ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj BestJobs: Unul din trei angajatori români are în plan să recruteze forță de muncă din străinătate, în acest an

25 Februarie 2020   |   BizLawyer

Cei mai mulți recrutori (47%) sunt dispuși să ofere un salariu net cuprins între 300 și 400 de euro pentru angajații din afara țării, iar 24% ar vrea să ofere cel mult 500 de euro.

 
 
Aproape un sfert dintre angajatori iau în calcul să angajeze personal din străinătate în perioada următoare, iar alți 11% spun că au făcut deja demersuri în acest sens. Totodată, 22% dintre companii nu exclud această opțiune, arată rezultatele unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.

Peste 70% dintre companii spun că principalul motiv pentru recrutarea de angajați străini este lipsa forței de muncă specializate de pe piața locală. Alte motive importante pentru importul de personal sunt: productivitatea redusă a angajaților români (36% dintre respondenți) sau pretențiile salariale ridicate raportat la cerințele jobului sau aptitudinile candidaților (27% dintre respondenți).

Principalele poziții pentru care companiile de pe piața locală ar apela la angajați din străinătate sunt cele de muncitori necalificați (45% dintre angajatori), ingineri/specialiști în domenii diverse (41%), muncitori calificați (33%), dar și poziții în IT&C (12%) sau de management (8%).


Angajatorii români se orientează în principal spre piețele unde pot găsi personal la costuri mai reduse, vizată fiind, în primul rând, regiunea Europei de Sud-Est, în ansamblu, și Republica Moldova în special. Apoi, companiile vizează țări asiatice pentru atragerea de personal, statele din Uniunea Europeană fiind pe locul trei în topul preferințelor. Pe ultimul loc sunt țările africane.

Cei mai mulți recrutori (47%) sunt dispuși să ofere un salariu net cuprins între 300 și 400 de euro pentru angajații din afara țării, iar 24% ar vrea să ofere cel mult 500 de euro. Circa 10% ar putea oferi până la 800 de euro, alți 8% ar plăti între 800 și 1.000 de euro, dar există și angajatori (7%) care sunt dispuși să ofere 1.000 de euro pentru pozițiile specializate.

Patru din zece angajatori vor să implementeze sistemul de muncă de la distanță în acest an

Pe de altă parte, tot pentru a atrage personalul de care au nevoie, circa 40% dintre companii spun că au în plan pentru acest an implementarea de sisteme care permit munca de la distanță sau de acasă. O treime dintre respondenți afirmă că au deja experiență cu astfel de sisteme.

Totuși, cea mai mare parte a respondenților (41%) spun că sub 10% din personal poate beneficia de munca de la distanță, iar alți 20% declară că procentul urcă până la 20%. Cele mai potrivite funcții pentru munca de la distanță, în opinia angajatorilor, sunt cele din IT&C, financiar & contabilitate, marketing și agenți de vânzări. La polul opus, funcțiile care nu pot beneficia de un program de muncă remote sunt cele din producție, management sau din zona tehnică.

Angajatorii recunosc beneficiile acestui tip de muncă de la distanță. Astfel, jumătate dintre respondenți admit că existența sistemelor care permit lucrul de acasă sau de la distanță crește șansele de ocupare a pozițiilor, iar 45% spun că munca de acasă sau de la distanță este un instrument de fidelizare a angajaților. De asemenea, aproape 45% dintre respondenți consideră că acest sistem este mai degrabă important pentru generațiile tinere, iar patru din zece spun că poate crește incluziunea femeilor pe piața muncii. Alți 27% afirmă că angajații care lucrează de acasă sau de la distanță sunt mai productivi.

Sondajul a fost efectuat în perioada 03 - 18 februarie 2020, pe un eșantion de 242 companii mici, medii și mari din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18782 / 20500
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...