ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj global PwC: 61% dintre consumatori sunt optimiști cu privire la viitor. Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile pre pandemice

06 Decembrie 2021   |   BizLawyer

În următoarele șase luni, 41% din consumatori intenționează să cheltuiască mai mult pe produse alimentare, 33% pentru modă, 31% pentru călătorii și 30% pentru sănătate și frumusețe (30%), stimulând în continuare redresarea economică.

 
 
61% dintre respondenți sunt optimiști cu privire la viitor, revin la cumpărături în magazinele fizice și au în plan creșterea cheltuielilor în următoarele șase luni, potrivit celui mai recent sondaj PwC, Global Consumer Insights Pulse Survey 2021, realizat în septembrie în rândul a 9.370 de consumatori din 26 de țări.

”Pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial. Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, PwC România.


În următoarele șase luni, 41% din consumatori intenționează să cheltuiască mai mult pe produse alimentare, 33% pentru modă, 31% pentru călătorii și 30% pentru sănătate și frumusețe (30%), stimulând în continuare redresarea economică.

În ceea ce privește criteriile de cumpărare, prețul și comoditatea rămân pe primele locuri, deși sustenabilitatea câștigă tot mai mult teren. Astfel, aproape 70% caută cea mai bună ofertă atunci când cumpără un produs indiferent de tipul magazinului, fizic sau online, și mai mult de jumătate spun că un serviciu eficient de livrare sau colectare este întotdeauna sau foarte adesea important.

Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile pre pandemice, cele online prin smartphone-uri sunt la cote istorice

Pe măsură ce optimismul a crescut, cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile de dinainte de pandemie: 47% dintre respondenți arătând că fac cumpărături în magazine zilnic sau săptămânal, comparativ cu 45% în urmă cu șase luni și 41% imediat după începerea pandemiei. Iar trendul se va menține, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenți arătând că „probabil” vor vizita un centru comercial în următoarele 6 luni.

În același timp, cumpărăturile pe smartphone-uri sunt de departe cel mai popular mod de achiziție online. Peste 40% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic sau săptămânal prin smartphone, comparativ cu 39% în urmă cu șase luni și doar 12% în urmă cu cinci ani.

Alte constatări ale raportului


●    Întrebați despre situația pandemiei COVID-19 în țara lor, cei care sunt vaccinați sunt mai optimiști în ceea ce privește viitorul ( 66%),  față de cei nevaccinați (43%). Doar 18% din totalul respondenților nu sunt optimiști.

●    Persoanele care lucrează de acasă sau într-un mod hibrid sunt cu 10 puncte procentuale (68%) mai optimiști decât omologii lor care merg la locurile de muncă (58%).

●    52% dintre respondenți spun că sunt mai preocupați de mediu decât erau în urmă cu șase luni.

●    51% au indicat ca iau în considerare trasabilitatea și transparența originii produsului când fac o achiziție.

●    Mai mult de unul din zece consumatori nu cred că organizațiile respectă ceea ce  promit.

●    Modul în care companiile folosesc datele clienților este unul dintre factorii cheie care afectează încrederea. 83% dintre respondenți au declarat că practicile de protecție a datelor le influențează încrederea într-o companie și aproape jumătate dintre consumatorii globali (47%) arată că utilizarea datelor lor a devenit o prioritate pentru ei.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9323 / 16809
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...