrează primul loc în regiunea EMEA
Echipa de M&A a D&B David și Baias este implicată în 15 tranzacții aflate în diferite faze | Sorin David, Managing Partner: Activitatea societății noastre poate fi văzută ca un barometru al pieței. Pe baza proiectelor aflate în derulare, suntem optimiști și pentru perioada următoare
De vorbă cu Manuela Guia, despre proiectul GNP Guia Naghi and Partners | Nu am mutat portofolii de clienți, dar experiența avocaților implicați în acest proiect și recunoașterea de care ei se bucură au făcut ca, încă din prima zi, să avem atât de multe proiecte, încât să ne prindă cam des noaptea sau week-endul la birou
INTERVIU | Ligia Cecilia Popescu, Partener Wolf Theiss, Coordonator al Departamentului Litigii și Arbitraj: Profilul standard al clienților constanți include, cu preponderență, societăți multinaționale, instituții de credit și fonduri de investiții. Gestionăm un număr în creștere de dosare de criminalitate economică astfel încât dezvoltarea acestui domeniu se află printre prioritățile noastre
Filip & Company apără România în ultimul arbitraj ICSID, cerut de un grup controlat de magnatul rus Iakov Goldovski. Cine sunt coordonatorii echipelor de avocați
Cum poți ajunge să lucrezi printre ”zeii” arbitrajului internațional și să interacționezi cu unii dintre cei mai cunoscuți arbitri din lume. Traseul remarcabil parcurs de Ștefan Dudaș, avocatul român din echipa pariziană a firmei Derains & Gharavi International
Cum poți intra în echipa Reff & Asociații și ce te așteaptă după | ”Oferim tinerilor tot sprijinul de care au nevoie pentru a-și atinge potențialul. Nu sunt singuri în această călătorie”, spun reprezentanții firmei
Deloitte România și Reff & Asociații au asistat grupul austriac Rondo Ganahl în achiziția Transilvania Pack & Print
Fundația Baylor Marea Neagră poate continua programul național de donații de medicamente. O victorie obținută de avocații NNDKP
Cum se pot deschide porțile unui traseu profesional aproape perfect | Cine i-a „arătat drumul” Georgianei Evi, Senior Associate în cadrul Clifford Chance Badea. Despre chimia dintre mentor și mentee și dorința amândurora de a învăța și a crește împreună, profesional și personal
Cum poți dezvolta o carieră internațională în avocatură | Studii în Timișoara, concursuri tip „moot court”, masterat la Londra și un loc în echipa Debevoise & Plimpton LLP. Rețeta succesului, în varianta Dianei Moise
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...