ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Kastel Group a înregistrat o creştere cu 43% a numărului de proprietăţi aflate în administrare, în 2021

14 Septembrie 2021   |   Agerpres

Valoarea chiriilor gestionate depăşeşte 500.000 euro/an, iar a proiectelor vândute se estimează a depăşi 7 milioane euro în 2021.

 
 
Segmentul de property management a crescut cu 43% de la începutul anului şi până în prezent, în timp ce proiectele imobiliare gestionate în exclusivitate de agenţia imobiliară Kastel Group s-au vândut în proporţie de 90%, potrivit unui comunicat al companiei.
 
Valoarea chiriilor gestionate depăşeşte 500.000 euro/an, iar a proiectelor vândute se estimează a depăşi 7 milioane euro în 2021.
 
"Kastel Group, agenţie imobiliară care oferă servicii premium de real estate, îşi consolidează poziţia pe segmentul de property management, portofoliul companiei urmând să se dubleze până la finalul anului comparativ cu 2020. Kastel Group a înregistrat, de la începutul anului şi până în prezent, o creştere cu 43% a numărului de proprietăţi aflate în administrare şi un rulaj de 700.000 lei, în urcare cu 130% faţă de perioada similară a anului trecut. Pentru 2021, compania estimează o cifră de afaceri de 1 milion de lei", se menţionează în comunicat.
 
Ţinând cont că ultimele 18 luni au adus schimbări importante în toate domeniile, inclusiv pe piaţa imobiliară, segmentul de property management a fost nişa pe care agenţia a mizat, nişă pe care a dezvoltat-o, creând şi o divizie separată în cadrul Kastel Group.
 
"Am pornit cu acest serviciu dintr-o solicitare fermă a câtorva clienţi care aveau nevoie de administrare, urmând ca apoi să devină unul dintre punctele forte ale Kastel Group, transformând agenţia dintr-una de intermediere, într-una nişată şi axată pe contracte de exclusivitate. Pe măsură ce piaţa se dezvoltă şi consumatorul de servicii imobiliare devine din ce în ce mai atent cu cine lucrează, România va prelua trendul şi experienţa pieţelor dezvoltate. Relaţia proprietar-chiriaş va fi una instituţionalizată, în care chiriaşul este un client care se aşteaptă să primească servicii profesionale prompte şi de calitate, nu doar o proprietate pe care o închiriază aleator în funcţie de zona de interes", spune Christian Tudorache, fondator Kastel Group.
 
La nivelul Bucureştiului, oferta a fost mai mare decât cererea, proprietăţile eliberate de cei care s-au mutat în provincie sau folosite anterior în regim hotelier fiind reorientate către închirierea pe termen lung. Totodată, s-a manifestat un interes ridicat al proprietarilor care au cumpărat locuinţe, în vederea închirierii, de a lucra cu agenţii care oferă servicii de property management.
 
"Gestionăm chirii care depăşesc valoarea de 500.000 de euro pe an, iar anul acesta vizăm, pentru al doilea an la rând, dublarea portofoliului de property management. Cei care au investit în locuinţe, strict ca un business, nu doresc să gestioneze direct relaţia cu chiriaşii. Profilul acestui client este diferit de cel al proprietarului clasic: are studii superioare, deţine mai mult de 2-3 proprietăţi, locuieşte în străinătate sau lucrează în marile corporaţii. Pe scurt, administrarea acestor proprietăţi, aşa cum se întâmplă frecvent în străinătate, de către o terţă persoană este o soluţie uşoară, la îndemână", a adăugat Tudorache.
 
Taxele pentru serviciile de property management pornesc de la 30 de euro/lună/proprietate, locuinţele fiind preponderent up market şi premium.
 
"Longevitatea acestor contracte este cu 80% mai mare decât cele administrate direct de proprietar şi sunt şi mai profitabile pentru clienţii pe care Kastel Group îi gestionează. De exemplu, în 2021, rata medie de profit per proprietate administrată este 7,5% în comparaţie cu 5,5 - 6% media pieţei", a explicat el.
 
Un alt avantaj al serviciilor de tip property management îl reprezintă procentul scăzut de chiriaşi care rămân cu datorii active, spre exemplu, media ultimilor 3 ani este sub 2%. Totodată, costuri de administrare fiscală şi tehnică sunt cu până la 35% mai mici decât media pieţei. În 2021, până în acest moment, rata de incidenţă este de zero.
 
O creştere semnificativă a tranzacţiilor de vânzări s-a înregistrat şi în perioada pandemiei, direcţia cea mai importantă de business a Kastel Group fiind dată de preluarea de la dezvoltatori, în exclusivitate, a proiectelor acestora, în vederea vânzării. De altfel, portofoliul Kastel Group este în proporţie de peste 90% format din proiecte în exclusivitate.
 
"Strategia noastră este să fim dedicaţi total clientului. Nu alergăm după proprietăţi care sunt în portofoliul mai multor agenţii, iar proiectele pe care le luăm au echipe dedicate exclusiv lor, de aceea şi reuşim să le vindem mai rapid şi în avantajul clientului. Datorită acestui contract de exclusivitate, dezvoltatorul poate obţine un preţ cu 3 până la 5% mai bun pentru fiecare unitate locativă vândută. Anul trecut, am avut contracte încheiate în valoare de 1 milion de euro din proiecte de genul, iar pentru anul în curs vorbim despre suma de 4,5 milioane de euro", a mai spus Christian Tudorache.
 
Agenţia imobiliară Kastel Group este prezentă în Bucureşti, Ilfov şi din aprilie 2021 în Cluj, având o ofertă unică de servicii de real estate premium, care se adresează atât clienţilor individuali, cât şi dezvoltatorilor imobiliari. Cele trei mari direcţii de business vizează serviciile de property management, servicii de exclusivitate încheiate cu dezvoltatorii proiectelor imobiliare şi consultanţă imobiliară.
 
Kastel Estate este o companie de consultanţă imobiliară cu o experienţă de peste 8 ani, care oferă servicii de real estate complete: consultanţă imobiliară, tranzacţii imobiliare, property & facility management, serviciul de tip concierge care vine perfect în completarea celorlalte. Portofoliul Kastel Group este preponderent axat pe piaţa de tip premium şi luxury, cu peste 400 de proprietăţi în portofoliu şi 1.400 de tranzacţii realizate cu succes. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10352 / 16860
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...