ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Patronatele din retail: Decontarea şomajului tehnic după două luni va crea probleme serioase firmelor

23 Martie 2020   |   AGERPRES

Conform reprezentanților RORETAIL, industria de retail, în special cea nealimentară, continuă să fie într-o situaţie foarte proastă.

 
 
Decontarea şomajului tehnic după mai bine de două luni de zile de când trebuie plătit de către angajatori va conduce la o problemă serioasă de supravieţuire a majorităţii firmelor din retailul nealimentar, a afirmat, luni, la Digi 24, Cosmin Savu Cristescu, secretarul executiv al Organizaţiei Patronale a Retailerilor din România (RORETAIL).

"Sunt o mulţime de probleme ce trebuie rezolvate. Nu doar această solicitare a noastră a fost luată în considerare de autorităţi, ci şi cea privind decontarea şomajului tehnic. Sunt multe elemente care trebuie analizate în continuare, proceduri care trebuie îmbunătăţite. Un singur exemplu cu privire la salariaţi: din procedura care a fost introdusă cu privire la decontarea şomajului tehnic rezultă că acest şomaj tehnic se decontează după mai bine de două luni de zile de când trebuie plătit de către angajatori. Trebuie să înţelegeţi că, începând din săptămâna 6 martie, toată industria de retail a rămas aproape integral fără venituri. Or, dacă şomajul tehnic din luna aprilie, de exemplu, va fi decontat cel mai devreme în a doua jumătate a lunii iunie, în condiţiile în care retailul nu mai are venituri de la începutul lunii martie, avem o problemă serioasă de supravieţuire a majorităţii firmelor", a explicat Cristescu.


Conform reprezentantului RORETAIL, industria de retail, în special cea nealimentară, continuă să fie într-o situaţie foarte proastă.

"E important de subliniat faptul că principala noastră îngrijorare a fost sănătatea populaţiei şi a lucrătorilor comerciali din magazinele noastre, dar la fel de importantă este situaţia economică a industriei de retail, cel puţin cea nealimentară, care era şi continuă să fie într-o situaţie foarte proastă. Salutăm decizia autorităţilor, ne bucurăm că au reacţionat într-un timp aşa de scurt după solicitarea noastră, dar lucrurile sunt abia la început (...) Suntem dispuşi în continuare să prezentăm propunerile noastre. Suntem deschişi la dialog cu autorităţile şi sunt sigur că, aşa cum au găsit soluţii rapide pentru închiderea centrelor comerciale, se vor găsi soluţii rapide şi pentru celelalte probleme", a spus Cosmin Savu Cristescu.

Organizaţia Patronală a Retailerilor din România - RORETAIL grupează peste 500 de magazine din România, care comercializează aproximativ 100 de branduri naţionale şi internaţionale, având peste 3.000 de angajaţi.

Angajatorii, care sunt direct afectaţi de măsurile impuse odată cu declanşarea stării de urgenţă, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de plata indemnizaţiilor acordate salariaţilor în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toţi angajaţii lor, dar nu mai mult de 75 % din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

De asemenea, angajatorii afectaţi indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puţin 25% faţă de primele două luni ale anului şi care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toţi salariaţii, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata şomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pentru cel mult 75% dintre angajaţi care au contracte active la data intrării in vigoare a Ordonanţei.

Documentele necesare acordării şomajului tehnic pot fi depuse la Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi a municipiului Bucureşti, prin poşta electronică, la adresa de email dedicată fiecărui judeţ, care are ca ID numele judeţului (ex: brasov@anofm.gov.ro).

În cazul judeţelor a căror denumire este formată din două cuvinte, acestea vor fi despărţite prin cratimă (ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro).

Potrivit ministrului Muncii, Violeta Alexandru, numărul contractelor de muncă suspendate este de aproximativ 250.000. Ea a arătat, însă, duminică, la Digi24, că Executivul este pregătit să adopte noi măsuri în funcţie de cum va evolua această situaţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 101 / 11365
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență (II) | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Cosmin Vasile (Managing Partner), Mădălina Afrăsinie (Judecător) și Andrei Dumitrescu (Partener), dezbat modul în care statul de drept și puterea judecătorească funcționează în această perioadă
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Azi, primul episod: Valerian Cioclei (Partner of Counsel) și Doru Cosmin Ursu (Managing Associate) reevalueză impactul și analizează consecințele Decretului prezidențial privind instaurarea Stării de Urgență și actelor normative subsecvente
Primul proces simulat din România, realizat exclusiv prin intermediul unei platforme online. La derularea acestuia au participat magistrați din cadrul Tribunalului Timiș, precum și membrii fondatori ai grupului Digital Lawyers
Statul a acceptat oferta îmbunătățită a firmelor de avocați care îi reprezintă interesele în arbitrajul ICSID cerut de ALPIQ. Buget de 3,7 mil. lei în 2020
Gilescu Văleanu & Partenerii devine parte a bnt attorneys in CEE. Doi avocați sunt promovați pe poziția de parteneri
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Practica de insolvență de la Mușat & Asociații a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultima perioadă. Mihai Popa, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Viața merge înainte | Avocații Reff & Asociații explică efectul aplicării prevederilor legislative nou introduse în domeniul achizițiilor publice. Firma este partener strategic pentru unele dintre cele mai importante autorități publice și operatori economici, în acest domeniu
Victorie importantă pentru cea mai mare societate de transport public din România, obținută de echipa de drept penal a Zamfirescu Racoți Vasile & Partners
Avocatul gulerelor albe | Povestea de carieră a unui avocat de drept penal. Mihai Mareș: Avocatura este o profesie meritorie, în care nu contează vârsta sau anii de experienţă
Grupul de lucru Voicu Filipescu dedicat contextului Covid-19: Asistență telefonică de urgență
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...