HPDI: Angajații marilor companii vor lucra de acasă circa 40% din timp, cel puțin până la finele lui 2020
28 Mai 2020 BizLawyer
Activitatea marilor companii se va desfășura circa 60% din timp la birou și 40% de acasă, minimum șase luni ♦ Un studiu HPDI relevă că 36% dintre angajați consideră lipsa înțelegerii emoțiilor drept principala provocare a lucrului de la distanță ♦ În ciuda relaxării măsurilor impuse de autorități, principala tendință pe piața de training și teambuilding rămâne trecerea evenimentelor în mediul online
Angajații majorității companiilor vor continua ca, aproximativ 40% din timp, să își desfășoare activitatea de acasă, cel puțin până la sfârșitul lui 2020, arată un studiu al HPDI (Human Performance Development International). În restul timpului, angajații vor lucra de la birou, dar procesul de digitalizare se va accelera, angajatorii dorindu-și să fie și mai bine pregătiți pentru situații similare, care ar putea apărea în viitor și ar putea necesita munca de la distanță a majorității personalului.
Compania HPDI, care este unul dintre cei mai importanți furnizori de consultanță și strategie în resurse umane de pe piața autohtonă, a desfășurat recent o cercetare cu ajutorul celor peste 3.000 de participanți la webinariile pe care le-a organizat, începând cu a doua jumătate a lunii martie. Respondenții provin din domenii variate, de la IT și bănci, până la industria producătorilor de componente auto sau cea farmaceutică. Printre obiectivele studiului s-a aflat identificarea principalelor probleme cu care se confruntă angajații care lucrează de la distanță. Astfel, 36% dintre respondenți au nominalizat lipsa înțelegerii emoțiilor și a trăirilor personale ca principal impediment al muncii de acasă. Transmiterea defectuoasă a informației a constituit cea mai mare provocare pentru 28% dintre angajații incluși în cercetare, iar 23% au fost nemulțumiți în special de creșterea timpilor de răspuns, în lipsa interacțiunii directe. În proporție de 13%, angajații au considerat că activitatea le-a fost îngreunată în special de probleme care au ținut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.
Compania HPDI, care este unul dintre cei mai importanți furnizori de consultanță și strategie în resurse umane de pe piața autohtonă, a desfășurat recent o cercetare cu ajutorul celor peste 3.000 de participanți la webinariile pe care le-a organizat, începând cu a doua jumătate a lunii martie. Respondenții provin din domenii variate, de la IT și bănci, până la industria producătorilor de componente auto sau cea farmaceutică. Printre obiectivele studiului s-a aflat identificarea principalelor probleme cu care se confruntă angajații care lucrează de la distanță. Astfel, 36% dintre respondenți au nominalizat lipsa înțelegerii emoțiilor și a trăirilor personale ca principal impediment al muncii de acasă. Transmiterea defectuoasă a informației a constituit cea mai mare provocare pentru 28% dintre angajații incluși în cercetare, iar 23% au fost nemulțumiți în special de creșterea timpilor de răspuns, în lipsa interacțiunii directe. În proporție de 13%, angajații au considerat că activitatea le-a fost îngreunată în special de probleme care au ținut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.
„Companiile vor funcționa într-un melanj între munca de la birou și munca de acasă în următoarea perioadă, iar unul dintre puținele segmente unde vor investi va fi cel al digitalizării. Cei mai mulți angajatori au observat că oamenii își pot desfășura majoritatea activităților și de la domiciliu, dar în același timp încep să înțeleagă că aceștia trebuie sprijiniți pentru a funcționa la capacitate optimă în acest sistem, nou pentru mulți. Cercetarea noastră și-a propus să îi ajute atât pe angajați, cât și pe angajatori să stabilească principalele inconveniente și să le depășească. Mă bucură să văd un reviriment al interesului pentru programele de învățare, de la traininguri, sesiuni de coaching și chiar și teambuildinguri. Desigur, reintrarea într-un ritm normal pentru piața acestui tip de servicii se va produce gradual”, consideră Petru Păcuraru, fondator al HPDI.
Potrivit HPDI, piața programelor de educație pentru angajați va trece prin schimbări care urmează modificarea paradigmei în care își desfășoară activitatea companiile. „În scenariul cel mai optimist, doar 2020 va fi un an de sacrificiu în industria noastră, urmând ca în 2021 să ne concentrăm pe construcție, în noul context. În scenariul pesimist, și anul viitor va sta sub semnul reconstrucției, mai ales dacă va mai exista un val pandemic, în această toamnă. Oricum, migrarea în digital continuă să fie principala tendință pe piața de traininguri și teambuildinguri. Dacă, în prima parte a perioadei de izolare, majoritatea clienților erau în expectativă, acum cele mai multe bugete au început să se îndrepte exclusiv către webinarii și evenimente online, în ciuda începerii relaxării”, a punctat fondatorul HPDI.
Potrivit HPDI, în condițiile în care măsurile de relaxare luate de autorități vor continua, piața de training își va reveni treptat, de la lună la lună, pentru ca spre sfârșitul anului să se stabilizeze la o oarecare normalitate. În cel mai bun caz, segmentul de teambuilding-uri va reîncepe să adune oameni, în grupuri mai mici și respectând normele de distanțare socială, în iulie - august. HPDI a lansat în aprilie “Becoming the Digital Manager”, un program integrat care conține cinci webinarii a câte trei ore, menite să sprijine procesul de management la distanță. Acesta a fost solicitat deja de 15 companii, iar din luna mai a fost încheiat un parteneriat cu 3PM, platformă online educațională și interactivă, unde cursanții vor putea accesa informații despre webinariile și trainerii HPDI.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18176 / 20439 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





