ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

KPMG în România lansează Analiza privind Excelența în livrarea Experienței Clienților pe piața din România în 2019

28 Noiembrie 2019   |   BizLawyer

Tema centrală a raportului este excelența în livrarea experiențelor către clienți, ca sursă de avantaj competitiv - o caracteristică definitorie a tuturor companiilor care reușesc să devină lideri de piață într-o perioadă de o complexitate fără precedent în ceea ce privește evoluția economiei și a mediului de afaceri.

Ramona Jurubită, Country Managing Partner, si Victor Iancu, Customer Advisory Lead - KPMG în România

 
 
KPMG lansează în premieră pentru România studiul Excelența în livrarea Experienței Clienților 2019, o analiză desfășurată la nivel global în ultimii 10 ani și prin care este evaluată satisfacția consumatorilor în urma experiențelor pe care aceștia le-au avut cu branduri din numeroase sectoare de activitate.

Tema centrală a raportului este excelența în livrarea experiențelor către clienți, ca sursă de avantaj competitiv - o caracteristică definitorie a tuturor companiilor care reușesc să devină lideri de piață într-o perioadă de o complexitate fără precedent în ceea ce privește evoluția economiei și a mediului de afaceri. În România, studiul a analizat răspunsurile a 2.499 de consumatori, au fost evaluate 131 de branduri din 8 sectoare și 15 sub-sectoare de activitate, fiind validate 103 branduri cu un minim de 100 de răspunsuri.

Au fost explorate, în special, modalitățile prin care aceste companii creează o cultură orientată spre client și cum acest lucru se transpune în toate aspectele activității lor, rezultând în final experiențe extraordinare pentru clienți. Pentru aceste companii „clientul” se situează în centrul preocupărilor lor. Deservirea clienților prin soluționarea problemelor și satisfacerea nevoilor acestora devine rațiunea de a fi, motivația de a continua și de a căuta în permanență cele mai bune soluții.

Ramona Jurubiță, Country Managing Partner, KPMG în România, a comentat rezultatele studiului:  „Excelența în livrarea Experienței Clienților în România în 2019 a arătat că, în contextul unei piețe de tip VUCA (acronim din limba engleză pentru Volatil, Incert, Complex și Ambiguu) excelența în livrarea experienței clienților este rezultatul unor acțiuni intenționate, bine evaluate și atent planificate. De asemenea, a arătat că există trei caracteristici definitorii și avantajoase din punct de vedere competitiv ale companiilor care au consumatorul în prim-plan: se ghidează după client, se bazează pe date granulare despre acesta și folosesc tehnici de previzionare pentru a anticipa nevoile clienților. În mod nesurprinzător, companiile aflate în top pe piața din România dețin aceste caracteristici. În același timp, cercetarea noastră ilustrează provocările și oportunitățile cu care se confruntă în prezent multe branduri, cele mai multe dintre acestea fiind grupate în jurul decalajelor care trebuie abordate în ce privește cei 6 piloni ai experienței la care se face referire în studiu. Ne face plăcere să facem publice aceste concluzii pe piața din România și să contribuim la îmbunătățirea strategiilor și a sistemului de management care au clientul în centru.”

Aspecte cheie din analiza KPMG

Pentru identificarea brandurilor de top în ceea ce privește Experiența Clienților, acestea au fost clasificate în funcție de cei Șase Piloni ai Excelenței în livrarea Experienței Clienților (EEC): Personalizare; Integritate; Așteptări; Rezoluţie; Timp și Efort și Empatie.

•    În România Integritatea a avut cea mai mare greutate în ceea ce privește Experiența Clienților, urmată îndeaproape de Personalizare

•    În medie, Probabilitatea de a recomanda și Loialitatea, în raport cu un brand, sunt determinate în principal de aceiași piloni de Integritate și Personalizare

•    Sectorul de retail non-alimentar este cel mai bine clasat sector economic

•    Companiile care se concentrează asupra prezenței pe piață prin canale multiple (omnichannel) par a fi mai bine clasificate în ceea ce privește Excelența în livrarea Experienței Clienților

•    Brandurile clasate în top depășesc în general punctajul mediu de piață pentru fiecare pilon;

•    Companiile care valorifică interacțiunea cu clienții prin colectarea de informații și printr-o proiecție a experiențelor clientului în baza celor 6 piloni, obțin o poziționare mai bună pe piață

•    Empatia pare a fi pilonul care ridică cele mai multe provocări

Cele mai bune branduri în 2019 în Romania conform scorului privind Excelența în livrarea Experienței Clienților

Victor Iancu, Customer Advisory Lead, KPMG în România, explică: “Vedem, în prezent, un client român care este mai conectat ca niciodată, ale cărui nevoi sunt tot mai exigente și care este capabil și dispus să schimbe furnizorii cu minimum de efort. Digitalizarea și tehnologia în general au făcut posibil acest lucru, întrucât avantajul competitiv se bazează tot mai mult pe cunoașterea clientului și pe crearea de experiențe personalizate, precum și pe construirea unor interacțiuni oneste și transparente. Acest lucru este reflectat prin importanța pe care cei doi piloni, Integritate și Personalizare, au obținut-o în cadrul analizei. Cercetările noastre arată faptul că piața din Romania, deși destul de polarizată, s-a înscris pe o traiectorie sigură în direcția îmbunătățirii experienței clienților.”

Aura Giurcăneanu, Partener, Head of Consumer Markets & Retail: „În general, sectorul de retail s-a poziționat bine în cadrul acestui studiu, mai mulți lideri din domeniu fiind prezenți în Top 10. În România am asistat la o creștere puternică a sectorului în ultimii ani, cu un număr tot mai mare de retaileri specializați intrând pe piață și găsind domenii de nișă. În mod firesc, acest lucru a dus la o concurență mai mare și, în același timp, la consumatori care devin din ce în ce mai concentrați pe calitate și pe obținerea unor interacțiuni personalizate. Digitalizarea a fost un element critic în ceea ce privește satisfacerea așteptărilor clienților. În general, excelența în livrarea experienței clienților este esențială pentru a avea succes în acest sector și este încurajator să constatăm că mulți retaileri români au înțeles acest lucru.”

Tudor Grecu, Partener, Head of Financial Services: „Sectorul financiar a înregistrat transformări semnificative în ultimii ani, aduse in principal de dezvoltarea rapidă a tehnologiei și apariția unor disruptori pe piață. Noii veniti, dar și câțiva jucători consacrați, au început să conteste metodele de business tradiționale, aceasta evolutie avand ca efect si plasarea excelenței în experiența clienților ca prioritate pentru toti jucatorii. Sectorul serviciilor financiare s-a descurcat bine. Două bănci au intrat în Top 30: ING (locul 3) și Banca Transilvania (locul 11), ambele adoptand o abordare intensiv centrată pe client. Cu toate acestea, multe bănci și societati de asigurări încă mai trebuie să abordeze problema moștenirii structurilor organizaționale complexe precum și a sistemelor și a proceselor interne greoaie (uneori chiar depășite).”

Adela Ciucioi, Partener, Head of Technology, Media & Telecom: „Sectorul telecom din Romania a experimentat transformări semnificative în ultimii ani, iar momentan asistăm la consolidarea pieței. Per total, acest sector a înregistrat punctaje sub medie în ceea ce privește excelența în livrarea experienței clienților, ceea ce reflectă cerințele exigente ale consumatorilor din telecom care sunt foarte atenți la oferta fiecărui furnizor. Având în vedere ușurința cu care atât companiile, cât și consumatorii individuali, pot migra de la un furnizor de servicii la altul, în viitor vor avea câștig de cauză acei jucători din piață care se vor concentra îndeaproape pe nevoile clienților lor.”

Bogdan Văduva, Partener, Head of Energy & Natural Resources: „În ceea ce privește sectorul de energie, nicio companie nu s-a clasat în top 50, ceea ce lasă loc de îmbunătățiri în acest sens. Un motiv ar fi faptul că interacțiunea clienților cu acest tip de companii este mai scăzută față de cea cu alte tipuri de furnizori, ceea ce însemnă că un impact pozitiv la nivelul consumatorului poate apărea abia după o anumită perioadă de timp. În trecut, companiile din sectorul de energie au fost adesea în poziții de monopol, ceea ce se traducea în eforturi mai reduse în încercarea de a îmbunătăți experiența consumatorilor. Acest lucru s-a schimbat între timp, competitia pe piață este mai accentuată, consumatorii au opțiuni mai vaste, ceea ce înseamnă că pentru a avea succes, companiile din acest sector vor fi nevoite să dezvolte interacțiuni mai strânse cu clienții lor.”    

Mădălina Racovițan, Partener, Head of People Services: “Pentru atragerea și retenția talentului de top, experiența angajaților trebuie să fie una dintre priorități pe agenda liderilor. Oferirea unei experiențe semnificative este posibilă printr-o înțelegere profundă a nevoilor și dorințelor angajaților, provocând un răspuns autentic din partea organizației. Excelența în experiența angajaților se construiește însă prin performanță de top în fiecare dintre cei 6 piloni descriși.”

Despre studiu
Cercetarea a fost efectuată printr-un sondaj online în perioada 14 mai-10 iunie 2019. A fost ales un eșantion național reprezentativ la nivel de grupe de vârsta, gen și regiuni. Pentru a participa la sondaj și a putea răspunde întrebărilor referitoare la o companie anume, respondenții trebuie să fi interacționat cu acea companie în ultimele 6 luni. Se califică ca interacțiune: o achiziție, utilizare a produselor și a serviciilor companiei, contactarea companiei cu o solicitare, inclusiv vizitarea site-ului sau a magazinului fizic – în concluzie, nu toți respondenții au fost clienți existenți ai brandului pe care l-au evaluat. Pentru a fi inclus în rezultatele cercetării, fiecare brand a avut nevoie de minim 100 de răspunsuri din partea clienților.

Demersul KPMG global a fost inițiat acum mai bine de 10 ani cu un centru de excelență al experienței clienților, ca o entitate globală de tip think-tank. Un deceniu de expertiză în optimizarea, în plan global, a standardelor de excelență în analiza experienței clienților, înseamnă, într-o istorie obiectivă, 275.000 de consumatori intervievați, 2.700 de branduri evaluate, 3 milioane de rapoarte individuale și o filosofie KPMG asupra celor mai bune practici în validarea experienței clienților, diseminate în 24 de țări.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 19023 / 20439
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...