ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Județele Constanța, Alba și Timiș sunt în topul celor mai puternice centre logistice, după București

24 Mai 2019   |   BizLawyer

Cele patru piețe generează un sfert din cantitatea de mărfuri transportate rutier la nivel național

Laurentiu Duică, Director Industrial Agency în cadrul Colliers International Romania

 
 
Piața industrială și logistică din România a crescut exponențial atât din punctul de vedere al dinamicii dezvoltărilor industriale cât și al intensității transportului național de marfă. Potrivit companiei de consultanță imobiliară Colliers International, cele mai active centre logistice, excluzând Bucureștiul, sunt Constanța – cel mai estic centru urban, Alba – situat aproape central și Timiș – cel mai vestic județ din România. Aceste patru piețe generează aproape un sfert din cantitatea de mărfuri transportate rutier la nivel național.

Pentru a măsura intensitatea operațiunilor de transport, specialiștii Colliers au analizat cum se situează județele din România comparativ cu media națională de 4,1 milioane tone de mărfuri încărcate/descărcate pe județ pe an. Clasamentul a fost întocmit folosind o medie a bunurilor încărcate și descărcate pentru perioada 2015-2017 – care oferă cele mai recente date disponibile la nivel județean; este puțin probabil ca acest clasament să se fi schimbat semnificativ în 2018, când volumul total al mărfurilor transportate a crescut cu doar 4% față de 2017. Clasamentul este dominat de București (fără Ilfov), cu o intensitate de 2,5 ori peste media națională. Calculele iau în considerare numai cantitatea de mărfuri încărcate într-un județ și descărcate în altul, fiind singurele date disponibile pe plan regional; este de remarcat faptul că în 2018, din cantitatea totală de transporturi rutiere de marfă de 230 milioane tone, cantitatea transportată la nivel național era de peste 180 de milioane de tone, de peste 3 ori mai mare decât cea a importurilor/exporturilor care sunt diferența până la 230 milioane tone.


Cele mai puternice centre logistice la nivel național, pe lângă București, sunt Constanța, Alba și Timiș, urmate de Prahova, Ilfov și Cluj. Bucureștiul și aceste 6 cele mai active județe din punct de vedere logistic – care sunt de cel puțin 1,5 ori peste media județeană în ceea ce privește mărfurile transportate – reprezintă împreună o treime din transportul național de marfă (măsurat prin cantitatea de mărfuri încărcate/descărcate aici), în timp ce 7 dintre cele mai puțin active – aflate mai jos de jumătate din media județeană – totalizează doar aproximativ 6% din total. Acestea din urmă sunt Vaslui, Giurgiu, Brăila, Ialomița, Vrancea, Covasna și Sălaj.

„Pe termen lung, ne așteptăm ca actualele centre logistice să se consolideze, deoarece au crescut atât de mult având o poziționare strategică, au consolidat economia locală și, astfel, s-a și creat o tradiție în acest sens. Totuși, subliniem că în regiunea Moldovei nu există un centru logistic puternic, însă ne așteptăm ca acest lucru să se schimbe în câțiva ani, mai ales dacă se vor materializa planurile actuale de construire a unei autostrăzi care leagă Iași de Târgu Mureș”, a declarat Laurențiu Duică, Director Industrial Agency în cadrul Colliers International Romania.

Un alt aspect important este forța de muncă neexploatată care poate oferi oportunități semnificative în zonele cu activitate economică limitată. De exemplu, cele patru județe din nord-estul României reprezintă aproape 20% din totalul potențialilor angajați, dar generează mai puțin de 10% din cantitatea totală de mărfuri transportate la nivel național.

Potrivit datelor Colliers, piața industrială și logistică din România a încheiat un prim trimestru moderat, în condițiile în care tranzacțiile totale de închiriere a spațiilor de depozitare s-au redus la mai puțin de jumătate în perioada ianuarie-martie 2019 (aproape 30.000 mp față de 74.000 mp anul trecut). Totuși, consumul privat sănătos rămâne un motor al cererii pentru spații de depozitare și pipeline-ul existent sugerează că a doua parte a anului ar trebui să fie mai dinamică; oricum, și anul trecut, numai al patrulea trimestru a reprezentat jumătate din activitatea totală din 2018.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 105 / 10087
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dentons primește opt distincții în cadrul galei Europe Women in Business Law Awards
Există viață și după orele de muncă în firmele de avocați din prima linie? Teea Eliade, avocat de Life Sciences, după ce a renunțat la viața din București și s-a apucat de programare: Manipularea și dorința de a trece peste și prin orice pentru a-ți atinge scopurile, volumul de muncă, munca peste program, neremunerată, și lipsa de respect pentru timpul personal au dus la decizia mea de a părăsi avocatura
LegiTeam: Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen is recruiting lawyer | Banking & Finance
LegiTeam: NNDKP is recruiting lawyers with experience in Real Estate
MPR Partners | Maravela, Popescu & Roman a asistat Nederlandse MKB la achiziția companiei IT BusyMachines. Echipă de 9 avocați, coordonată de partenerii Alina Popescu și Dana Rădulescu, implicată în proiect
Alina Stăvaru devine Partener la RTPR Allen & Overy. Promovare din interior, o premieră pentru firma de avocați
Ţuca Zbârcea & Asociaţii scapă Federația de Fotbal de pretențiile de 300 mil. E ale clubului FC Craiova
Cum văd avocații Dentons evoluția practicii de Capital Markets, pe o piață în care companiile cu acționariat preponderent străin se finanțează din surse interne grupului din care fac parte, iar cele cu capital românesc nu au încă o cultură a pieței de capital. Rețeta succesului include abordările personalizate, cu elemente de creativitate și inovație
Bondoc si Asociații is expanding its team. Four open positions
Clifford Chance Badea și PNSA, în ‘bucla locală’ a unei finanțări de 134 mil. € acordate de IFC și o instituție financiară italiană grupului care deține în România fabrica de roți auto din Drăgășani. Ce avocați au coordonat proiectul
Hotărâre definitivă obținută de NICULEASA LAW FIRM în fața ICCJ cu privire la caracterul „oneros” al relației dintre fiscal și penal, respectiv al limitelor caracterului „devolutiv” al contestației administrative
Cu ce gânduri pornesc la drum fondatoarele firmei SIMION & BACIU | “Ne dorim clienți dornici de dezvoltare și proiecte interesante. ‘Cel mai bun’ ideal este exact ce ai acum; și idealul se va dezvolta în timp, odată cu noi”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...