ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 60% din cele 84 de companii listate la Bursă nu oferă informaţii suficiente investitorilor (analiză)

24 Septembrie 2019   |   AGERPRES

Realizarea de raportări non-financiare care să furnizeze investitorilor, dar şi altor părţi interesate, informaţii cât mai complete şi relevante despre întreaga performanţă a companiei, stabilită ca şi obligaţie pentru unele dintre companiile listate, " încă nu a ajuns la un nivel de calitate suficient de mare".

 
 
Mai mult de 60% din cele 84 de companii listate la Bursa de Valori Bucureşti nu oferă informaţii suficiente investitorilor despre performanţa lor economică, socială şi de mediu, conform unei analize realizate de o companie independentă de consultanţă în raportarea non-financiară şi de sustenabilitate.

Analiza s-a realizat pe baza informaţiilor publice cuprinse în raportul administratorilor, raportul non-financiar / declaraţia non-financiară sau alte documente similare aferente exerciţiului financiar 2018.

"Problema lichidităţii cu care se confruntă piaţa de capital din România este întreţinută şi de un nivel insuficient de transparenţă a companiilor listate. Acestea trebuie să comunice pe de o parte mai mult şi mai des informaţii care ar putea fi de interes pentru investitori, iar pe cealaltă parte să îmbunătăţească nivelul de calitate al raportărilor anualei, se arată în analiza Innova Project Consulting.


Potrivit sursei citate, realizarea de raportări non-financiare care să furnizeze investitorilor, dar şi altor părţi interesate, informaţii cât mai complete şi relevante despre întreaga performanţă a companiei, stabilită ca şi obligaţie pentru unele dintre companiile listate, " încă nu a ajuns la un nivel de calitate suficient de mare".

De asemenea, multe dintre companiile care au publicat astfel de raportări nu răspund încă în totalitate la cerinţele actului normativ (Ordinul MFP Nr. 1938/2016), având în vedere că nu prezintă procesul prin care s-au identificat informaţiile non-financiare considerate relevante, nu oferă o cheie de citire a performanţei companiei prin includerea unor indicatorii sau nu descriu modul în care sunt gestionate aspectele non-financiare.

"Din păcate, acest lucru nu încurajează şi restul companiilor care nu sunt obligate să publice o raportare non-financiară, cu toate că beneficiile sunt foarte mari. Acestea aleg fie să introducă în Raportul Administratorilor un minim de informaţii sociale şi de mediu, dar care nu furnizează o imagine de ansamblu, fie nu comunică niciun fel de informaţie non-financiară", se spune în comunicat.

Potrivit sursei citate, la nivel internaţional, există dovezi din ce în ce mai mari că emitenţii care publică informaţii de calitate privind performanţa economică, socială şi de mediu, cunoscute şi ca informaţii ESG (Environment, Social and Governance) sunt mai capabile să atragă şi să păstreze investitori pe termen lung.

Conform studiului Global Survey of Individual Investors din 2018 realizat de Natixis Investment Managers, 73% dintre investitori sunt mai predispuşi să investească într-o companie care îşi îmbunătăţeşte performanţa de mediu prin reducerea amprentei de carbon, iar 56% dintre investitori consideră că o companie care prezintă o integritate mai mare în practicile sale de afaceri, va fi mai performantă decât companiile concurente.

În România, din companiile listate obligate să raporteze, 24 au publicat informaţii non-financiare prin una din cele doua modalităţii de raportare prevăzute de Ordinul MFP Nr. 1938/2016 (Raport Non-financiar separat sau Declaraţie Non-financiară inclusă în Raportul Administratorilor), din care doar 9 utilizând un standard internaţional de raportare, 7 companii au publicat o serie de informaţii non-financiare în mod dispersat în Raportul Administratorilor, în timp ce o companie nu a publicat astfel de informaţii.

Pe lângă obligativitatea raportării acestor informaţii non-financiare, companiile, în special cele listate, trebuie să conştientizeze beneficiile pe care le pot avea, cum ar fi întărirea capacităţii companiei de a atrage noi investitori, prin furnizarea unor informaţii care explică dezvoltarea sustenabilă a companiei pe termen lung.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15552 / 16628
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...