ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Horváth & Partners: Un plan de continuitate a afacerii poate crește șansele unei companii de a supraviețui unei crize cu minimum 30%

23 Martie 2020   |   BizLawyer

Din perspectiva reprezentanților Horváth & Partners, momentan cei mai mulți jucători care au început deja să pună în aplicare planuri de continuitate a afacerii provin din industriile care au fost până acum cel mai grav afectate de pandemia COVID-19.

 
 
Un plan bine pus la punct de continuitate a afacerii crește cu cel puțin 30% șansele unei întreprinderi de a face față unei crize precum cea pe care o traversăm în aceste zile, când companiile încearcă să se replieze, să se adapteze și să își continue activitatea prin adoptarea unor soluții pentru menținerea în funcțiune a unor procese de business esențiale, potrivit reprezentanților Horváth & Partners, companie de consultanță în management care a lansat recent acest tip de program și pe piața locală.

Experții companiei au dezvoltat un cadru de management ce presupune o abordare în trei pași, care ajută la stabilizarea proceselor în perioadele caracterizate de incertitudine puternică, cum este situația actuală generată de pandemia de COVID-19. Acestea se aplică și în alte situații de pericol cum sunt crizele financiare, inundațiile, cutremurele sau alte amenințări care prezintă riscuri majore pentru companiile care nu au planuri de urgență pentru a gestiona situațiile extreme sau evenimentele de tip Black Swan – situații foarte rare, pe care nu le anticipează cu adevărat nimeni, dar ale căror efecte sunt cu atât mai devastatoare.


„Procesele esențiale care mențin o companie în stare de funcționare trebuie să rămână stabile, chiar și în situații neobișnuite, cum este cea pe care o traversăm acum, considerată fără precedent de la încheierea ultimei conflagrații mondiale. Prin urmare, este necesară protejarea resurselor importante fără de care funcționarea devine imposibilă, adică a angajaților, a serviciilor IT, a furnizorilor externi etc. Pentru a le putea fi alături clienților noștri în această perioadă foarte dificilă am lansat și pe piața locală acest program pe care îl avem din 2007 în portofoliul nostru internațional. În acest moment, sunt cruciale viteza de reacție și adoptarea unor măsuri simple și rapide de limitare a impactului negativ pe care această pandemie îl va avea asupra întregii economii”, a explicat Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.

Cei trei pași ai managementului inteligent al continuității afacerii implică, în viziunea consultanților Horváth & Partners, următoarele acțiuni: (1) înțelegerea profundă a vulnerabilităților proceselor proprii; (2) analiza impactului pe care situația de criză îl are asupra afacerii, precum și identificarea și coordonarea proceselor a căror întrerupere poate duce la daune majore și potențial ireversibile, respectiv (3) elaborarea strategiei de continuitate a afacerii.

„Să acționezi rapid și înțelept este cheia pentru a face față cu succes unor perioade incerte cum a fost criza economică globală din 2008 sau cum este, în prezent, pandemia cu noul coronavirus. Companiile trebuie să identifice care sunt procesele critice de afaceri și să dezvolte planuri de urgență eficiente, iar pentru acest lucru multe dintre ele, în special cele foarte mari, care au mii și zeci de mii de angajați și numeroase proceduri, au nevoie de ajutor de specialitate din partea consultanților specializați pe acest segment. În asemenea situații, este necesar să fie identificat factorul declanșator de întrerupere a procesului și să se acorde atenție simptomului, nu cauzei. De exemplu, nu este relevant de ce angajații nu se mai pot prezenta la sediul companiei, ci trebuie văzut cum influențează acest lucru valoarea și productivitatea afacerii și ce măsuri trebuie luate în așa fel încât personalul să fie în siguranță și asigurat financiar, pe cât posibil, iar compania să își poată continua activitatea la standarde optime în situația respectivă”, a mai punctat Kurt Weber.

Din perspectiva reprezentanților Horváth & Partners, momentan cei mai mulți jucători care au început deja să pună în aplicare planuri de continuitate a afacerii provin din industriile care au fost până acum cel mai grav afectate de pandemia COVID-19: industria aviatică, turism și HoReCa. În țări precum Germania, Austria sau Polonia, unde practica adoptării unor planuri de continuitate a prins teren de mai multă vreme, marile companii au luat deja măsuri de limitare a pagubelor economice pe care această situație neobișnuită le va genera.

Programul de management inteligent al continuității afacerii (Smart Business Continuity Management) este aplicat de către experții Horváth & Partners de peste 12 ani și a fost implementat cu rezultate foarte bune la nivel internațional.

Horváth & Partners este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Pe piața din România, Horváth & Partners oferă o gamă largă de servicii de consultanță în domeniul performanței la nivel de companie și optimizarea performanței organizațiilor private și publice: de la management strategic și inovație, managementul proceselor și organizare, până la controlling, managementul operațiunilor și achizițiilor, training-uri, consultanță în vânzări și IT.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18037 / 19900
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...