ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 60% din cele 84 de companii listate la Bursă nu oferă informaţii suficiente investitorilor (analiză)

24 Septembrie 2019   |   AGERPRES

Realizarea de raportări non-financiare care să furnizeze investitorilor, dar şi altor părţi interesate, informaţii cât mai complete şi relevante despre întreaga performanţă a companiei, stabilită ca şi obligaţie pentru unele dintre companiile listate, " încă nu a ajuns la un nivel de calitate suficient de mare".

 
 
Mai mult de 60% din cele 84 de companii listate la Bursa de Valori Bucureşti nu oferă informaţii suficiente investitorilor despre performanţa lor economică, socială şi de mediu, conform unei analize realizate de o companie independentă de consultanţă în raportarea non-financiară şi de sustenabilitate.

Analiza s-a realizat pe baza informaţiilor publice cuprinse în raportul administratorilor, raportul non-financiar / declaraţia non-financiară sau alte documente similare aferente exerciţiului financiar 2018.

"Problema lichidităţii cu care se confruntă piaţa de capital din România este întreţinută şi de un nivel insuficient de transparenţă a companiilor listate. Acestea trebuie să comunice pe de o parte mai mult şi mai des informaţii care ar putea fi de interes pentru investitori, iar pe cealaltă parte să îmbunătăţească nivelul de calitate al raportărilor anualei, se arată în analiza Innova Project Consulting.


Potrivit sursei citate, realizarea de raportări non-financiare care să furnizeze investitorilor, dar şi altor părţi interesate, informaţii cât mai complete şi relevante despre întreaga performanţă a companiei, stabilită ca şi obligaţie pentru unele dintre companiile listate, " încă nu a ajuns la un nivel de calitate suficient de mare".

De asemenea, multe dintre companiile care au publicat astfel de raportări nu răspund încă în totalitate la cerinţele actului normativ (Ordinul MFP Nr. 1938/2016), având în vedere că nu prezintă procesul prin care s-au identificat informaţiile non-financiare considerate relevante, nu oferă o cheie de citire a performanţei companiei prin includerea unor indicatorii sau nu descriu modul în care sunt gestionate aspectele non-financiare.

"Din păcate, acest lucru nu încurajează şi restul companiilor care nu sunt obligate să publice o raportare non-financiară, cu toate că beneficiile sunt foarte mari. Acestea aleg fie să introducă în Raportul Administratorilor un minim de informaţii sociale şi de mediu, dar care nu furnizează o imagine de ansamblu, fie nu comunică niciun fel de informaţie non-financiară", se spune în comunicat.

Potrivit sursei citate, la nivel internaţional, există dovezi din ce în ce mai mari că emitenţii care publică informaţii de calitate privind performanţa economică, socială şi de mediu, cunoscute şi ca informaţii ESG (Environment, Social and Governance) sunt mai capabile să atragă şi să păstreze investitori pe termen lung.

Conform studiului Global Survey of Individual Investors din 2018 realizat de Natixis Investment Managers, 73% dintre investitori sunt mai predispuşi să investească într-o companie care îşi îmbunătăţeşte performanţa de mediu prin reducerea amprentei de carbon, iar 56% dintre investitori consideră că o companie care prezintă o integritate mai mare în practicile sale de afaceri, va fi mai performantă decât companiile concurente.

În România, din companiile listate obligate să raporteze, 24 au publicat informaţii non-financiare prin una din cele doua modalităţii de raportare prevăzute de Ordinul MFP Nr. 1938/2016 (Raport Non-financiar separat sau Declaraţie Non-financiară inclusă în Raportul Administratorilor), din care doar 9 utilizând un standard internaţional de raportare, 7 companii au publicat o serie de informaţii non-financiare în mod dispersat în Raportul Administratorilor, în timp ce o companie nu a publicat astfel de informaţii.

Pe lângă obligativitatea raportării acestor informaţii non-financiare, companiile, în special cele listate, trebuie să conştientizeze beneficiile pe care le pot avea, cum ar fi întărirea capacităţii companiei de a atrage noi investitori, prin furnizarea unor informaţii care explică dezvoltarea sustenabilă a companiei pe termen lung.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 19366 / 20442
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...