Inspecţia Muncii a desfăşurat 121.273 de controale şi a aplicat amenzi de 127 milioane de lei în 2019
23 Ianuarie 2020 AGERPRES
În acţiunile de control, indiferent de tipul controlului, se verifică, în principal, îndeplinirea cerinţelor legale privind încadrarea în muncă, timpul de muncă şi timpul de odihnă, drepturile salariale acordate, precum şi respectarea reglementărilor de domeniul securitate şi sănătate în muncă.
Inspecţia Muncii a desfăşurat în cursul anului trecut 121.273 de controale la nivel naţional, în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă, iar valoarea totală a amenzilor aplicate este de peste 127,1 milioane de lei, potrivit unui comunicat al instituţiei.
În domeniul relaţiilor de muncă au fost efectuate 71.748 controale, din care 67.632 pentru identificarea cazurilor de muncă nedeclarată, fiind aplicate, în total, 23.893 sancţiuni contravenţionale. Valoarea totală a amenzilor a depăşit 108,5 milioane de lei, din care 94,1 milioane de lei pentru muncă nedeclarată.
De asemenea, în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (SSM), au fost efectuate 49.525 controale, în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare de 18,5 milioane de lei. Numărul total de sancţiuni contravenţionale aplicate a ajuns la 70.589, fiind dispuse 231 opriri din funcţiune a unor echipamente de muncă neconforme, care reprezentau risc de accidentare, iar în 227 de cazuri, au fost dispuse sistări ale activităţii.
În domeniul relaţiilor de muncă au fost efectuate 71.748 controale, din care 67.632 pentru identificarea cazurilor de muncă nedeclarată, fiind aplicate, în total, 23.893 sancţiuni contravenţionale. Valoarea totală a amenzilor a depăşit 108,5 milioane de lei, din care 94,1 milioane de lei pentru muncă nedeclarată.
De asemenea, în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (SSM), au fost efectuate 49.525 controale, în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare de 18,5 milioane de lei. Numărul total de sancţiuni contravenţionale aplicate a ajuns la 70.589, fiind dispuse 231 opriri din funcţiune a unor echipamente de muncă neconforme, care reprezentau risc de accidentare, iar în 227 de cazuri, au fost dispuse sistări ale activităţii.
"Ţinând cont de necesitatea creşterii gradului de conştientizare a angajatorilor şi a lucrătorilor în ceea ce priveşte respectarea prevederilor legale referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă în domeniile în care s-au înregistrat neconformităţi care au generat evenimente deosebite, avem în vedere, în perioada următoare, intensificarea acţiunilor Inspecţiei Muncii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, precum şi dezvoltarea unor sinergii cu alte domenii, printre care şi învăţământul. Pentru realizarea obiectivelor instituţionale, în Programul Cadru de Acţiuni al Inspecţiei Muncii pentru anul 2020, se desfăşoară acţiuni de control de tip campanie, tematice şi de fond, cu caracter preventiv, precum şi controale programate sau inopinate, la toate categoriile de angajatori, focalizate pe domeniile de activitate economică în care au fost identificate riscuri", a afirmat Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat, în comunicat.
Potrivit oficialului, în acţiunile de control, indiferent de tipul controlului, se verifică, în principal, îndeplinirea cerinţelor legale privind încadrarea în muncă, timpul de muncă şi timpul de odihnă, drepturile salariale acordate, precum şi respectarea reglementărilor de domeniul securitate şi sănătate în muncă. La aceste acţiuni de control, se adaugă verificările iniţiate ca urmare a petiţiilor pe care ni le adresează cetăţenii, în situaţia în care aceştia se consideră prejudiciaţi în relaţia cu angajatorii.
Bratu a precizat că, anual, la nivel naţional, sunt înregistrate şi soluţionate aproximativ 50.000 de petiţii, ceea ce reflectă gradul ridicat de încredere al cetăţenilor în capacitatea Inspecţiei Muncii de a-i ajuta în soluţionarea problemelor apărute.
Cele mai frecvente încălcări ale legislaţiei în domeniul relaţiilor de muncă reclamate sunt cele legate de prevederile Codului Muncii: neplata salariilor, timpul de muncă şi neplata orelor suplimentare, concedieri abuzive, nerespectarea prevederilor privind registrul de evidenţă a salariaţilor, reconstituirea vechimii în muncă.
În domeniul SSM, principalele aspecte reclamate de cetăţeni vizează eliberarea adeverinţelor pe grupe de muncă, condiţiile de muncă necorespunzătoare, cercetarea şi declararea accidentelor produse la locurile de muncă, nerespectarea cerinţelor de securitate şi sănătate în muncă.
Şeful Inspecţiei Muncii spune că, în aceeaşi măsură, inspectorii de muncă sunt imparţiali şi reprezintă un factor de echilibru între actorii de pe piaţa muncii, sindicate şi patronate, salariaţi şi angajatori.
"Încercăm, prin toate acţiunile noastre, de informare, de conştientizare sau de control preventiv, să fim activi şi responsabili. Periodic, efectuăm analize concrete, urmărind îndeplinirea obiectivelor stabilite până la materializarea acestora în rezultate concrete. Astfel, Programul Cadru de Acţiuni al Inspecţiei Muncii pentru anul 2020, reprezintă un document de referinţă, elaborat cu respectarea reglementărilor specifice din domeniile de competenţă ale instituţiei, ce ţine cont de cerinţele şi orientările europene în domeniu. Am urmărit alocarea eficientă a resurselor existente pentru maximizarea rezultatelor, având în vedere că resursele umane, financiare şi materiale sunt limitate. Până în acest moment, cu resursele avute la dispoziţie, pot afirma că, de mai bine de 20 de ani, am reuşit să ne îndeplinim misiunea, să fim la nivelul aşteptărilor, adică o instituţie puternică şi de referinţă, cu un rol important pe plan social şi cu rezultate remarcabile. Pe această cale, ţin să le mulţumesc colegilor din Inspecţia Muncii şi din inspectoratele teritoriale de muncă pentru tot efortul depus pe parcusul anului, pentru seriozitatea şi rigurozitatea cu care îşi îndeplinesc atribuţiile", a mai spus Dantes Nicolae Bratu, în comunicat.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18730 / 20323 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
IAM Global Leaders 2026 | 13 români, printre care Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Alina Tugearu (ZRVP) și Răzvan Dincă (RD&A) au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul brevetelor, la nivel global. Prin ce s-au remarcat aceștia și cum îi văd clienții
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





