
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
16 Iunie 2025
Ștefania EnachePractica de Dreptul Muncii din cadrul firmei este una puternică, proiectele cheie din acest domeniu fiind coordonate de Mădalina Mitel sau de Sorin Mitel, alături de Cristina Dan. Din echipa care se implică în aceste dosare mai face parte Sergiu Bădescu.
![]() |
Mădălina Mitel (Partener) şi Cristina Dan (Counsel) - Mitel & Asociaţii |
Globalizarea a făcut ca schimbările politice apărute în plan internațional să se simtă puternic și în economiile naționale și să producă efecte în lanț în toate domeniile de activitate. România nu face excepție de la această regulă, iar piața muncii de la noi din țară este afectată direct de aceste fenomene. „Dinamica geopolitică, crizele internaționale și deciziile marilor puteri influențează direct piața muncii din România care, în 2025, a fost nevoită să se contracte. Mulți dintre clienții noștri au recurs la măsuri de restructurare și reorganizare ale activităților, în vederea alinierii la nevoile actuale ale pieței”, indică Mădălina Mitel, Partener Mitel & Asociații.
Schimbările din plan extern au venit în paralel cu o serie de modificări aduse legislației muncii din România, care la rândul lor au un impact semnificativ asupra politicilor de personal din cadrul companiilor. . .
Pe fondul acesta a crescut nevoia de asistență de specialitate, echipa de Dreptul Muncii din cadrul firmei Mitel & Asociații fiind solicitată să intervină în proiecte complexe, în care expertiza avocaților este decisivă.
Efectele schimbărilor din legislația muncii
Mădălina Mitel apreciază faptul că, în zona legislației muncii, unele dintre cele mai importante schimbări sunt cele care vizează majorarea salariului minim, eliminarea facilităților fiscale pentru anumite categorii de salariați și implementarea politicilor împotriva hărțuirii la locul de muncă. „Cu siguranță, cel mai mare impact asupra angajatorilor l-a reprezentat modificarea salariului minim, iar asupra salariaților cel al eliminării facilităților fiscale. Totuși, nu trebuie neglijate obligațiile legale privind implementarea politicilor împotriva hărțuirii la locul de muncă, obligații a căror nerespectare poate duce la amenzi importante și, mai ales, poate duce la crearea unui mediu de lucru nociv”, comentează interlocutoarea BizLawyer.
În acest moment o altă mare provocare o constituie implementarea de către toți angajatorii, până în septembrie 2025, a sistemului REGES Online. Este foarte important ca firmele să facă tranziția de la sistemul Revisal la noul registru electronic al salariaților ținând cont de reglementările legale apărute pe acest subiect.
În contextul acestor multiple modificari legislative, Cristina Dan, Counsel în cadrul Mitel & Asociații, atrage atenția că angajatorii trebuie să aibă în vedere că orice act normativ este supus interpretării și că, in unele cazuri, este necesară intervenția profesioniștilor în materie pentru a clarifica modul în care o prevedere legală se aplică într-o situație concretă. „Acest lucru este absolut normal in orice domeniu al legislației, totuși, în ultima perioadă observăm o multitudine de acte normative neclare sau ale căror prevederi se suprapun ori se contrazic. Spre exemplu, procedurile ce privesc non-discriminarea se regăsesc în mai multe acte normative separate, fiecare având inclusă propria reglementare. Mai mult, aceste reglementări se suprapun cu proceduri existente în Codul Muncii și în Legea 361/2022 privind avertizorii în interes public, ceea ce face ca transpunerea s aplicarea acestor prevederi in activitatea de zi cu zi a angajatorilor sa fie neclară si anevoioasă”, nuanțează avocatul.
-----------------------------------------
Citește și

→ LadyLawyer | Doamnele avocat dau forță echipei Mitel & Asociații, firmă în care competența, capacitatea de gândire creativă, abilitățile analitice și atenția la detalii clădesc cariere solide. De vorbă cu avocatele firmei despre avocatura de business devenită un mediu accesibil avocaților care vor să facă performanță, indiferent de gen
-----------------------------------------
Sprijinul avocaților duce la rezolvarea mai rapidă a cazurilor
În acest context destul de complex din punct de vedere legislativ, mulți dintre clienții Mitel & Asociații au solicitat ajutorul consultanților pentru soluționare problemelor cu care se confruntă. De exemplu, avocații au avut și au în lucru multe proiecte care vizează întocmirea și implementarea politicilor și procedurilor pentru interzicerea hărțuirii și discriminării la locul de muncă. „O parte dintre aceștia au avut nevoie de asistență inclusiv pentru înregistrarea, investigarea și soluționarea unor astfel de cazuri. Modul de abordare al problemelor întâmpinate, soluțiile propuse și sfaturile acordate clienților au dus la rezolvarea cazurilor rapid, asigurând totodată protecția persoanelor implicate”, subliniază Mădălina Mitel.
O radiografie a solicitărilor pe care echipa de avocați a primit-o și o primește din partea clienților scoate în evidență faptul că există câteva domenii cheie sunt de interes pentru angajatori. Este vorba despre evaluarea profesională și promovarea unei culturi organizaționale bazate pe meritocrație și performanță; dialogul social și stabilirea unui pachet de beneficii care să recompenseze în mod corect și echitabil salariații și crearea unor medii de lucru corecte pentru toți angajații prin implementarea politicilor anti-hartuire, whistleblowing, protecție a maternității la locul de muncă.
De asemenea, pe masa de lucru a profesioniștilor Mitel & Asociații s-au regăsit și multe solicitări care au avut în vedere măsuri de restructurare a personalului, concedieri sau alte modalități de reducere a timpului de lucru. „Într-unul din cazuri, am asistat clientul în vederea închiderii totale a unității de producție. Pentru astfel de dosare este nevoie de o reacție rapidă din partea echipei de avocați, care trebuie să înțeleagă tipicul businessului afectat și să ofere sprijin aplicat situației concrete a clientului”, menționează Cristina Dan.
Chiar dacă numărul concedierilor a crescut în prima parte a anului, avocații nu au observat o majorare semnificativă, proporțională a litigiilor de muncă. „Într-adevăr, numărul acestora a crescut, însă nu atât cât era de așteptat prin raportare la numărul mare de locuri de muncă ce au fost restructurate. Având în vedere faptul că se anticipează noi măsuri de restructurare, este posibil că numărul litigiilor de muncă să crească”, susține Partenerul Mitel & Asociații.
Galeria proiectelor lucrate de avocați include și mandate care vizează concedierea unor membri ai echipelor de management, acesta fiind un segment important de care Mitel & Asociații se ocupă pentru clienții pe care îi are în portofoliu. „Alături de clienții noștri, încercăm să găsim soluția potrivită pentru fiecare caz în parte. De cele mai multe ori clienții noștri sunt angajatorii, însă am reprezentat și angajați în procesul de încetare a relațiilor de muncă”, mai spune Cristina Dan.
Practica de Dreptul Muncii din cadrul firmei este una puternică, proiectele cheie din acest domeniu fiind coordonate de Mădalina Mitel sau de Sorin Mitel, alături de Cristina Dan. Din echipa care se implică în aceste dosare mai face parte Sergiu Bădescu.
-----------------------------------------
Citește și

-----------------------------------------
Un domeniu din ce în ce mai provocator
În ultima perioadă, cele mai importante dosare au inclus proceduri de concediere colectivă în domeniul automotive și în alte industrii afectate de instabilitatea economică, dar și asistența pe parcursul medierii și soluționării în procese de hărțuire sau asistență pentru încetarea relațiilor de colaborare cu unii dintre membrii echipei de conducere ai unor firme.
Practica de Dreptul Muncii devine un domeniu din ce în ce mai provocator, avocații fiind puși în fața unor situații complexe. „Cred că cele mai mari provocări vor fi instabilitatea economică și lipsa predictibilității fiscale, la care se adaugă numărul mare de reglementări și supra-reglementări pe care angajatorii trebuie să le aplice/implementeze pentru a se conforma cu cerințele legale. În mod particular, cred că implementarea REGES Online va ridica unele dificultăți în practică, mai ales în contextul în care impune noi obligații de raportare ce nu există în prezent (ex. înregistrarea concediilor medicale)”, apreciază Mădălina Mitel.
Contextul legislativ complex, dar și schimbările rapide care apar în economie, cu impact direct pe piața muncii, impun soluții pe care avocații le pot oferi cu celeritate. În plus, consultanța de specialitate poate reduce semnificativ riscurilor care pot apărea ca urmare unor decizii de business cu impact asupra salariaților.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1 / 2016 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA, alături de un sindicat de bănci românești și internaționale cu privire la acordarea unei facilități de credit în valoare de aproximativ 173 milioane de dolari firmei Black Sea Oil & Gas. Ce avocați au fost implicați în finanțare
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Schoenherr, alături de M Core în achiziția Focșani Shopping Centre de la KBC Bank. Markus Piuk (partner) a coordonat echipa
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Cariere în Drept | De vorbă cu Andra Mălina Stroe, șefă de promoție a generației care și-a finalizat studiile în 2022, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dacă te-ai ridicat la înălțimea sarcinilor în timpul facultății, este imposibil să nu reușești în a avea o carieră de succes. Înveți de la cei mai buni și ești coleg cu cei mai buni”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...