ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC Saratoga 2019: O treime dintre angajați pleacă voluntar înainte de a împlini un an în companie

16 Decembrie 2019   |   BizLawyer

Perioada medie petrecută de angajați într-o companie este de 4 ani, cei mai statornici fiind angajații din generația Y sau Millenials (născuți între 1977–1994), care de altfel reprezintă majoritatea angajaților (peste 60%) din cadrul companiilor analizate.

Ionut Simion, Country Managing Partner, PwC România

 
 
Rata plecărilor din inițiativa angajaților a fost de 18,7% în acest an, în creștere cu 5,1 puncte procentuale față de 2017, potrivit studiului de analiză a eficienţei capitalului uman, PwC Saratoga 2019. O tendință similară, dar nu de aceeași amploare, se observă în cazul încetării contractelor, în creștere cu 4,1 puncte procentuale față de acum doi ani, până la 23,3%, precum și al concedierilor, cu 1,4 puncte procentuale, până la 4,3%.

Aproape o treime (32,3%) dintre persoanele care au plecat din proprie inițiativă în 2019 erau angajate de mai puțin de un an în companie, pondere mai mare cu 7,3 puncte procentuale decât în 2017. Circa 60% dintre cei care au plecat voluntar aparțin generației Z (născuți după anul 1995).


Perioada medie petrecută de angajați într-o companie este de 4 ani, cei mai statornici fiind angajații din generația Y sau Millenials (născuți între 1977–1994), care de altfel reprezintă majoritatea angajaților (peste 60%) din cadrul companiilor analizate.

”Competiția între angajatori a devenit foarte puternică, în ultimii ani, din cauza deficitului forței de muncă. Ca urmare, atât salariile, cât și pachetele de beneficii sau mediul de lucru au devenit mai atractive la nivelul întregii piețe, pe măsură ce companiile au îmbunătățit ofertele de angajare și au făcut investiții în programe de training și dezvoltare. Reversul este că această concurență a amplificat fluctuația angajaților și, implicit, costurile de angajare. Vestea bună este că, în ansamblu, rentabilitatea capitalului uman, indicatorul de productivitate, a crescut cu aproximativ 10% în rândul companiilor participante”, spune Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.

Indicatorul de productivitate a urcat de la 1,35, în urmă cu doi ani, la 1,54, în 2019, ca urmare atât a creșterii consumului, cât și a optimizărilor interne cu ajutorul tehnologiei.

De asemenea, o altă tendință importantă este suma alocată pentru programe de training și dezvoltare, care a crescut cu 30% față de 2017, la 762 euro pentru un angajat.

”Învățământul formal, chiar și în țările cu sisteme educaționale eficiente, se adaptează prea puțin nevoilor de a dezvolta competențe digitale, competențe cognitive sofisticate care țin de inteligența emoțională și socială. În acest context, companiile sunt conștiente că au nevoie de reconversia angajaților - ”upskilling” - care înseamnă dezvoltarea de competențe noi, dar și schimbare de atitudine, de adaptabilitate și învățare continuă. Astfel, departamentele de HR trebuie să fie creative în regândirea joburilor și a proceselor, în abordarea flexibilă a conceptului de resursă umană, dincolo de relația de angajare (de exemplu, prin încurajarea intraprenoriatului sau folosirea rețelelor de freelanceri, a forței de muncă ”uberizate”), programe de învăţare şi dezvoltare și sprijin în reorientarea profesională”, arată Oana Munteanu, Senior manager, People & Organisation, PwC România.

Despre PwC Saratoga România 2019

Studiul de analiză a eficienţei capitalului uman, Saratoga, realizat de către PwC România prezintă valori detaliate ale capitalului uman și date de referință pentru a permite companiilor să se compare cu piața din România. Studiul analizează 180 de indicatori ai forței de muncă privind eficiența organizațională, cifra de afaceri, eficiența personalului și costurile și structurile de resurse umane pe baza datelor colectate de la 23 de companii participante din patru sectoare economice: industria farmaceutică, producţie industrială, retail și sectorul bancar. Studiul Saratoga se bazează pe o metodologie globală dezvoltată de Institutul PwC Saratoga.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 110 / 11021
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea își consolidează practica de M&A Real Estate după revenirea lui Andrei Caloian ca Senior Associate
Câți avocați au firmele de top în evidențele Baroului la începutul anului 2020. Ce firme au înregistrat creșteri semnificative de ”headcount” și cine și-a micșorat efectivele
Reff & Asociații deschide un birou regional la Cluj-Napoca și o recrutează pe avocata Olguța Lazăr pentru a-l coordona
Ce firme de avocați au lucrat în cele mai mari tranzacții din 2019 | Reff & Asociații și Wolf Theiss au asistat cele mai multe fuziuni și achiziții din Top 10. Echipele care au gestionat juridic fiecare proiect
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații își consolidează departamentul de litigii prin cooptarea Iuliei Stănciulescu-Ilie pe poziția de Partener. Firma estimează o creștere de cca 10% a ponderii litigiilor în venituri
Bondoc & Asociații a asistat McGuire Woods în procesul de transformare și de vanzare a entității din România
Europa emergentă rămâne un magnet pentru tranzacțiile internaționale. Gabriel Sidere, Managing Partner CMS România: Ne așteptăm ca în 2020 să asistăm la consolidarea piețelor de M&A din regiune și la menținerea trendului ascendent al investițiilor externe în tranzacții M&A cu o componentă transfrontalieră
Dentons își întărește practica de Banking & Finance la nivel regional
Noerr își întărește echipa corporate ̸ M&A, real estate și litigii. Iulian Sorescu devine Partener
RIL. Hotărârea ICCJ 1 ̸2020 | AVRAM LAW a asistat Asociația Română a Băncilor la redactarea memoriului în vederea soluționării chestiunii privind poprirea asupra conturilor instituțiilor publice
Cum lucrează și ce mandate primește echipa axată pe Fiscalitate ̸Taxe de la Țuca Zbârcea & Asociații. Alianța cu Andersen Global oferă acces la know-how și competențe globale, dar și la proiecte transfrontaliere și clienți internaționali
Anda Todor, fost coordonator al biroului Dentons, se alătură firmei Istocescu & Vintilă ca Managing Partner. Todor, Istocescu & Vintilă – TIV Legal vrea să imprime o nouă tendință pe piața locală de avocatură
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...